חדשות היום

שמ יקב GEMS ויינות אבני חן

אני ממשיך בסיורי בארץ ובחיפוש אחרי יקבים המייצרים יינות ייחודיים, בשיטות ייחודיות – יקב GEMS.

ראשית, למען להוציא מלבכם כל ספקנות לגבי כישוריו של הכורם והיינן של היינות הייחודיים אני רוצה להציג אותו:

“שמי עידן דדון, תושב עומר ואני נלהב ליצור דברים חדשים. אני בעל תואר ראשון בהנדסת מערכות מידע , ותואר שני במנהל עסקים למצטיינים (שניהם מאוניברסיטת בן גוריון).

הקמתי והובלתי את NoSolo כדי לגשר, באפליקציה מיוחדת, על הפער בין חוויות פיזיות ודיגיטליות, והרצון של אנשים להיפגש עם אחרים בקרבת מקום בו הם נמצאים לצורך, שיתוף והנאה מפעילויות שונות. לפני כן, הקמתי את MultiDine, חברת חומרה ותוכנה שהתמקדה בלימוד הרגלי אכילה של לקוחות והעדפות לצורך מתן המלצות אישיות לגבי מה לאכול ואיפה. הפרויקט כולל שולחן דיגיטלי מיוחד ומעניין, למסעדות.

מאז 2008, אני מטפח כרם בעומר ומייצר יין בתהליך מיוחד, שבו גבישי קוורץ מוכנסים למיכל היין לפני ביקבוקו. זהו תהליך חדשני המשלב בין מדע ורוח לצורך השבחה והעשרה של היין. רשמתי פטנט על התהליך בשנת 2009.”

מתברר שלפני שלב הבקבוק, נבחרים הגבישים המתאימים ביותר ליין ע”פ מאפייניו, ומוכנסים למיכל. מתחיל תהליך נוסף של התבגרות היין במיכל, שנמשך כחודש ימים. תהליך זה עוסק בחשיפת היין לאבני הקווארץ בתקופה בה נוצרת השפעה חיובית על מבנה היין. לאחר החשיפה הנדרשת, היין מופרד מהאבנים ועובר לשלב הביקבוק.

כרם ויקטוריה, כרם אורגני, בשטח של 4 דונם בעומר (בדרום הארץ), ניטע בשנת 2006.

עידן מספר שבשנה הראשונה לתואר הראשון שלו בהנדסת מערכות מידע, הוא הבין שלא יצליח לספק את אהבתו לגפן רק ברכישת יין מהחנויות, והחליט להתחיל במסע של נטיעת כרם משלו, גם כתוצאה של חיבור טבעי לאדמה שכנראה ירש גנטית מסבו ומאביו.

מאז, אביו וכל משפחתו הקרובה הפכו למעריצי יין ותורמים את עזרתם בכרם וביקב הבוטיק GEMS שהקים.

היקב מייצר כ2,500 בקבוקים בשנה, וכולם עוברים תהליך השבחה באמצעות אבני הקווארץ השונות.

מהיכן בא לך הרעיון המיוחד הזה?

עידן: “יום אחד נכנסתי עם חבר לחנות קריסטלים, שם הבחנתי בעובדה כי אנשים רוכשים אבנים עם מאפיינים רוחניים.

הייתי בטוח שמדובר במתיחה, חקרתי קצת יותר לעומק את הנושא וגיליתי שיש חברות שמייצרות תמציות מאותם האבנים (מבוססות על מים ואלכוהול), תמציות שבעצם משתמשים בהן בתכונות של האבנים ע”י “תדרים” שמוקרנים מהן, כאשר האלכוהול הוא החומר שמשמר אותם.

מיד חשבתי לעצמי, אם יין הוא בעצם שילוב של מים ואלכוהול, האם ניתן לשמר את אותם התדרים הבונים גם ביין? ניראה שכן”

הרעיון השיווקי/עסקי שעמד מאחוריו היה לייצר יין שמועשר בתדרים של האבנים, למשל, יין מועשר בתדרים של אהבה (רוז קווארץ) לחג האהבה.

לאחר בחינה של שימוש ברעיון הזה בעולם, מצא עידן כי הוא הראשון שעוסק בו, ובעקבות כך החליט להזדרז ולרשום את התהליך של ייצור יין בשילוב אבני חן, כפטנט.

במהלך התהליך הזה וכהוכחה לעצמו, כמהנדס, הוא חקר את הביסוס המדעי של הרעיון שבמהלכו הוא מצא מספר תגליות מעניינות במיוחד!

עידן דדון מספר על הרקע המדעי שמאחורי התהליך:

אבני הקוורץ אובחנו במשך שנים רבות כ”סוללה של הטבע” כאשר הן טעונות במטען חשמלי. כאשר האבנים מגורות, ניתן לראות בתנאי מעבדה כי הן פולטות אלקטרונים חופשיים.

תהליך החימצון של היין הוא תהליך חשמלי שקורה ביין, כאשר המגע עם החמצן גורם לבריחה של אלקטרונים חופשיים וכתוצאה מכך לחוסר איזון ביין.

לאבני חן ולגבישים יש מבנה מולקולרי ייחודי המועבר אל הנוזל. לסידור המולקולרי הקבוע של המבנים הגבישיים השפעה אנרגטית המייצבת את התאים והמולקולות.

דוקטור ריצרד גרבר (M.D) מחבר ספר רפואת תדרים כותב שלכל דבר בטבע יש תדר מולקולרי. כלומר, האלקטרונים מסתובבים מסביב לגרעין התא, בקצב מסוים הנקרא תדר. אנו עשויים מחומרים שונים, לכל איבר ואיבר יש תדר.

כאשר מתרחשת בעיה באחד מהאזורים בגוף, חל שינוי בתדר האיבר הפגוע, אך לעומת זאת התדר המוקרן מהאבנים לא משתנה.

התהליך המשלב בין האבנים ליין מאפשר העתקה של אותו התדר אל היין, ובכך גם משפיע על הגוף, כשלוגמים מהיין.

“התדר” הוא תדר חשמלי אשר ניתן למדוד אותו עם מכשיר בשם “Bicom” המודד שדה אלקטרומגנטי בתדרים של 1-25 הרץ.

עידן ביצע את הניסוי הבא: נטעמו יינות מ 10 בקבוקים בטעימה עיוורת, 8 מהם הגיעו מאותו המיכל 3 ימים קודם לכן, ושניים מהם שהו לתקופה של חודש ותקופה של שנתיים בקרב האבנים. במהלך הניסוי נערכה קבוצת מבחן עם יין זהה מהמיכל שלא עבר את התהליך שהושווה עם כל אחד מהיינות ששהה עם אבני החן.

“במהלך הניסוי ראינו גם תלות בין יין שעבר תהליך עם קווארץ מסויים לאיזור ספציפי בגוף, כאשר אבן הרוז קווארץ עבדה באופן ישיר על איזור הלב, ואבן האמטיסט פעלה על איזור הראש.” מסכם עידן.

התרומות שאובחנו ביין שטופל:

ריכוך טאנינים

שינוי ארומתי

העצמת הטעמים

תיקון לחימצון יתר

שינוי המבנה המולקולרי של היין

העשרה אנרגטית

יינות יקב GEMS

ליקב שתי סדרות יין: סדרה המתיישנת כשנה וחצי בחביות עץ אלון צרפתיות, וסדרה נגישה יותר הזוכה לתיבול עדין יותר של עץ.

הזנים המועדפים הם מלבק, שירז, מרלו ואיזבלה, אותם הם מגדלים בשיטה אורגנית ומהם בלבד מיוצרים יינות היקב . החום הקיצוני ביום והרוח הקרירה הנושבת בין הגבעות שממול לכרמים מאפשרים הבשלת ענבים ללא ללא ריסוסים וטיפולים כימיים.

עידן מספר על יינותיו המשולבים עם אבני החן ומוסיף את דעתו על השפעת גבישי הקוורץ עליהם:

מלבק עם אבן סיטרין – אבן סיטרין ידועה כמגנט לעושר, אולם עוזרת לא רק במשיכתו אלא גם בשימורו . מעודדת צמיחה, הצלחה, נדיבות לב ומדבקת את הסובבים במזל הטוב.

היין מיושן בחביות עץ אלון צרפתי, הצבעים הכהים, הגוף המלא והסיומת הנעימה יכולים לגרום לחיך שלכם לחייך.

מיוצר מענבים הגדלים בשיטה אורגנית בכרם ויקטוריה שבעומר, מקום שבו טבע, אומנות וחדשנות פוגשים את משפחת דדון מידי שנה לעשיית יין שכל אחד יוכל ליהנות ממנו.

היין מיוצר בשיטה ייחודית וחדשנית (WO2011018791 ) המשלבת אבני חן להשבחת היין, הופכת אותו לרך, ארומטי ומהנה לגוף ולנשמה כאחד.

איזבלה עם אבן רוז קווארץ – רוז קווארץ ידועה כאבן האהבה, יעילה בלמשוך אהבה חדשה ,רומנטיקה ואינטימיות, ובחיזוק הקשר עם משפחה וחברים. בפה ובאף אפשר לחוש במנגו ובליצ’י. זהו יין ורוד מענבים צבעוניים בטעמים ומרקמים של פירות אקזוטיים שלא נשכחים מהיין עצמו. קררו את היין. מיוצר מענבים הגדלים בשיטה אורגנית בכרם ויקטוריה שבעומר, בשיטה ייחודית וחדשנית המשלבת אבני חן להשבחת היין.

שירז עם אבן אמטיסט – אבן אמטיסט מגבירה את היצירתיות והתשוקה, מחזקת את האינטואיציה ואת הדמיון, מאזנת בהירות מחשבתית, מרגיעה ומשמחת.

ידוע שיינות אדומים שמגיעים מאזורים חמים יותר נוטים להיות בעלי טעם פירותי יותר מאחרים. יין זה בעל גוף מלא ועשיר באלכוהול ויספק טעם שיישאר גם הרבה אחרי הלגימה. מיוצר מענבים הגדלים בשיטה אורגנית בכרם ויקטוריה שבעומר בשיטה ייחודית וחדשנית המשלבת אבני חן להשבחת היין.

מרלו עם אבן רוז קווארץ – רוז קווארץ ידועה כאבן האהבה, מאוד יעילה בלמשוך אהבה חדשה, רומנטיקה ואינטימיות. מיוצר מענבים הגדלים בשיטה אורגנית בכרם ויקטוריה שבעומר בשיטה ייחודית וחדשנית המשלבת אבני חן להשבחת היין.

מופתעים? ספקנים? גם אני הייתי כך במשך כל כתיבת ועריכת הכתבה. אבל העובדה שמאחורי היקב, היינות והאבנים, נמצא מדען, איש הייטק, יזם וכו’, הורידה ממני הרבה חששות לאי אמיתות, או לדמיון פורה. מה שרק נותר לי להחליט הוא, איזה יין יעזור לי להתמודד כהלכה עם החיים ובעיות בריאותי. אבל בעצם, ראשית מומלץ, כמובן, לטעום את היינות ולראות איזה ואם יין, אנחנו אוהבים, ונהנים ממנו.

עוד פרטים:

www.IdanDadon.com

dan.Dadon@gmail.com

050-8463533

ישראל פרקר www.winesisrael.com

תגובות סגורות