חדשות היום

אאודי מאמצת את טכנולוגיית ההדפסה בתלת-ממד של סטרטסיס, בכדי לחדש ולהאיץ את עיצוב רכבי החברה

סטרטסיס (SSYS) הודיעה כי חברת אאודי ומרכז ההדפסה בתלת-ממד שלה בגרמניה, מפרסמים יחד יישום ייחודי של שימוש בחומרים רב תכליתיים שונים בצבעוניות מגוונת, בכדי לחדש את תהליך העיצוב ולהאיץ את התכנונים של אאודי. דבר זה אפשרי אך ורק על ידי שימוש במדפסת התלת-ממד הצבעונית – סטרטסיס J750. אאודי צופה ששינוי זה בתהליך הייצור של החברה יביא לקיצור משמעותי בזמני הביצוע של ייצור אבי טיפוס, בשיעור של עד 50% בייצור מכסי המנורות האחוריות ברכב.

טרם הכנסת רכב חדש לייצור, מרכז התכנון (Pre-Series) של אאודי בגרמניה בונה מודלים פיזיים ומייצר אבי טיפוס בכדי שהמותג יוכל לבדוק ולהעריך עיצובים חדשים ורעיונות באופן יסודי. דבר זה דורש תיאום של רוב חלקי הרכב בשלב מוקדם של פיתוח המוצר –החל מהגלגלים ועד לידיות הדלת, ואף לרדיאטורים השונים. עד כה נעשה שימוש בשיטות מסורתיות, כגון כרסום ותבניות, בכדי ליצור ולשכפל עיצובים חדשים. השימוש בחלקיים המודפסים בתלת-ממד הופך לחלק בלתי נפרד מתהליך העיצוב האוטומטי במרכז התכנון של אאודי, המאפשר לצוות להתגבר על מגבלות של תהליכים קונבנציונליים ולהאיץ את תהליכי התכנון.

באורות הרכב האחוריים, הצוותים לרוב משתמשים ב- כרסום ותבניות כדי להפיק חלקים ייחודים. האתגר העיקרי עם טכניקות ייצור אלה הוא יצירת חלקים צבעוניים ושקופים של כל כיסויי המנורות. בשיטות מסורתיות, המכסים אינם יכולים להיות מיוצרים כחלק אחד, אלא מורכבים מכמה חלקים. תהליך זה של של הכרסום, יציקה לתבניות, והרכבה מגדיל את הזמן הנדרש להשלמת העיצוב, וכתוצאה מכך, מעכב את זמן היציאה לשוק.

אב טיפוס בצבעים ייחודים ובחומרים מגוונים, מאיץ את תהליכי העיצוב

במטרה לייעל את התהליך, מרכז ההדפס בתלת-מימד של אאודי יעשה שימוש במדפסת J750 הצבעונית של סטרטסיס, המשתמשת בחומרים רב תכליתיים שונים. דבר זה יאפשר ייצור של כיסויים שקופים למנורות הרכב האחוריות, כמו גם בצבעים בוהקים, בהדפסה אחת בלבד, ללא צורך בתהליך ההדרגתי הקודם. עם למעלה של הכרסום, יציקה לתבניות, והרכבה, ניתן להדפיס בתלת ממד חלקים שקופים בצבעים רבים ובמרקמים שונים, עם דיוק גבוה ופני שטח מעולים, העומדים בדרישות המחמירות של תהליכי העיצוב של אאודי.

“העיצוב הוא אחד מהקריטריונים המשמעותיים ביותר עבור לקוחות אאודי, ולכן חשוב לנו לדבוק בסטנדרטיים הגבוהים ביותר בשלבי התכנון והעיצוב של פיתוחי הרכב” אומר ד”ר טים ספירינג, מנהל מרכז הדפסה בתלת ממד של אאודי. “כתוצאה מכך, אנחנו נדרשים לאב טיפוס שיהיה מדויק מהבחינה הגיאומטרית, ללא עיוותים, באיכות גבוהה ביותר, ויהיה מדויק בצבע ובשקיפות. מדפסת התלת ממד של סטרטסיס J750 מציעה לנו יתרון משמעותי, כאשר היא מאפשרת לנו להדפיס טקסטורות וצבעים מדויקים, לפי הנחיות העיצוב שלנו. זה חיוני בכדי לאשר את הקווים המנחים של העיצוב, אלה שבהמשך יהיו מאושרים לייצור. באשר להדפסת חלקים שקופים במדפסות תלת-ממד, טרם צפיתי בטכנולוגיה מקבילה שעומדת בסטנדרטים שלנו”. “באמצעות מדפסת J750 ליצירת אב הטיפוס של מכסי המנורות האחוריות ברכב, נוכל לזרז את סיום תהליך העיצוב שלנו”, אומר ספירינג. “אנו מעריכים חיסכון בזמן של עד 50 אחוזים, באמצעות טכניקת הדפסה זו בתהליך בניית אב הטיפוס למכסי המנורות האחוריות”.

ד”ר ספירינג וצוותו, המונה 24 אנשים, אחראים למומחיות בנושא חלקי הפלסטיק המודפסים בתלת-ממד, לייעוץ ולייצורם באאודי. לאחר ההשקעה במדפסות התלת-ממד ב-2002, המחלקה הגדילה את המגוון ל 10 מדפסות, הכוללות מדפסות FDM ו- PolyJet.

אנדי מידלטון, נשיא אירופה, המזרח התיכון ואפריקה בסטרטסיס מסכם: “אודי היא דוגמא מצוינת לאופן שבו טכנולוגיית הדפוס הצבעונית והייחודית שלנו, העושה שימוש בחומרים ייחודיים, הופכת מספר תהליכי עיצוב לאחד, ומאיצה מחזורי פיתוח. אם מרחיבים את החיסכון בזמן המושג על ידי אאודי בנושא מכסי המנורות האחוריות לחלקים אחרים ברכב, ההשפעה הכוללת על זמן היציאה לשוק עשויה להיות עצומה. אנו נרגשים לראות כיצד אאודי ממשיכה למנף את טכנולוגיות ההדפסה בFDM וה- PolyJet לתחומים נוספים בכדי להגדיל את היעילות לאורך תהליך הפיתוח שלה”.

תגובות סגורות