אינטל משיקה מעבדים חדשים עתירי ביצועים למרכזי נתונים ובינה מלאכותית

עיקר החדשות:

  • המעבדים החדשים, מבוססי ארכיטקטורת סקיילייק, כוללים עד 28 ליבות ו-6 טרבייט זיכרון
  • מציעים רוחב פס גדול ב-50% עבור הזיכרון ושישה ערוצי זיכרון
  • מאפשרים גידול של עד פי 4.2 בעומסי עבודה וירטואליים
  • מאפשרים גידול כולל בביצועים של פי 1.65 לעומת הדור הקודם
  • מאפשרים שיפור של פי 113 בלמידה עמוקה

לאחר שהשיקה את מעבד i9 Core עבור חובבי הגיימינג והביצועים, אינטל פונה לשוק המחשוב הארגוני ומרכזי הנתונים עם מעבד חדש המותאם עבור יישומי בינה מלאכותית ומחקר. החברה הכריזה אמש (שלישי) על מעבדי Intel Xeon Scalable processors המעניקים לטענתה ביצועים חזקים יותר בהתמודדות עם מטלות הזוללות כוח מחשוב כגון אנליטיקה בזמן אמת, תשתית וירטואלית ומחשוב עתיר ביצועים.

מעבדים אלה ישמשו במטלות מחשוב מורכבות כגון אלו המתבצעות במכוני מחקר רפואיים, מחקר בתחום האנרגיה והתשתיות, מאגרי נתונים ומרכזי מחשוב של ענקיות סחר ומערכות שליטה ובקרה תעשייתיות. כך למשל, מעבדים אלה יוכלו לסייע במחקר לזיהוי גידולים מתוך צילומי אולטרהסאונד או לסייע במחקר למיפוי המוח האנושי. בנוסף, מעבדים אלה יסייעו לפיתוח תשתיות ערים חכמות, סינכרון בין מערכות תחבורה מורכבות וכן ניהול יעיל של מערכות פיננסיות גדולות הפועלות בענן.

אינטל טוענת כי המעבדים החדשים סיפקו ביצועים גבוהים פי 1.28 וביצועים גבוהים פי 1.46 של הליבה בהשוואה למעבדי x86 של המתחרים. לפי אינטל, המעבדים מאפשרים למידה עמוקה, הכשרה והיקשים גבוהים פי 2.2 מהדור הקודם, ושיפור של פי 113 בלמידה עמוקה בהשוואה למערכת שרתים בת שלוש שנים שלא עברה אופטימיזציה. אינטל מציעה גם שיפורי תוכנה המאיצים את האספקה של שירותים המבוססים על בינה מלאכותית.

מעבדי Xeon החדשים מספקים גידול כולל בביצועים של פי 1.65 לעומת הדור הקודם, וגידול של עד פי 5 בעומסי העבודה במחסן הנתונים לעומת בסיס ההתקנות הקיים. משמעות הדבר – האצה של עומסי העבודה המודרניים במשימות כגון מידול והדמיה, למידת מכונה, מחשוב על ויצירת תכנים דיגיטליים.

שיפורים משמעותיים אלה מתאפשרים הודות למאפיינים חדשים, כגון Intel Advanced Vector Extensions 512 אשר מאיץ את הביצוע של מטלות עתירות חישובים, ארכיטקטורת Intel Mesh חדשה המקצרת את משך השיהוי של המערכת, Intel QuickAssist Technology להאצת החומרה בפעולות הצפנה ודחיסת נתונים וכןIntel Omni Path Architecture  עבור פרישה חסכונית של אשכולות מחשוב על.

כמעבדים ששופרו על מנת לעמוד במגוון רחב של משימות תובעניות במרכזי נתונים ורשתות תקשורת, מעבדי Xeon החדשים מציעים עד 28 ליבות ועד 6 טרבייט של זיכרון מערכת (מערכת 4 שקעים) והם ניתנים להרחבה לתמיכה במערכות מ-2 שקעים עד 8 שקעים ומעבר לכך, החל מעומסי עבודה נמוכים וכלה ביישומים קריטיים ביותר.

בכל הקשור לאחסון – המעבדים מציעים עד פי 5 יותר IOPS תוך קיצור השיהוי (latency) בעד 70 אחוזים לעומת NVMe SSDs מהקופסה, בשילוב עם Intel Optane SSDs  וערכת פיתוח ביצועי אחסון (SPDK), ובכל הופכים את הנתונים לנגישים יותר לאנליטיקה מתקדמת.

אינטל מציינת עוד כי המעבדים החדשים מאפשרים גידול של עד פי 4.2 בעומסי עבודה וירטואליים בהשוואה לבסיס ההתקנות והודות לכך יכולת להאיץ את החדשנות הארגונית בעננים היברידיים תוך הפחתת עלות הבעלות הכוללת על פני 4 שנים בעד 65 אחוזים באמצעות שדרוג משרת בן ארבע שנים.

בכל הקשור לרוחב פס של הזיכרון – המעבדים החדשים מציעים רוחב פס גדול ב-50% עבור הזיכרון וקיבולת עם שישה ערוצי זיכרון בהשוואה לדור הקודם (ארבעה ערוצים) לעומסי עבודה עתירי זיכרון. כמו כן אינטל מציעה גם שיפורי קלט/פלט: 48 אפיקים לגידול משמעותי ברוחב הפס של – PCIe 3.0 וההספק בהשוואה לדור קודם עם עומסי עבודה עתירי קלט/פלט.

ליסה ספלמן, סגנית נשיא ומנהלת כללית של מוצרי Intel Xeon בקבוצת מרכזי הנתונים של אינטל אומרת כי מעבד Xeon החדש מייצג את ההתקדמות הגדולה ביותר בפלטפורמה מזה עשור. “מעבדים אלה משפרים למעשה כל היבט בפלטפורמה לרבות ליבה חדשה לגמרי, ארכיטקטורת Intel Mesh, היררכיית מטמון, on-die interconnects, בקר זיכרון ועוד – בכדי לחזק את ההובלה של אינטל בתחום המעבדים”.

תגובות סגורות