חדשות היום

קולפלנט הצטרפה למאגד חברות בינלאומי הפועל לפיתוח דיו ביולוגי להדפסת תלת-מימד של איברים ורקמות

חברת קולפלנט (ת”א: קלפט; נאסדק: CLGN), מודיעה כי הצטרפה למאגד החברות שמוביל אירגון  ReMDO בארה”ב, לפיתוח דיו ביולוגי להדפסת תלת מימד של איברים ורקמות. קולפלנט היא חברת ביוטכנולוגיה ישראלית מנס-ציונה, העוסקת בפיתוח, ייצור, ושיווק מוצרים רפואיים מבוססי קולגן אנושי רקומביננטי מסוג 1, המיוצר בצמחי טבק בטכנולוגיה ייחודית שפיתחה החברה.

מוצרי קולפלנט מסייעים להתחדשות, שיקום וריפוי רקמות בגוף האדם, באמצעות יישומים קליניים בתחומי הדפסה ביולוגית בתלת מימד של איברים ורקמות, אורטופדיה, וריפוי של פצעים כרוניים וניתוחיים. השימוש בקולגן אנושי ממקור צמחי במוצרי החברה מוריד משמעותית את הסיכונים שקיימים כיום ברפואה בעת השימוש בקולגן מהחי, כולל סכנת זיהום, העברת מחלות או דחייה על ידי הגוף המטופל.

מאגד ReMDO מתמקדים בפרויקטים שמטרתם לקדם טכנולוגיות פלטפורמה הנותנות מענה לאתגרי ייצור בתחום הרפואה הרגנרטיבית. בפרויקט הדיו האוניברסלי משתתפות 18 חברות ומוסדות מחקר, כולל ארגונים מובילים בתחום ההדפסה הביולוגית בתלת מימד, המתמחים בתחומי טכנולוגיות הדפסה, ביו-חומרים ומחקר יישומי.

יחיאל טל, מנכ”ל קולפלנט: “אנו גאים להצטרף למאגד החברות העוסק בפיתוח הדיו הביולוגי האוניברסלי של ReMDO וליישם את הטכנולוגיה שלנו בפרויקט חשוב ופורץ דרך זה. הדיו הביולוגי של קולפלנט, המבוסס על קולגן החברה, משמש כמרכיב עיקרי בפיתוח הדיו הביולוגי האוניברסלי ומציע יתרונות משמעותיים ומוכחים על דיו המבוסס על סוגי קולגן מתחרים שמקורם ברקמות בע”ח. הצטרפותנו למאגד מהווה וולידציה נוספת לטכנולוגיה של קולפלנט וממצבת את הקולגן הייחודי שלנו כפלטפורמה הטכנולוגית הסטנדרטית למוצרים מבוססי-קולגן במגוון שווקים רחב.”

בתמונה מעלה: הדמייה של הדפסת אוזן אנושית באמצעות שימוש בדיו הביולוגי מבוסס קולגן קולפלנט

 

תגובות סגורות