חדשות היום

יוזמה בינלאומית של IBM, האו”ם והצלב האדום רותמת את קהילת המפתחים העולמית כדי להיערך לאסונות טבע ולהציל חיים

IBM, הצלב האדום הבינלאומי והאו”ם הכריזו היום (חמישי 24.5) על יוזמה משותפת הקוראת לקהילת המפתחים העולמית להתאחד ולהציע פתרונות שיאפשרו לאנושות להתמודד טוב יותר עם המחיר הכבד שגובים אסונות טבע.

בנאום בכנס VivaTech בפריז הזמינה יו”ר ומנכ”לית IBM, ג’יני רומטי, כ-22 מיליון מפתחי תוכנה מכל העולם להצטרף ליוזמה, הקרויה Call for Code Global Initiative, ולרתום את הידע והכישרון שלהם לטובת הכלל.

היוזמה תתנהל בחודשים הקרובים כתחרות בינלאומית לפיתוח פתרונות להצלת חיים ורכוש, הפחתת סיכונים, חיזוי מצבי חירום והגברת כושר העמידה ויכולת ההתאוששות של קהילות בעקבות אסונות טבע כמו רעידות אדמה, שטפונות, מפולות בוץ וכ”ד.

בכנס הודיעה רומטי כי IBM תתמוך ביוזמה בסכום של 30 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות – כסף שישמש לממן את הגישה של המפתחים לפתרונות הטכנולוגיה המתקדמים של IBM ובהמשך יאפשר להעביר את הרעיונות שיועלו במסגרת היוזמה משלב אב הטיפוס לשלב היישום בשטח. במסגרת התחרות תאפשר IBM למשתתפים להשתמש בכלים ובפלטפורמות הטכנולוגיות המתקדמות שלה כמו יישומי בינה מלאכותית, בלוקצ’יין, IoT, פתרונות ענן ועוד.

כך למשל, מפתחים יוכלו לבנות מערכת שתתריע בפני בתי מרקחת באזור מסוים להצטייד במלאי של אנטיביוטיקה, אינסולין וחיסונים לקראת אירועי מזג אוויר חריגים, לפתח כלים מבוססי ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית לחיזוי פעילות סייסמית, או יישומים לייעול תהליך תביעות ביטוח רכוש וכ”ד.

התחרות תחל ב-18 ביוני ובמהלכה יתקיימו עשרות אירועים לקהילות המפתחים ברחבי העולם בהם יוצגו להם פתרונות וכלים טכנולוגיים של IBM. אירועים אלה יתקיימו בערים בהם קיים ריכוז גבוה של מפתחים ואנשים טכנולוגיה, וביניהם בתל אביב.

עד סוף חודש אוגוסט, מפתחים שיירשמו לתחרות יוכלו להעלות לאתר Callforcode.org את הרעיונות שלהם – פתרונות תוכנה, דיאגרמות ארכיטקטורה, תרשימי זרימה וכ”ד. הם ישתמשו בשירותי הענן של IBM, בסביבת ווטסון, בטכנולוגיות בלוקצ’יין, בפתרונות IoT של IBM, בכלי תכנות ועבודה של החברה, ויוכלו לגשת לקוד הזמין בסביבת GitHub באופן שיאפשר חדשנות ובניית הצעות ופתרונות. בספטמבר יבחר פאנל שופטים בינלאומי את 30 הרעיונות המובילים, והזוכים יוכרזו באירוע טכנולוגי גדול בחודש אוקטובר. ההצעה הזוכה בתחרות תקבל 50 אלף דולר וגישה לתמיכה של גופי הון סיכון שיסייעו ביישום הפיתוח החדשני בשטח. בנוסף, תוזמן ההצעה הזוכה להשתתף כפרויקט של כוח המתנדבים של IBM (Corporate Service Corps), המאפשר ללקוחות ועובדי החברה לסייע ביישום הפתרון המוצע. שני המשתתפים האחרים בשלב הגמר יזכו ב-25 אלף דולר כל אחד.

מנכ”ל IBM ישראל, דניאל מלכה מסר: “אסונות טבע מסכנים מדי שנה את חייהם של מיליוני בני אדם וגורמים נזקים כבדים, לרוב בקהילות מוחלשות. כמובילה טכנולוגית עולמית, מוטלת על IBM האחריות המוסרית לרתום את פתרונות המידע החדשניים שלה למען האנושות. וכעת, יחד עם השותפים האחרים, אנו קוראים לקהילת המפתחים בישראל להצטרף ליוזמה ולרתום למאמץ החשוב הזה את הכישרון והידע שלהם”.

“יוזמה זו מצטרף לעשייה מרובה של IBM במאמץ למצוא פתרונות טכנולוגיים לאתגרים אנושיים משמעותיים: מינוף בינה מלאכותית למאבק בסרטן ומחלות מידבקות; הקצאת משאבי מחשוב בשווי 200 מיליון דולר למחקר בנושא שינוי האקלים או פיתוח פתרונות טכנולוגיים לטובת בעלי מוגבלות”, הוסיף מלכה.

תגובות סגורות