בקרוב בקאמרי? המשקפיים החכמים הללו עוזרים למבקרי התיאטרון המתקשים בשמיעה ליהנות יותר מהצגות

התיאטרון הלאומי של אנגליה עושה שימוש בטכנולוגיית מציאות רבודה ובמשקפי המובריו של Epson כדי להנגיש את ההצגות גם לאנשים בעלי מוגבלויות בשמיעה. כעת אף עובדים על גרסה שתספק תיאור אודיו של המתרחש בהצגות, לטובת המתקשים בראייה.

השגת כרטיסים להפקות היוקרתיות והמאוד פופולריות של התיאטרון הלאומי של אנגליה (The National Theatre ) היא משימה לא קלה, אבל, גם לאחר השגת הכרטיסים, לשבת באולם ולא לשמוע את מה שאומרים השחקנים, בגלל בעיות שמיעה, בהחלט מחריף את המצב.

כדי להיענות למצוקה של בעלי מוגבלויות המתקשים בשמיעה, החליטו בתיאטרון לגייס את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום AR  – מציאות רבודה ואת המשקפיים החכמים של חברת Epson – Moverio BT-350 . בימים אלה מריצים בתיאטרון ניסיון רחב ידיים שבודק כיצד מתמודדים צופים מתקשי שמיעה עם הסיטואציה, לאחר שקיבלו משקפיים חכמים במציגים כתוביות המלוות בזמן אמת את הנאמר בהצגה.

לדברי ג׳ונתן סופולק, המנהל הטכני של התיאטרון, הפתרון שאומץ נותן למבקרים אפשרות לשבת היכן שהם רוצים באולם, וליהנות כמו כולם מההצגה. ״זהו מהלך ארצי שמטרתו הבטחה שכל אחד יוכל ליהנות מהצגה טובה, גם אם השמיעה שלו לא הכי הכי״, אומר סופולק, שמבטיח כי תוך זמן קצר ניתן יהיה למצוא את המשקפיים של Epson בשלושת האולמות של התיאטרון וכי כעת אף עובדים על גרסה שתספק תיאור אודיו של המתרחש בהצגות, לטובת המתקשים בראייה. ״שלא כמו במציאות מדומה, שבה משקפיים יכולים להכניס את המשתמש לעולם חדש יציר מחשב, משקפי המובריו של Epson מוסיפים שכבות מידע למציאות בה צופה המשתמש. מהתוצאות בשטח נראה שזה עובד: המשקפיים קלים, לא בולטים מדי ונוחים מאוד והצופים אף אהבו את היכולת לשנות את גודל הטקסט, צבעו ומיקומו ב׳חלל׳ לפי העדפתם האישית. יותר מכך, הם פשוט אוהבים את העובדה שלא צריך להתאמץ ולקרוא כתוביות קבועות שמוקרנות בנקודה אחת באולם ויש להם חופש פעולה להביט להיכן שהם רוצים״.

משקפי Moverio BT-350  מיועדים מראש למגוון יישומים מקצועיים ואידיאליים לשימושי באתרי תרבות, כשהם מעצימים את חויית המבקרים״, אומרת ענבר עיני, מנהלת תחום המובריו ב-Epson ישראל. ״המשקפיים משלבים את הידע הרב של החברה שנצבר בהובלה רבת שנים של תחומי ההקרנה ומדגימים פיתוח טכנולוגי של Epson – Si-OLED . אנו מאמינים שבחודשים הקרובים נראה יותר ויותר מוסדות תרבות ומרכזי מבקרים שמשלבים את המשקפיים בתצוגות שלהם״.

תגובות סגורות