חדשות היום

ראיון עם ברי גליק ויאן ויינטר, חברת NXP-“אנו בתהליך היווצרות כלכלה חדשה”

חברת NXP החדשה נולדה אחרי המיזוג עם Freescale שהיא עצמה עברה שינויים רבים בשנים האחרונות, החל מדרכה כחברת מוטורולה סמיקונדוקטור, בשנת 2004 הפכה לפריסקייל ולאחר מכן NXP בשנת 2015 וכמובן יש לזכור את רכישתה על ידי חברת Qualcomm שעדיין נמצאת בתהליך האישורים של הרגולטורים בעולם.

לאור כל השינויים והתמורות שעברה החברה נפגשתי לשיחה מעניינת עם ברי גליק, מנהל מכירות ישראל ויאן וינטר, מנהל פיתוח עיסקי לתחום האוטומוטיב.

ברי, בעל ניסיון מתחום המכירות, השיווק והפיתוח עסקי לרבות ניהול הפצה בישראל, במזרח התיכון ובאפריקה ועם ניסיון של מעל 20 שנים בתחום הסמיקונדקטור. ויאן, אשר כבר יותר מ-20 שנה בחברה על גלגוליה הרבים מכירים היטב את החברה סיפרו לי על השינויים, התמחות החברה היום וניסינו יחד גם לנסות ולצפות את העתיד.

תחום האוטומוטיב בישראל

ברי גליק, מנהל מכירות ישראל ויאן וינטר, מנהל פיתוח עיסקי לתחום האוטומוטיב.

“מדינת ישראל היא מקום מאוד מעניין בתחום האוטומוטיב לאור כל הרכישות האחרונות”, מספר יאן “כיום, ניתן לראות נציגות מכובדת של יצרניות הרכב גם בישראל. אנו רואים התעוררות גדולה בשוק, רק לאחרונה הודיעה חברת הרכב הגרמנית Porsche שתשקיעה בישראל עשרות מיליוני יורו ופותחת מרכז חדשנות מקומי. לחברת NXP יש ממשק עם החברות היצרניות וכן עם חברות Tier 1 ואנו שמים דגש על מספר תחומים כמו לדוגמא ה-ADAS – (Advanced Driver Assistance Systems) ובתוכו נכללים סגמנטים נפוצים שלכולן NXP מציעה פתרונות לאפליקציות כגון:

 Vision – אמצעי חישה חוזי לצילום ועיבוד נתונים

LiDAR – גילוי סביבת רכב ואובייקטים באמצעות לייזר

RADAR – גילוי סביבת רכב ואובייקטים באמצעות גלים מילימטריים בתדר 77Ghz

 V2X – תקשורת רכב לרכב ו/או רכב לתשתית

אלו למעשה תחומי הקצה שהם תחומי החישה הפיזית

האפליקציות המפותחות כיום וגם בעתיד יצרכו מעבדים שיעבדו את האינפורמציה מהחיישנים שהוזכרו בתחומי הקצה וכן יבצעו את ה”היתוך” – איסוף מידע מכל הסנסורים וע”י כך להבין את סביבת הרכב והפעולות שינקטו ע”י הרכב האוטונומי בזמן אמת. בנוסף, יש לנו מוצרים לבקרה על הפעולות המכניות המסורתיות כמו למשל: ECU, מערכות בלמים, חלונות חשמליים וכדומה. כיום, NXP החדשה היא הגדולה ביותר בתחום המכירות של רכיבים מוליכים למחצה לתחום האוטומוטיב ובעלי פורטפוליו מאוד רחב ומגוון של מוצרים לתחום.”

לשאלתי לגבי סוגיית הסייבר והמוצרים הנלווים, ענה לי יאן: “בנוסף לכל התחומים שציינתי, כמובן שאנו עובדים עם חברות תוכנה וחומרה גם בארץ וגם בחו”ל אשר מתמחות באבטחת סייבר לאוטומוטיב. עבורנו זהו תחום מאוד חשוב ואנחנו מטמיעים אותו במספר שכבות במערכת – החל מרמת המיקרוקונטרולר הבודד ועד ל-Gateway וכן ברמת הטלמטיקס (תקשורת חיצונית) אשר שם יש לנו אלמנט אבטחה ברמה מאוד גבוהה הרבה מעבר להצפנה סטנדרטית”.

תחום ה-IoT

התחום השני באסטרטגיה של NXP, הוא תחום ה-IoT אשר עדיין בתהליך התפתחות בעולם. שאלתי את ברי כיצד NXP רואה את התחום והוא ענה: “ההסתכלות היום היא ברמת המערכת, כל התקני החישה שאוספים את הנתונים ומעבירים אותם לענן, כשלמעשה סגמנט זה הוא האיזור המרכזי שבו מבוצע העיבוד, האנליזה, והאלגוריתמיקה וכן קבלת ההחלטות לגבי הפעולות שיתבצעו על המידע שנאסף. אפשר יהיה לייעל תהליכים במידה רבה בכל תחומי החיים, כמו למשל תחום הרכב שיאן ציין, ערים חכמות, IoT וגם בתחום הרפואי. אני רואה את ה-IoT כמערכת אינטיליגנטית שאינה נסמכת אך ורק על איזו שהיא חומרה שמתחברת לחיישנים אלא, זו האנליזה עצמה, הפקת הלקחים ובעקבותיה, וההתייעלות עקב היכולת הזו. כאן למעשה ניכנס תחום ה-deep learning כי המערכות עצמן יצטרכו ללמוד שינויים שמתרחשים על מנת לקבל החלטות נכונות ומתאימות ולעיתים קרובות בזמן אמת. למעשה אני חושב שהתחום הזה מייצר כלכלה חדשה בשוק”. לשאלתי על NXP בתחום ענה ברי: “אנו משקיעים המון בתחום כדי לעמוד בתהליך שעדיין מתפתח היום בהבטים של רגולציה, אבטחה, תקנים וכדומה. תחום נוסף שהוא חלק מה-IoT הוא הבית חכם – שם רואים התפחות מהירה יחסית באפליקציות לעיבוד הנתונים מתוך הבית ו-NXP מאפשרת גמישות בניהול התקנים להפעלה מרחוק גם ע”י פקודות קוליות. לאחרונה הוכרז על שתוף פעולה עם חברות התוכנה המובילות לאפליקציות Google Assistant and Chromcast, ו-Amazon Alexa, בו NXP מספקת פלטפורמות המבוססות על משפחת מעבדי האפליקציות i.MX”.

גם פה חייבת היתה להישאל השאלה לגבי האבטחה וברי ענה: “כיום מושג האבטחה ואספקת פתרונות למימושו, הינו ברירת מחדל. חשוב לציין ש-NXP בנוסף למנועי האבטחה הסטנדרטיים, יש צורך אבטחה חומרתי מהיר עצמאי – חברה המפתחת את החומרה מעוניינת להגן על ה-IP שלה על מנת למנוע שכפול והעתקה (Counterfeit), אותנטיקציה של חומרה מקורית (לדוגמא, חלקי חילוף למערכות אלקטרומכניות) ועד רמות גבוהות של מחולל מפתחות בכל חיבור בין התקנים מסוימים ולרשת התקשורת. כל אלו מקשים מאוד על האקרים בביצוע מזימותיהם”.

Unmanned Aerial Vehicle

בתחום ה-IIoT והתחום הביטחוני באות לידי ביטוי התפתחות בתחומי טכנולוגיית ה-Drones והכטב”מים (כלי טייס בלתי מאוישים) שבהם יש שימושים במצלמות לזיהוי תהליכים מסויימים, איסוף נתונים לגבי כמות אנשים במקום מסוים וכדומה” NXP הקימה באתר האינטרנט שלה מאגר נתונים לטובת התחום הנ”ל שבו מפתחים יוכלו למצוא פתרונות למימוש פרוייקטים בתחומים הבאים:

עיבוד מידע

חיישנים

בקרת מנועים

אבטחה

ל-NXP יש קווי מוצרים שמתאימים לאפליקציות שונות ולא רק לחלקים ממנה וחלק מהאסטרטגיה שלנו – להציע פתרונות מלאים לכל מפתח חומרה ותוכנה.

Android Things

שיתוף פעולה נוסף עם Google , הוא הטמעת ה-Android Things. זוהי מערכת ההפעלה ה-“רזה” החדשה של גוגל המיועדת לתחום ה-IoT המשתמשת בהרבה פחות משאבים תוכנתיים. מערכת ההפעלה הזו היא נגזרת של האנדרואיד המוכר ומתאימה גם לשימושי הבית חכם שהוזכרו קודם; למשל, מערכות אזעקה, מצלמות חכמות, מערכות בקרה וגלאים. שוב, NXP מספקת פלטפורמות שמריצות את ה- Android Things מבוססות על ה- i.MX. וברי מוסיף: “זה למעשה שילוב של smart home יחד עם home security, תחומים שמשלימים אחד את השני – כיום המערכות הרבה יותר משוכללות ממה שהכרנו עד עתה”.

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות