ניסטק ביצעה השמת רכיב האלקטרוני הקטן בעולם ברוחב של שמינית המילימטר

חברת ניסטק (Nistec) הודיעה כי הצליחה לבצע הרכבה אלקטרונית של רכיב ה-SMT הקטן בעולם. החברה ביצעה ניסוי במפעל הייצור בפתח תקווה שבמהלכו היא ביצעה השמה של רכיב פאסיבי מתוצרת חברת Murata, אשר יוצר בתקן החדש 0201, אשר נחשב לקטגוריה הקטנה ביותר בתעשייה.

מידות הרכיב מסוג 0201 הן באורך של 0.25 מ”מ וברוחב של 0.125 מ”מ. שטח הרכיב במעגל המודפס (Footprint) הינו כרבע משטח הרכיבים בקטגוריה שמעליהם, 01005, שהם בגודל של 0.4 מ”מ על 0.2 מ”מ. קטגוריית 0201 פותחה בעיקר כמענה לדרישות של מכשירים ניידים, ומאפשרת להגדיל משמעותית את צפיפות הרכיבים במעגל המודפס.

הניסוי בוצע במפעל ניסטק בפ”ת בעזרת מכונות השמה חדשות תוצרת Siemens מדגם  Siplace SX שהגיעו לחברה במהלך שנת 2017. הרכיב הזעיר הורכב על-גבי כרטיס ניסיוני של חברת Siemens, אשר מייצרת את מכונות ההשמה. הניסוי נעשה לצורכי לקוח גדול של ניסטק בתחום המובייל, ונועד להוכיח יכולת ייצור של מכשירים עתידיים מתוצרת הלקוח.

במהלך הניסוי התמודדה החברה עם מס’ אתגרים טכנולוגיים מורכבים. לטובת ביצוע הניסוי הזמינה החברה פידר הזנה ייעודי מחברת SIEMESNS המותאם לטכנולוגיה זו.

“פריצת דרך טכנולוגית זו תאפשר לנו לספק מעגלים אלקטרונים מתקדמים במיוחד ללקוחותינו” מסר יצחק ניסן מנכ”ל קבוצת ניסטק “ניסוי זה הינו אבן דרך ומעיד על היכולת הטכנולוגית הגבוהה של העובדים והטכנולוגיים בקו הייצור”.

תגובות סגורות