חדשות היום

IBM ו- Lightbend בונות פלטפורמה משולבת לפיתוח יישומים קוגניטיביים

IBM ו- Lightbend, המספקת פלטפורמה לפיתוח יישומים בסביבת ג’אווה וסקאלה, ישתפו פעולה בקידום פיתוח פתרונות מבוססי בינה מלאכותית בארגונים. הפתרון המשותף אותו יציעו שתי החברות מתוכנן לספק למפתחים סביבת DevOps עשירה, המאפשרת לבנות ולפרוס יישומי בינה מלאכותית הן על גבי מערכות באתר הלקוח והן בסביבת ענן.

שפת ה-Scala פופולארית בקרב מפתחים בזכות יכולתה לטפל בכמויות גדולות של נתונים תוך כדי זרימתם (streaming data). Scala היא השפה המובילה לפיתוח יישומים קוגניטיביים. תשתיות תוכנה מודרניות (frameworks), כדוגמת Spark, Kafka או Akka, כתובות כולן בשפת Scala. המפגש בין הגידול בנפחי הנתונים לזמינות של טכנולוגיות קוגניטיביות/ בינה מלאכותית, מגדילים הן את ההזדמנות והן את המורכבות בפניהן ניצבים מפתחים הבונים יישומים ארגוניים בעידן המיחשוב הקוגניטיבי.

פלטפורמתReactive  הפופולארית של Lightbend, המבוססת קוד פתוח, מציעה למפתחים יכולות חשובות בתחום הפיתוח הריאקטיבי, טיפול בנתונים ומיקרו-שירותים. תיכנות ריאקטיבי הוא פרדיגמת תיכנות א-סינכרונית שמטפלת בפעפוע של שינויים ב data streams.

IBM תשלב את היכולות הללו בפלטפורמת הענן ובסל שירותי הענן שלה, לרבות עם כלי אנליזת נתונים, מחשוב קוגניטיבי, כלי לימוד מכונה ועם כלים ייעודיים לחוקר הנתונים בסביבת עבודה שיתופית. כלים אלו יתוכננו על מנת לאפשר הרחבה של היכולות הקיימות עבור קהילת מפתחי ה- Java וה- Scala. מפתחים בארגונים ובחברות סטארט-אפ יוכלו לנצל את הטכנולוגיות הקוגניטיביות המתקדמות ביותר תוך מינוף תשתיות ה WebSphere הקיימות באירגונים. בין הארגונים המשתמשים כבר בשפת Scala, ניתן למצוא גופים כמו אפל, וריזון, טוויטר ואחרים.

“אני מאמין ששילוב יכולות ריאקטיביות בטיפול בזרמי נתונים יהווה נדבך נוסף וחשוב בארסנל של המיקרו שירותים אשר מונגשים על גבי פלטפורמת הענן בלומיקס של IBM” מספר רונן סימן טוב, ה-CTO של Alpha Zone, אקסלרטור חברות ההזנק של IBM בישראל. “יכולות אלו בשילוב היכולות הקוגניטיביות של ווטסון, בארכיטקטורת מיקרו שירותים בענן, יאפשרו לתת מענה לאתגרים בעידן המיחשוב הקוגניטיבי בו כמויות הנתונים מכפילות את עצמן כל שנה ונדרש לקבל תובנות על הנתונים בזמן תנועתם קרוב לזמן אמת”.

במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי בין IBM ו-Lightbend יבנה קוד חדש, יונגשו כלים ודרכי תיעוד שיסייעו למפתחים לבנות יישומים מבוססי Java ו- Scala, על גבי הפלטפורמה הריאקטיבית של Lightbend. הקוד החדש מתוכנן להיות משולב עם WebSphere ושירותים מרכזיים אחרים הזמינים בענן של IBM, לרבות שירותים לניהול אפליקציות, שירותים קוגניטיביים של ווטסון, שירותים לניתוח אנליטי, אינטרנט של הדברים, אבטחה, DevOps, בלוקצ’יין ועוד.

בתמונה: רונן סימן טוב, ה-CTO של Alpha Zone, אקסלרטור חברות ההזנק של IBM בישראל

תגובות סגורות