לשוק הסטארט-אפים ההודי והישראלי יש פוטנציאל של 25 מיליארד דולר עד 2025

לשם מימוש החזון 25/25 משיקות היום Accenture ו- NASSCOM את התוכנית IINSPIRE  שתהווה מסגרת לטיפוח סינרגיה בין המדינות; יותר משליש מן הסטארט-אפים האמריקאים הנאמדים בלמעלה ממיליארד דולר, מתהדרים במייסד הודי או ישראלי

 

מרבית הפרשנים שהתייחסו לביקורו של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בשבוע החולף בישראל, טענו, כי הפוטנציאל הכלכלי הקיים בין שתי המדינות רחוק מלהיות ממומש. אחת ממטרות הביקור היתה כמובן לבחון כיצד שתי המדינות יכולות להתקרב למימוש פוטנציאל זה ועל רקע מטרה זו נחתמו שבעה הסכמים חדשים.

גם חזון 25/25 של החברות Accenture  ו- NASSCOM ההודית מציע תוכנית כוללת  למימוש הפוטנציאל הכלכלי המוחמץ בין שתי המדינות, ומתבסס על מחקר איכותני, שערכו שתי החברות לאחרונה.

ממחקר מוקדם יותר של Accenture, ממרץ 2016, עולה כי יותר משליש מן הסטארט-אפים האמריקאים הנאמדים בלמעלה ממיליארד דולר, מתהדרים במייסד הודי או ישראלי. נתון זה אינו מפתיע לאור המימצאים שעלו מן המחקר הנוכחי לפיהם הודו וישראל משלימות זו את זו בשלושה תחומים: כוח אדם כישרוני (טלנטים), טמפרמנט וטכנולוגיה. בשעה שבהודו ניתן למצוא מאגר ענק של טלנטים בעולמות ההנדסה והתוכנה ושוק רחב ידיים עם מגזר ציבורי ענק, ארגוני אנטרפרייז ושירותי IT חזקים – כר נרחב להתנסות ולבדיקות של טכנולוגיות חדשות. ישראל מצידה מביאה יכולת טכנולוגית גבוהה, בתחומים שונים, כגון: מערכות חכמות, סייבר סקיוריטי וביטחון, בינה מלאכותית, למידת מכונה ועוד. לזה מתלווה הטמפרמנט הישראלי הייחודי, האינטנסיביות עם הישירות האופיינית, אותה מכנים במחקר ‘חוצפה’. השילוב בין שתי המדינות הוא בעל ערך סינרגטי גבוה ומניב תועלת רבה, לא רק להודו ולישראל, אלא גם לכלכלות נוספות בעולם.

בשעה ששתי המדינות נתפסות בעולם כמדינות מקדמות חדשנות, קיים חוסר מודעות מובהק, של כל מדינה, כלפי היכולות והמאפיינים המשלימים של האחרת. למעשה,  רק 19% מן המשתתפים במחקר מאמינים כי יזמים ישראלים והודים מודעים ומכירים ביכולות, האחד של השני. לכך מצטרף האתגר לפתח סובלנות וגמישות כלפי ההבדלים הבינ-תרבותיים, כמו סגנון תקשורת וקבלת החלטות, הלוקה היום בחסר.

חזון 25/25 ותוכנית IINSPIRE

כתוצאה מן המחקר המשותף הכריזו Accenture ו- NASSCOM על חזון 25/25, לפיו השקעות הדדיות בשוק הסטארט-אפים ההודי והישראלי יובילו לפיתוח של 25 מוצרים, שיניבו כל אחד, הכנסות של כ- 1 מיליארד דולר, עד 2025.

לשם מימוש החזון 25/25 משיקות היום Accenture ו- NASSCOM מודל עבודה בשם  IINSPIRE (Israel India Startup Platform for Innovative Research and Entrepreneurship) שיהווה מסגרת לבניית אקו-סיסטם משותף  ולטיפוח סינרגיה ומינוף היכולות המשלימות, בשלושת התחומים שהוגדרו: טלנטים, טכנולוגיה וטמפרמנט.

המלצות לבניית אקו-סיסטם הדדי ולהגשמת החזון המשותף:

 

  1. תמיכה ממשלתית, התווית רגולציה ודרכי פעולה משותפות. תמיכה כזאת, שעדות לה ראינו בביקורו של מודי בשבוע שעבר, תסייע בבניית מערכת יחסים עמוקה, יצירת הבנה הדדית של שני השווקים וקפיצת מדרגה משת”פ סקטוריאלי, על בסיס ספורדי, לשת”פ כולל, חוצה-מגזרים, עם מטרות ויעדים משותפים.
  2. הקמת פארקים טכנולוגים בשתי המדינות, שיפעלו מתוך שיתוף פעולה והתחשבות במגזרים ובתחומים בעדיפות גבוהה, בכל אחת מן המדינות.
  3. הקמת מאגר ידע משותף המתייחס לכל השלבים המאפיינים תהליכי חדשנות, תוך התמקדות בפיתוח אבות טיפוס ותהליכי בדיקות.
  4. פיתוח משותף של מוצריB2B ו- B2C בעלי בידול, אשר ימוצבו כמוצרי פרימיום בשווקים הגלובליים.
  5. הקמת אקו-סיסטם משותף הכולל בכירים בממשל, בתעשייה ובאקדמיה.
  6. גיבוש תוכנית לחילופי סטודנטים, יזמים וסטארט-אפיסטים לשיפור ההיכרות והסובלנות התרבותית וליצירת מפגשים מפרים.

מתודולוגית המחקר:

Accenture ו- NASSCOM  ערכו ראיונות עומק, 1:1, עם 57 מובילים בעלי השפעה בעולמות הטכנולוגיה, סטארט-אפים, מוסדות חינוך, ארגוני אנטרפרייז, משרד המסחר, נציגי מימשל, קרנות הון סיכון ומומחים עצמאיים בשוק הישראלי וההודי. המידע שנאסף מראיונות אלה  נותח בשיטות סטטיסטיות מוכרות.

תמונה: רגאב, מ. נרסליי, מנהנל בכיר ב- Accenture Research

תגובות סגורות