ממשלת מקסיקו הכניסה לפעילות מבצעית את מערכת המל”ט Aerostar של Aeronautics

המערכת סופקה על ידי חברת בלם סקיוריטי (Balam Seguridad Privada) המקסיקנית, המספקת ציוד צבאי ומערכות ביטחוניות בדרום אמריקה

ממשלת מקסיקו מכניסה בימים אלה לפעילות מבצעית את מערכת המל”ט Aerostar של חברת Aeronautics הישראלית. המערכת סופקה על ידי חברת בלם סקיוריטי (Balam Security) המקסיקנית, המספקת ציוד צבאי ומערכות ביטחוניות בדרום אמריקה. היקף העסקה לא נמסר לפרסום, אך על פי ההערכות, הסכום הכולל של העסקה כולל המערכות הנלוות ושירותי התמיכה והאינטגרציה מגיע לכ-15 מיליון דולר. במסגרת ההסכם מספקת חברת בלם סקיוריטי תמיכה פעילה ומקיפה להטמעה בפועל של המל”טים ומבצעת את כל עבודות האינטגרציה הנדרשות. עסקת ה-Aerostar עם מקסיקו מהווה את חוזה המל”טים השני עם ממשלת מקסיקו שבו זכתה חברת בלם. המערכות הקודמות של Aeronautics שסופקו למקסיקו בעזרת חברת בלם, מסוגXP  Dominator, סיימו בשנה שעברה בהצלחה תהליך של הטמעה מבצעית מלאה.

המערכת שסיפקה בלם היא הדור הבא של ה-Aerostar, וכוללת מל”ט טקטי עם מגוון אמצעי איסוף מתקדמים, יכולות תקשורת דיגיטלית מתקדמת, תחנות שליטה קרקעיות ואפשרות להתממשקות למערך השליטה והבקרה של הלקוח. מערכת המל”טים הטקטית משרתת כ-15 מערכות ביטחון, צבאות וארגוני ביון בעולם. בשנים האחרונות שימש ה-Aerostar את בנות הברית במערכה באפגניסטן ובטריטוריות אחרות. בסך הכל ביצעו כלי טייס המשתמשים במערכת למעלה מ-120 אלף שעות טיסה מבצעיות.

“הכנסת מל”ט ה-Aerostar לפעילות מבצעית על ידי ממשלת מקסיקו היא אבן דרך חשובה עבור חברת בלם ואחת ההתפתחויות המשמעותיות מאז החתימה על עסקה זו”, אמר מנכ”ל בלם סקיוריטי אסף זנזורי. “מל”ט ה-Aerostar יאפשר למקסיקנים לאסוף מודיעין בזמן אמת וליהנות מיכולת איתור מטרות ומעקב בזמן אמת, תוך השתלבות במערכות הקיימות של הלקוח. הפרויקט כלל את אספקת כל המערכות הנלוות והתומכות להפעלת מל”טים, מערכות תקשורת והפצת מידע אמינה ובזמן אמת וכן הכשרה של צוותי המפעילים והטכנאים. צוותי התמיכה של בלם יוסיפו ללוות את הלקוח ולתמוך במגוון הפעילויות שלו”.

בלם סקיורטי מסרה עוד כי הפרויקט מתייחד גם בעובדה ששולבו בו מערכות סייבר מתקדמות לאיסוף מודיעין. בשנה האחרונה הרחיבה חברת בלם באופן משמעותי את פעילותה במדינות דרום אמריקה והיא

מספקת מגוון מערכות מודיעין סייבר וחדרי בקרה לגופי ממשל בקולומביה ובצ’ילה. לקוחות בלם כוללים בין היתר את חיל הים והצבא המקסיקניים, משטרת צ’ילה ומשטרת פרו.

תגובות סגורות