חדשות היום

ענקית התקשורת Verizon חתמה על עסקה עם Qwilt הישראלית בהיקף של 25 מיליון דולר

חברת Qwilt הישראלית חתמה על עסקה בהיקף של 25 מיליון דולר עם חברת Verizon הספקית הגדולה של שירותי אינטרנט ניידים בארה”ב במסגרתה תספק טכנולוגיה להאצת העברה של תכני וידאו למשך שלוש שנים.

שיתוף בפעולה בין החברות נחתם על רקע עלייה מתמדת בצפיה בתכני וידאו באינטרנט, במיוחד של אירועים גדולים המועברים בשידור חי למאות מיליוני גולשים דרך האינטרנט. מדובר בהרגלי צפיה המאתגרים את ספקיות האינטרנט הנייד שנאבקות לשמר רוחב פס המסוגל לשרת את לקוחותיהן מבלי להאט או לקטוע את זרם הוידאו.

קווילט פיתחה טכנולוגיות המאפשרות הזרמת מדיה בזמני טעינה קצרצרים תוך חיסכון ברוחב הפס. וורייזון המשרתת 114 מיליון לקוחות תשתמש בטכנולוגיה להעברת יישומים חדשים, כמו שידור וידאו חי באיכות 4K, תכני מציאות מדומה ורבודה, ותקשורת עם רכבים חכמים.

הייחודיות בטכנולוגיה היא שבמקביל להזרמת המדיה מחוות השרתים עד למשתמשי הקצה היא עוברת ניתוח מעמיק בכל רגע נתון של צריכת התוכן, המאפשר לזהות את קטעי הוידאו הפופולריים ביותר באזורים שונים. כך המערכת מאחסנת באופן אוטומטי עותקים זמינים של קטעי וידיאו רלוונטיים על מרכזיות תקשורת שכונתיות באזורים בהם יש ביקוש גבוה לאותה המדיה. מה שמאפשר גישה מהירה יותר לתוכן עבור יותר משתמשים תוך חיסכון ברוחב הפס של מפעילת התקשורת. התוכנה מנוהלת בענן ולכן יכולה לפעול בכל נקודה בעולם על ידי הטמעה בתשתיות קיימות.

לדברי לי היקס, סמנכ”ל וורייזון: “אנו משקיעים מיליונים מדי שנה כדי להתמודד עם ביקוש גובר לצריכת נתונים ושירותי וידיאו ברחבי הרשת. הפתרון של קווילט מאפשר לנו לעמוד ביעד שהצבנו להקמת רשת חכמה, יעילה ואיכותית יותר לניהול אספקת התכנים. כך שלקוחותינו ייהנו מהזרמת וידיאו באיכות טובה יותר.”

לדברי אלון מאור, מנכ”ל ומייסד שותף של קווילט: “הטכנולוגיה שלנו מאפשרת למפעילים להתמודד עם הצמיחה הדרמטית במדיה מוזרמת העוברת ברשתותיהם, לצמצם באופן ניכר את ההוצאות הכספיות והתפעוליות, ולעמוד בדרישה לספק ביצועים גבוהים. ספקיות האינטרנט מפיקות תובנות מהמידע הנאסף על צריכת המדיה, מקורות התכנים והעדפות תוכן של לקוחותיהם.”

Qwilt הוקמה בשנת 2010 על ידי עובדים לשעבר של סיסקו וג’וניפר. החברה גייסה 65 מיליון דולר ומפעילה משרדים בישראל וארה”ב.

תגובות סגורות