חברת הסטארט-אפ הישראלית Noviopus השיקה תוכנה מתוחכמת למיון, סינון וגיוס עובדים במודל תשלום לפי שימוש

גיוס עובדים הוא תהליך מורכב ומייגע, המצריך משאבים רבים מהארגון. על פי מחקרים בישראל, משך הזמן לגיוס עובד אחד הוא 34 יום בממוצע, בעלות של 4,500 דולר. בחירה בעובד לא מתאים תעלה לארגון אלפי דולרים נוספים והוצאה נוספת על תהליך גיוס.

חברת הסטארט-אפ הישראלית Noviopus משנה את כללי המשחק בכל הקשור לתהליך מיון וגיוס עובדים ומשיקה בימים אלה פלטפורמה אינטרנטית מהפכנית וחדשנית, המהווה את הדור הבא להתאמה מדוייקת בין מעסיקים ומחפשי עבודה. מדובר בטכנולוגיה חכמה, המשלבת ניתוח מידע (Big Data) ממקורות מידע רבים ובינה מלאכותית (Artificial Intelligence) והיא מיועדת לחברות השמה ולחברות גדולות המעוניינות לגייס עובדים לשורותיהן, אך ייחודה בהתאמתה לחברות SMB )עם 30 עובדים ומעלה), עקב העלויות הנמוכות. מערכת ה- ATS ((Applicant Tracking System של Noviopus המוצעת ללקוחות במודל תוכנה כשירות בענן (Software as a Service), לא מצריכה התקנה או הטמעה והגישה אליה היא מהאינטרנט.

המערכת מנהלת את התהליך מתחילתו ועד סופו באופן אוטומטי, החל מיצירה ופרסום של מודעת דרושים בלוחות הדרושים, קליטת מועמדים למערכת באופן אוטומטי מלוחות הדרושים, דרך עיבוד הנתונים וניתוחם באופן מעמיק ואיכותי, סינון, דירוג לפי רמת ההתאמה של המועמדים וזימון מועמדים לריאיון וכל זאת בשיתוף, עדכון התקדמות בהליך וניהול משימות אוטומטי של כל הגורמים הרלוונטיים בארגון או מחוצה לו. המערכת לא מצריכה התקנה או הטמעה והגישה אליה היא דרך האינטרנט.

את החברה הקימו בשנת 2015 נדב לייבוביץ’ וגלעד פדרמן, המשמש גם כמנכ”ל החברה.

היקף ההשקעה בפיתוח המוצר ובהחדרתו נאמד עד כה בכ- 2,500,000 ₪, אשר גויסו ממשקיעים פרטיים. השקעה נוספת צפויה בעתיד הקרוב.

מילת המפתח – רלוונטיות

 

המערכת החכמה של Noviopus מבצעת את ההתאמות בין המעסיק למחפשי העבודה על פי הרלוונטיות של המשרה למועמד, לאחר בחינת פרמטרים רבים ואיסוף מידע ממקורות שונים כמו רשתות חברתיות וההיסטוריה של המועמד וזאת לעומת השיטה הנפוצה כיום במערכות ה- ATS (ניהול מועמדים) הקיימות בשוק, העושה שימוש בשיוך מילות מפתח של תיאורי המשרה בקורות החיים למודעת הדרושים. “שיטת ההתאמה בעזרת מילות מפתח בעייתית, מאחר והיא מפספסת התאמות רבות עקב אי התאמה מילולית במקרים כגון הבדלי שפה (עברית לעומת אנגלית), קיצורים, טעויות כתיב, רווחים בין המילים, הגדרות שונות לאותה משרה ועוד” מסביר גלעד פדרמן, מנכל .Noviopus בתום הניתוח, מדורגים המועמדים על פי מידת התאמתם לתפקיד, אך גם לאופי הארגון, כך שניתן להתמקד ולפנות לטובים ביותר עבורו.

מוסיף פדרמן: “מדובר במערכת גיוס עובדים חכמה, הקלה ביותר לשימוש בעולם, ללא התחייבות והגבלה בכמות העובדים. מטרת המערכת היא לחזק את הקשר בין הארגון למחפשי העבודה. הרעיון לפיתוח התוכנה הגיע לאחר שנים רבות בהן שימשתי כסמנכ”ל בחברת השמה גדולה והרגשתי על בשרי את הקושי באיתור מועמדים מתאימים למשרות השונות. בפועל, רוב קורות החיים המגיעים לחברה אינם רלוונטיים. זמן רב מתבזבז על התהליך ובסופו לא תמיד מצליחים לאתר את המועמדים המתאימים ביותר. במקרים רבים, עקב העומס הרב והכמויות העצומות של קורות החיים המגיעים לארגון, על חלקם לא

מצליחים לעבור, כך שיתכן מאוד שהארגון מפספס מועמדים ראויים ומוצלחים. בעזרת Noviopus, הכל קורה בפשטות ובאופן אוטומטי מממשק המערכת, כך שאף מועמד לא הולך לאיבוד. המגייסים מקבלים

תמונת מצב טובה מאוד, המאפשרת להם לקבל החלטות מדוייקות בנוגע למועמדים המתאימים ביותר. כל מי שגייס פעם עובדים, מבין שזהו הבדל משמעותי לעומת המצב הקיים”.

בנוסף, שוקד בימים אלו צוות הפיתוח של Noviopus, אשר פירוש שמה הוא ‘עבודה חדשה’, על יישום מתקדם מסוגו, שיקל על תהליך חיפוש העבודה ואיתור המשרות הרלוונטיות ביותר גם עבור מחפשי העבודה, תוך יצירת התאמה מירבית ביניהם לבין המשרות המוצגות בפניהם, על פי שקלול מגוון רחב של נתונים, באופן שיאפשר דיוק רב. מדובר במערכת לומדת, שתשלב טכנולוגיות Machine Learning.

בתמונה: גלעד פדרמן – מנכל נוביאופוס

תגובות סגורות