חדשות היום

Dell מובילה יוזמה גלובלית לצמצום זיהום הפלסטיק בים בשיתוף עם ג’נרל מוטורס וחברות נוספות

כשמונה מיליון טון של פסולת פלסטיק זלגו לים בשנת 2010, ואם מגמה זו  לא תשתנה,  יותר מ- 150 מיליון טון  פסולת פלסטיק ימצאו דרכם לים עד שנת 2025

 יוזמת NextWave צפויה למנוע זליגה לים של יותר ממיליון קילוגרמים פלסטיק , תוך חמש שנים

חברת דל (Dell), בשיתוף עם ג’נרל מוטורס (General Motors) וחברות נוספות, כמו Trek Bicycle, Interface, Van de Sant, Humanscale, ו-Herman Miller , השיקו את Next Wave, יוזמה שיתופית מבוססת קוד פתוח  של חברות טכנולוגיה מובילות וחברות מוצרי צריכה, אשר נוצרה במטרה לפתח, לראשונה בקנה מידה מסחרי, שרשרת  אספקה לפסולת פלסטיק. היוזמה הוקמה על בסיס שיתוף פעולה בין חברת  דל ועמותת The Lonely Whale שהחל בשנת 2015, מתוך מטרה להביא למודעות חברות וצרכנים,  את הסכנות הטמונות בזיהום הים בפסולת פלסטיק.

מחקרים מראים כי כשמונה מיליון טון של פסולת פלסטיק זלגו לים בשנת 2010, ואם מגמה זו לא תשתנה,  יותר מ- 150 מיליון טון פסולת פלסטיק ימצאו דרכם לים עד שנת 2025. זהו איום על מערכות אקולוגיות ​​הכוללות שוניות אלמוגים ובתי גידול חיוניים לדגים, וגם השפעה שלילית על הבריאות ואריכות הימים של זנים ימיים ובני אדם.

קבוצת החברות ביוזמה לקחו על עצמן את האחריות לפתח מודל אשר יפחית את זיהום הפלסטיק בים, בהתאמה לסטנדרטים חברתיים וסביבתיים גלובליים. כמו כן, הסכימו חברות  Next Wave להקטין את השימוש בפלסטיק בתהליכי התפעול ושרשראות האספקה שלהן. זאת, בשאיפה להפסיק לגמרי, או לכל הפחות למזער באופן משמעותי, את השימוש בפלסטיק שאינו מתכלה, או שאינו למחזור.

Next Wave תעבוד עם מדענים ופעילי איכות הסביבה, אשר מובילים את נושא הניקיון הימי, במטרה להקים מודל שייתמוך בצרכים של סביבות מחיה לאורך החוף. הצפי הוא כי יחדיו הן יצליחו למנוע זליגה לים של יותר ממיליון קילוגרמים פלסטיק , תוך חמש שנים.

 

תגובות סגורות