חדשות היום

טייל בטוסקנה בקצב שלך

ההנאה המירבית שמטייל יכול לזכות בה היא שהטיול תפור לפי מידותיו ותקציבו ומתנהל לפי הקצב שהוא קובע.

אנו הגענו למסקנה שיש תיירים רבים שהיו רוצים לנסוע לטייל אך מסיבות שונות הם מוותרים, ואמנה את הסיבות , בעיקר כאשר מדובר בתיירים בגיל מבוגר יחסית או עם הגבלות פיזיות שונות.

כאשר יש צורך לשכור רכב והתייר חש שלא בנוח לנהוג לבדו בארץ זרה עם חוקים שונים.

כאשר התייר אינו מעונין להצטרף לטיול מאורגן כשהוא מחויב לציית לקצב הקבוצה שלא תמיד היא הומוגנית מבחינת הגיל ולכן הקצב ישתנה מעת לעת.

כאשר התייר מעדיף לקבוע את המסלול ואת ימי הביקור שחבילות הטיול המוצעות לא תמיד מתאימות לו.

כאשר התייר היה רוצה במנוחה רבה יותר עם טיולי יום קצרים עם מלווה ורכב צמוד, והמסלולים נקבעים בתאום איתו, ואת זה אף אחד לא יכול להבטיח לו.

כל הסיבות שמניתי מונעות מהתייר לצאת לטיול בו היה חפץ מהסיבה שאין בנמצא טיול שמונה את כל האפשרויות האלה ולכן החלטנו להציע את החבילה הזו שנבנתה ונוסתה בהצלחה מלאה.

ולדוגמא אביא את המקרה הבא: זוג תיירים אמריקנים מקליפורניה הגיבו לאחת המודעות שפרסמנו באתרנו, הם בקשו חבילת טיול שתתאים לצרכיהם ולתקציבם, המדובר בזוג בסביבות גיל שבעים כשהבעל עבר ניתוח מסובך בברכו והליכתו איטית, האשה גם היא לא במיטב הבריאות, התקציב שלהם היה חיסכון מהפנסיה שלהם לאורך שנים רבות, היה להם חלום שרצו לממש, טיול לטוסקנה.

לא היה לנו ניסיון רב בטיולים תפורים עם ליווי צמוד אך החלטנו בכל זאת לממש את חלומם, עבורנו היה זה נגמר בהפסד זמן ואולי כסף, אך לא זה מה שעמד לנגד ענינו, רצינו להתנסות ולראות איך הדבר עובד.

לאחר שקבלנו את הסכמתם ושולמו דמי הפקדון הזמננו עבורם כרטיסי טיסה ישירים מלוס אנגלס לרומא, ידענו שחנית ביניים יכולה לסבך אותם בשל חוסר התמצאות, בעיקר כשמדובר באנשים לא בריאים עם מטען.

לפני הגעתם, חיכינו להם בשדה התעופה עם שלט קטן, נפגשנו ועזרנו להם לסחוב את המטען לרכב, יצאנו לדרך.

כבר בנסיעה הם החלו לצלם את הנוף, הטיסה הארוכה והנסיעה בת השעתיים עייפה אותם והם נרדמו. כשהגענו למלון הדירות חיכתה להם דירה בת חדר שינה זוגי, סלון, מטבח ואמבטיה, ביציאה מהדירה מרפסת עם שולחן וכסאות עם נוף מדהים כשבאופק שדות חמניות.

במקרר היו מצרכי מזון שרכשנו, לאחר שקבלנו מהם הנחיות מה הם אוכלים. נתנו להם לנוח מהנסיעה וקבענו להפגש למחרת בבוקר, לנוחיותם, השארנו להם טלפון איטלקי למקרה ויזדקקו לנו.

הימים הבאים היו עבורם בלתי נשכחים עבורם, כל הטיולים היו לפי הקצב שלהם, מעט הליכה, יותר ישיבה בבתי קפה וצפיה בנוף האנושי, כנסיות, מוזיאון, למעשה הם בקרו כמעט בכל הערים החשובות בטוסקנה, במונטפולציאנו עיירת היין כשהנסיעה אליה מקורטונה היא אחת הדרכים היפות בטוסקנה, באראצו עיר המחוז של עמק הקיאנה כשבמרכז העתיק כנסיות מעוטרות בציורי קיר של גדולי ציירי הריינסאנס, בפיינצה שהיא עיירת גבינות הפקורינו ושם ניתן לטעום גבינות צאן ויין אדום מהטובים בעולם, בסיינה שהיא עיר מרוצי הסוסים “הפאליו” שמתרחש מהמאה החמש עשרה כל שנה ובה בית הכנסת העתיק החבוי בין הבתים של ימי הביניים, באסיסי עירו של הקדוש סן פרנציסקוס, כנסיות לרוב ורוחניות רבה,נוף אינסופי מהפנורמה של הכנסיה שהוא קבור בה, בקורטונה עיר האומנות השניה בחשיבותה אחרי פירנצה, לוקה סיניורלי אמן המאה החמש עשרה ופיירו דלה פרנצ’סקנה השאירו בה את חותמם, גם הסרט “תחת שמש טוסקנה” הוסרט שם והסופרת פרנסס מייס מחברת רבי המכר גרה בעיירה ,ביתה הפך לעליה לרגל לכל האמריקנים שחפצים להצטלם לידו. את קורטונה אהבו זוג האמריקנים מאד וביקרו בה מספר פעמים.

בכל מקום שבקרו, ליווינו אותם, הסברנו להם על המקום, החזרנו אותם למלון, לעיתים בקשו להשאר בקורטונה מספר שעות ולרכוש מזכרות, כך שהיינו קובעים מקום מפגש, היו מודיעים לנו בטלפון שגמרו את הסיור ובאנו לקחת אותם בחזרה למלון כשבדרך נכנסנו לסופרמרקט לרכוש מוצרי מזון נוספים.

לאחר עשרה ימים, הבאנו אותם לשדה התעופה ברומא והם טסו חזרה לביתם, מלאי חוויות וצילומים, וכמובן מזכרות עבור נכדיהם וחבריהם בארצות הברית, הפרידה היתה מרגשת, הם הודו לנו בחיבוקים ובדמעות שהגשמנו את חלום חייהם.

מאז היו לנו עוד כמה קבוצות קטנות, עד שמונה אנשים, והחוויה חזרה על עצמה שוב ושוב.

אנו מציעים לכל אלה שחושבים שטיול מעין זה מתאים להם, להיות איתנו בקשר, להסביר את הצרכים המיוחדים שלכם, אנו נדע איך להגשים עבורכם את החלום.

(באדיבות אתר: www.articles.co.il)

אורי נחימזון

תגובות סגורות