סומוטו נכנסת לתחום צמיחה נוסף: רוכשת חברת מסחר אלקטרוני אלגוריתמי ב-12 מיליון דולר

סומוטו נכנסת לשוק המסחר האלקטרוני כמנוע צמיחה שלישי לחברהחתמה על מזכר הבנות לרכישת חברה פרטית ב-12 מיליון דולר במזומן ובמניות

השלמת הרכישה תתרום מיידית לתוצאותיה הכספיות של סומוטו, והיא מהווה יישום של אסטרטגיית ההנהלה לצמיחה מהירה וגיוון מקורות ההכנסה. החברה הנרכשת פיתחה טכנולוגיה ייחודית מבוססת אלגוריתמים, המאפשרת למכור מספר רב של מוצרים על גבי פלטפורמות e-Commerce של אמזון, והיא צפויה להציג הכנסות של 7.7 מיליון דולר בשנת 2017

בן גירון, מנכ”ל סומוטו: “רכישתה של חברה רווחית בתחום ה-eCommerce , שהיא בעלת נוכחות בפלטפורמה מובילה בו, מציינת את כניסתנו לשוק אותו אנו מזהים כמנוע צמיחה שלישי עבורנו, ואנו צופים כי רכישה זו תוביל לגיוון מקורות ההכנסה של סומוטו ותתרום מיידית לצמיחה ברווחים”

סומוטו (ת”א: סמטו), חברת ישראלית בעלת פעילות גלובלית, המתמחה בשיווק באינטרנט, פרסום בווידאו, פרסום במובייל ובאספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות בסביבת PC וMobile – מדווחת כי חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב לרכישת 100% מהון המניות של חברה הפועלת בתחום המסחר האלקטרוני (e-Commerce).

הנהלת סומוטו מאמינה כי הסינרגיה בין סומוטו והחברה הנרכשת צפויה להתבטא ביכולתה לתרום רבות מהידע והניסיון שלה בתחום השיווק המקוון ובתחום המסחר המבוסס אלגוריתמים, על מנת להגדיל משמעותית את פעילות חברת המטרה והקבוצה כולה.הרכישה מהווה יישום של אסטרטגיית הצמיחה של הנהלת סומוטו להרחב וגיוון התחומים העסקיים בהם היא פועלת, כך שעם השלמת הרכישה תהיה החברה פעילה בשלושה תחומים עיקריים: פרסום בווידאו, הפצת אפליקציות ומסחר אלקטרוני.

החברה הנרכשת החלה את פעילותה ב-2015, ופועלת בתחום ה- e-Commerce תוך שימוש באלגוריתמים, על מנת לאפשר מכירת מספר רב של מוצרים על גבי פלטפורמות e-Commerce  של Amazon . חברה זו פיתחה טכנולוגיה ייחודית מבוססת מסחר אלגוריתמי, המאפשרת להגדיל משמעותית את כמות המוצרים ואת נפחי המסחר תוך שמירה על שיעורי רווחיותה הגולמית הקיימת.

על פי תנאי מזכר ההבנות, במועד השלמת הרכישה תשלם החברה עד 1.5 מיליון דולר, במזומן, בסכום המשקף 167% מהרווח הנקי של חברת המטרה בתקופה של 12 החודשים שקדמו ליום 31.12.2017 אשר לא יעלה על 1 מיליון דולר ארה”ב, ובמניות החברה, בסכום המשקף 83% מסכום הרווח הנקי של חברת המטרה בתקופה האמורה, חלקי ממוצע מחיר הנעילה של מניית החברה ב-30 ימי המסחר שקדמו למועד ההשלמה. בנוסף לאמור תעמיד החברה מסגרת מימון לחברת המטרה בסכום של 1.5 מיליון דולר בתנאים כפי שיסוכמו במסגרת ההסכם המחייב. סך תמורת הרכישה לרבות תשלומים המותנים בעמידה ביעדים, תעמוד על סכום של עד כ-12 מיליון דולר, במזומן ובמניות סומוטו. יתרת התשלומים מעבר לתשלום של עד 1.5 מיליון דולר במועד השלמת העסקה, תשולם במועדים נוספים בהתאם לתנאים מבוססי ביצועים, ועמידה ביעדים המבוססים על תוצאות רווח נקי מינימלי של החברה הנרכשת בתקופה מוגדרת.

סומוטו שמה לה למטרה להעמיק את פעילותה בתחומים שהיא מזהה כמנועי צמיחה איתנים לשנים הקרובות, שהם סינרגטיים לפעילותה הקיימת. בהתאם לאסטרטגיה זו רכשה החברה ב2014 את חברת ג’ניו, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות מוניטיזציה ופרסום מותאם משתמש באינטרנט לסביבת Mac ומוצר הדגל שלה הוא דף בית חכם, זוכה פרסי חדשנות, המבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית מוגנת פטנטים לצורך התאמת התוכן להעדפות המשתמש. עוד ב2014 רכשה סומוטו את חברת טאבאטו, הפועלת בתחום המובייל, ורכישתה היתה חלק מאסטרטגיית החברה לחדור לתחום ולהרחיב את בסיס השותפים העסקיים. ב2016 רכשה סומוטו את חברת טרסר טיוד, המציעה למפרסמים ובעלי תוכן במובייל ובדסקטופ פתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום בוידאו, ישירות מול ספקי שטחי פרסום באינטרנט או באמצעות חברות צד שלישי. רכישת טרסר מהווה מנוע צמיחה חשוב עבור סומוטו בשנים הקרובות והיא חלק מחזונה להשגת דריסת רגל והעמקת הפעילות בתחום הפרסום בוידאו ובמובייל, אותו זיהתה כסינרגטי, אטרקטיבי, ובעל קצב צמיחה מהיר. עוד ב2016 רכשה החברה את Meme Video שעוסקת בתחום הפרסום בווידאו ובמובייל. לאחרונה דיווחה החברה כי חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב לרכישת 100% מהון המניות של חברה מצפון אמריקה הפועלת בתחום הוידאו, עם משרדים בישראל, תמורת סך של עד כ-3.5 מיליון דולר ארה”ב במזומן ומניות במועד השלמת העסקה ועוד תשלומים מבוססי עמידה ביעדים של עד כ- 11 מיליון דולר.

בתמונה: בן גירון, מנכ”ל סומוטו.

תגובות סגורות