HARMAN תפתח במשותף ותתפעל בישראל מרכז מחקר וניסויים בינלאומי להגנת סייבר ותחבורה חכמה

המרכז יבצע בחינה והערכה של פתרונות תחבורה חכמה מול איומי הסייבר וישמש כמרכז רישוי בינלאומי מוכר הקובע תו-תקן לכלי רכב אוטונומיים

HARMAN, חברה-בת בבעלות מלאה של סמסונג, המתמחה בפתרונות טכנולוגיים ומוצרים מקושרים עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, תקים בבאר שבע, בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, חברת סיימוטיב טכנולוגיות בע”מ, מעבדות החדשנות של Deutsche Telecom וקרן הון הסיכון JVP את ה– SMART Range מרכז מחקר וניסויים בינלאומי בתחום התחבורה החכמה – עם התמקדות על ההגנה מפני התקפות סייבר המכוונות נגד כלי רכב.

המרכז יהווה ‘מגרש משחקים’ מוטורי שידמה סביבת עיר חכמה. הוא ישמש כמרכז חדשנות שישרת ויבחן עבור יצרני מכוניות, ספקים לתעשיית הרכב ומוסדות מחקר אקדמיים, נושאי אבטחת סייבר, נהיגה אוטונומית וטכנולוגיות תחבורה חכמה שונים, תוך שהוא משמש גם כמרכז רישוי והגדרת תקנים בינלאומיים.

״נהיגה אוטונומית לא תצלח בלי תשתיות הגנת סייבר חזקות שיגנו על המכוניות שלנו. מגוון מכשירים ומערכות מעורבים בנהיגה וכבר כיום אנחנו מספקים פתרונות הגנת סייבר מתקדמים ליצרניות הרכב ברחבי העולם”, אומר סער דיקמן, סגן-נשיא לפתרונות הגנת סייבר לרכבים ב-HARMAN. ״כדי להתמודד עם הדרישות שיציגו בעתיד הקרוב המכוניות האוטונומיות, יש צורך באיחוד כוחות של שחקנים מובילים בתעשיית הגנת הסייבר בישראל, כדי שיפתחו במשותף ויבחנו סטנדרטים, מהם ייהנו מגוון תעשיות והחברה כולה״.

ה- SMART Range יפעל בתפיסת מעבדה חיה (Living lab) במתווה של עיר חכמה על כל המאפיינים הקשורים במערכי התחבורה העתידית, כולל תחבורה ציבורית, תחבורה פרטית, כלי ניוד אישיים, בסביבה המדמה מציאות מורכבת. הוא יאפשר לבצע בדיקות טכנולוגיות מתקדמות, בחינת ממשקי אדם – מכונה – סביבה, בחינת פתרונות תחבורתיים במציאות הרשתית העירונית העתידית וכן בחינות תפקוד ועמידות של מערכות תוכנה וחומרה מול איומי סייבר.

המרכז ישלב ידע מעשי שנצבר על ידי מגוון גופים מסחריים בעלי ניסיון בשטח עם מחקר אקדמי מתקדם. שיתוף הפעולה יאפשר למרכז לקדם חדשנות בזירת התחבורה החכמה, לקדם נושאי רגולציה גלובליים בתחומי הגנת הסייבר למערכות רכב חכם, לשמש כמרכז רישוי לתוכנות ולחומרת רכב חכם ולהוביל הגדרות, הערכות והסמכות של מערכות המיועדות להגן על כלי רכב מהתקפות סייבר.

״המרכז מהווה שלב נוסף וטבעי בעשייה המחקרית הרחבה והמגוונת באוניברסיטה בתחומי הטכנולוגיה, הרובוטיקה האוטונומית, מערכות המידע ואבטחת הסייבר, ותואמת את ייעוד האוניברסיטה כמובילה בפיתוח חדשנות ומצוינות בבאר-שבע”, אומרת פרופ’ רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

לדברי דיקמן, HARMAN פועלת מול מחוקקים, אקדמיה ותעשיית הרכב להעמקת הדיאלוג על נושא הגנת סייבר תוך הדגשה של ההשפעה הרבה שיש לנושא על נוסעים והולכי רגל כאחד, ככל שהחברה מתקדמת לקראת עתיד בו ינועו על הכבישים כלי רכב מקושרים ואוטונומיים. HARMAN אף חברה בAuto-ISAC, ארגון אמריקאי של כל יצרניות הרכב וספקיות משנה מובילות המשווקות רכבים בארה”ב, המשמש כמרכז לשיתוף מידע של איומי סייבר על כלי רכב.

יובל וייסגלאס, סגן נשיא למו״פ לתחום הגנת הסייבר לכלי רכב בחברת HARMAN, יהיה אחד מהדוברים בכנס השנתי של הארגון, אשר יתקיים בחודש הבא בדטרויט, ביחד עם דוברים בכירים אחרים מטעם פורד, GM, פיאט קרייזלר, פולקסוואגן כמו גם נציגי ממשל אמריקנים בכירים.

בתמונה: סער דיקמן

תגובות סגורות