חדשות היום

התפתחות שוק הדפסת התלת מימד

“אנו עמלים על מכשירים קטנים ואלחוטיים המאפשרים להישאר מחוברים, להיות חברתיים ופרודוקטיביים בכל מקום בו נמצאים”

 נפגשנו לראיון מיוחד עם מיקי רוסלר, מנהל קטגוריית PRINT ב-HP ישראל על מנת לשמוע על ההתפתחויות האחרונות בשוק הדפסת התלת מימד והשתלבותו בשוק הצרכנות הפרטי.

רוסלר עובד כמעט שני עשורים בחברה, מתוכם 15 שנים אחראי על מחלקות הדפסה וכיום מנהל את קטגוריית ה-PRINT על כל היבטיה – הזרקת דיו ומדפסות לייזר לתחום העסקי והפרטי, כאשר מתחילת השנה, החברה גם קיבלה את האחריות לעסקי ההדפסה של מדינות מזרח אירופה: פולין, צ’כיה, סלובקיה והונגריה.

 שוק ההדפסה בישראל

שוק המדפסות בישראל נחשב לשוק גדול ופעיל מאוד וניתן לחלק שוק זה לשני מגזרים:

שוק ההדפסה הפרטי, שכולל מדפסות ביתיות, לרוב מטכנולוגיות של הזרקת דיו,

ושוק ההדפסה העסקי שכולל עסקים קטנים, משרדים וארגונים ולרוב מתאפיין במוצרים מתחום הדפסת הלייזר. לדברי רוסלר, בחברה יודעים לומר כי באופן מפתיע דווקא הלקוחות מהשוק הפרטי מראים מעורבות גדולה יותר בתהליך הקנייה ומבקשים לדעת יותר פרטים עוד בשלב התחקיר והבדיקה טרום הקנייה.

לעומת זאת, הלקוחות העסקיים לא פעם נוטים לקנות ללא בדיקה מעמיקה של הצרכים אל מול היכולות של המדפסות. “חשוב לנו שהלקוח יקבל את המוצר שהכי מתאים לו, הן מבחינת עלויות הקנייה, והן מבחינת עלויות ההדפסה והיכולות הטכניות, ולכן אנחנו מעודדים מעורבות גבוהה יותר של לקוחות עסקיים. לשם כך אנחנו מנגישים מידע רב אונליין, מנהלים קמפיינים פרסומיים ייעודיים לבעלי עסקים ומעבירים הדרכות לספקים”.

 השפעת מתקפות הסייבר על שוק המדפסות

כששאלתי את רוסלר האם שוק המדפסות ערוך למתקפות הסייבר שנהיו נפוצות יותר עם השנים, הופתעתי לשמוע שפחות מ-2 אחוזים מתוך מאות מיליוני מדפסות בעולם, בכלל מצוידות ביישומי אבטחה, דבר החושף ארגונים רבים לפריצות סייבר. אי לכך, היכולת לאפשר הדפסה מאובטחת הפכה לצורך בעל חשיבות עליונה עבור השוק העסקי.

מדפסות מחוברות לרשתות הארגוניות וניתן לחדור דרכן למידע הארגוני. גם ברשת מאוד מאובטחת, נקודת קצה אחת שאינה מאובטחת מסכנת את הארגון כולו. מה שיכול להפוך את כל העניין לבטוח יותר הוא שליטה מלאה וחיבור בין המחשב, הענן והמדפסת.

רוסלר סיפר שעל מנת להתמודד עם הגידול בהיקף איומי הסייבר על הסביבה העסקית, הם השיקו לאחרונה בישראל, יחד עם יותר מ-80 מדינות ברחבי העולם, סדרת מדפסות A3 רב-שימושיות עם יישומי אבטחה חסרי תקדים בשוק. הוטמעו בסדרה החדשה יישומי אבטחה מתקדמים ביותר, מה שהופך אותן למדפסות הרב-שימושיות המאובטחות ביותר עבור השוק העסקי.

מדובר במדפסות המחוללות שינוי בכל מה שקשור לאבטחת סייבר במדפסות. יישומי האבטחה המוטמעים במדפסות החדשות נועדו להגן על המוצרים עצמם, על המידע המועבר אליהן ועל המסמכים המודפסים. הם יוצרים כמה שכבות של אבטחה כדי להתמודד עם איומים מתקדמים. “הטמענו במדפסות טכנולוגיה המזהה חדירה בזמן אמת ובהתאם לכך מפעילה יכולת תיקון עצמי”. בנוסף מציין רוסלר, “התקנו הצפנה בכוננים הקשיחים של המדפסות והן בעלות יכולת לתקן תקלות מרחוק”.

הסדרה כוללת 54 דגמים ותתי-דגמים על מנת להבטיח שערוצי ההפצה יוכלו להציע ללקוחות את המוצר המדויק ביותר לצרכי ההדפסה שלהם.

לטענת רוסלר, לפעמים לא מספיק לייצר את המוצר הטוב ביותר. ” אחד האתגרים הגדולים שלנו הוא בתחום ההסברה. חשוב לנו שהלקוח יבין את האיום על הארגון שלו ובאיזו קלות עבריינים מצליחים לפרוץ היום רשתות עסקיות ומה הן הדרכים להתמודד עם איום שכזה”.

 התפתחות שוק הדפסת התלת מימד בעולם

בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחות גדולה בשוק הדפסת התלת מימד בכל העולם. רוסלר סיפר כי תעשיית הייצור העולמית עומדת על כ-12 טריליון דולר בשנה. “זאת תעשיית ענק שכוללת ערוצים רבים, ייצור, שינוע, אחסון ועוד. ל-HP יש חזון לשנות את התעשייה הזאת באופן משמעותי ולהפוך את כל התהליך לדיגיטלי. האפשרות לעצב אבטיפוס, לשלוח אותו בקובץ לצד השני של העולם במייל, להדפיס אותו כמוצר ולחסוך את עלויות ההובלה והעיצוב היא לא פחות ממדהימה”. אך עם זאת, רוסלר מציין שזהו תהליך ארוך שייקח זמן. העולם הולך לכיוון הזה וניתן לראות את האפשרות לתועלת כלכלית, בעיקר במוצרים בסדרות קטנות. “אני יכול לומר שיש פה ניסיון עצום לשנות מהיסוד את האופן שבו התעשייה מתנהלת בתחום”.

הדפסת נעליים ומדרסים בהתאמה אישית לכף הרגל

לאחרונה השיקה החברה מוצר שיודע להדפיס נעליים עוד במעמד הקנייה בחנות.

מדובר בשירות חדשני המשלב את התכונות של מספר מוצרים בתחום המחשוב, התוכנה וההדפסה בתלת-מימד.

HP FitStation” היא בעצם עמדה שתוצב בחנויות נעליים ותאפשר לכל לקוח לבחור נעליים או מדרסים שמתאימים באופן מדויק לפרופיל כף הרגל שלו”.

רוסלר מסביר שבשלב הראשון המחשב סורק את כף הרגל של הלקוח ומייצר פרופיל תלת-מימד. בנוסף, משטח מיוחד מאפשר לנתח את דינמיקת התנועה בהליכה או בריצה, וכל התהליך נועד בכדי לבנות פרופיל מדויק יותר של כף הרגל והצורך בתמיכה או ריפוד.

בשלב הבא יכולה המערכת להמליץ ללקוח איזו נעל מתאימה לצרכים שלו במלאי הקיים, או להדפיס במקום מדרסים המותאמים במדויק לכף הרגל ולדינמיקת התנועה של הלקוח, זאת על מנת להבטיח את התמיכה הדרושה ולסייע ליציבה ומניעת פציעות ספורט.

“זאת מהפכה באפשרויות הפרסונליזציה של הלקוח – לא יהיה צורך יותר להיות תלויים במידות אוניברסליות וניתן יהיה להוסיף מימד של מידות רוחב ועובי של הרגל”.

לדבריו, בעתיד תוכל המערכת, בכפוף לשיתוף פעולה של HP עם יצרניות נעליים נבחרות, להדפיס ללקוח נעל שלמה – שתכלול עיצוב וצבע מקורי. הלקוח יוכל לעצב את הנעל שלו באופן אישי וייחודי והיא תודפס במועד הקניה. כרגע החל פיילוט בגרמניה.

ששאלתי אותו מתי נראה את הטכנולוגיה בישראל הוא העריך שייקח קצת זמן, היות והטכנולוגיה קיימת אך צריך למצוא יזם שיבסס את זה בישראל, “אני לא דואג – הישראלים ידועים ביכולת היזמות שלהם, זה רק עניין של זמן”.

אלזה שורקין, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות