חדשות היום

לוקהיד מרטין מסרה את מטוס ה-C-130J סופר הרקולס ה-400

לוקהיד מרטין השלימה ציון דרך משמעותי נוסף בתוכנית מטוס ה-C-130J סופר הרקולס עם מסירתו של המטוס ה-400, מדגם MC-130J Commando II Special Operations, למפקדת הכוחות המיוחדים של חיל האוויר האמריקאי (AFSOC).

מטוסי ה-C-130J סופר הרקולס הם המטוסים המיוצרים כיום בסדרת מטוסי ה-C-130 האגדית של לוקהיד מרטין, הפועלים כיום ב-17 מדינות. נכון להיום, מטוסי סדרת ה-J  טסו כ-1.7 מיליון שעות טיסה במגוון רחב של משימות ומבצעים, בכל זמן ובכל מקום. אחד ממאפייני המטוס הוא במגוון האפשרויות הרחב להפעלתו ותצורתו. המטוס תומך בהפעלה של 17 סוגים שונים של תצורות משימה, בהם: תובלה (צבאית או מסחרית), כיבוי אש, חילוץ והצלה, מעקב אחר מזג אוויר, פעולות מיוחדות, תדלוק אווירי ועוד.

המטוס ה-400 שנמסר שונה בעצמו מבחינת תצורת המשימה: הוא המטוס ה-13 מדגם  MC-130Jשעבר הסבה לתצורת AC-130J עם תותח מובנה. המטוס ישובץ בכנף המבצעים המיוחדים הראשונה בהורבולט פילד, פלורידה. ה- AC-130Jהוא דגם המטוס בעל יכולות ההגנה והליווי הקרבי המותאם ביותר בדגמי ה-C-130J למגוון משימות.

ארה”ב היא המדינה המפעילה את מספר מטוסי ה-C-130J – מכל הדגמים – הגדול ביותר בעולם. מסירה זו מהווה דוגמא למעבר המתמיד שנעשה בזרועות השונות של הממשל האמריקאי לדגמי ה-C-130J, בפלטפורמות השונות: כוחות הנחתים, משמר החופים האמריקאי, Air Mobility Command, AFSOC, Air Combat Command ועוד. הכוחות האוויר של המשמר הלאומי עדיין מפעילים תמהיל של מטוסי ה-C-130J עם מטוסי ה-C-130 מהדורות הקודמים.

 

תגובות סגורות