חדשות היום

Molex Israel זוכה בפרס היוקרתי ביותר על פעילותה ב- 2017 ראיון עם אייל שגיא, מולקס ישראל

אחרי 10 שנות פעילות בישראל,  זוכה הסניף המקומי בפרס היוקרתי ביותר המוענק פעם ב- 3 שנים. בשיחה עם אייל שגיא,  מנהל תחום המדיקל ב Molex ישראל, מתגלות הסיבות לזכייה, החל מהחשיבות שרואה Molex בישראל כמעצמת טכנולוגיה מתקדמת ,מוצרי ה- High End ופוטנציאל הגלום בחברות ההזנק, וכלה בחברות הצ’יפים שבסופו של התהליך, מכתיבות את הקונפיגורציה הסופית של המוצר הנמכר ברחבי העולם.

תמונה 1: הפרס היוקרתי שהוענק
למולקס ישראל

כמו כל האירועים החשובים באמת, כגון מונדיאל ואולימפיאדה,  גם ב- Molex עורכים את הכנס של חטיבת ה- GSM (Sales  Marketing   Global  האירופאית שלהם פעם ב- 3 שנים. בכנס האחרון הוענקו על פי המסורת פרסי הצטיינות לעובדים, על פי תחומי הפעילות השונים, והפעם, בפעם הראשונה מאז הקמת הסניף הישראל ב- 2008,  אייל שגיא ממולקס ישראל זוכה להוקרה עם קבלת פרס היוקרתי ביותר Outstanding Sales Achievement.

“עבורי זה מרגש מאוד”, אמר אייל שגיא בראיון ל- NewTech, “זו הפעם הראשונה שישראל זוכה בפרס.  מעבר להישג עצמו, ישראל זוכה כאן בהכרה בתוך Molex. הפרס ניתן על צמיחה, עמידה ביעדים, וכולל תחזיות לפרויקטים עתידיים. הפרס גם בודק קוד התנהגות, את דרך העבודה מול הלקוחות ,וכן מול המפעלים ב Molex, והכל נמדד כמקשה אחת. הפרס מעצים את ההישגים שלנו, לא רק מבחינת ביזנס, אלא גם צדדים של פיתוח עסקי, הטמעת הטכנולוגיות שמולקס מציעה ואת כל מה שמרכיב את הסטנדרטים של חברה בינלאומית אמריקאית “.

מה נדרש כדי להביא את הפרס וההוקרה לישראל?

“הסניף הישראלי השתנה לאורך השנים. שהקמתי אותו ב- 2008, הייתי להקה של איש אחד, והשנה נגיע ל- 4 עובדי מולקס. זה מראה את המחויבות שלנו ושל Molex לפיתוח הפעילות העסקית בישראל,  יש בישראל טכנולוגיות וחברות מעניינות המספקות הזדמנות לפיתוח עסקי מאוד מעניין. כחברה אנחנו  מחפשים תמיד את ה- High End בכל התחומים, וישראל היא מהמדינות הצורכות את ה- High End בצורה נרחבת ביותר”

אייל מזכיר מוצר שפיתחה Molex  ב- 2010, שבשנתיים הראשונות ישראל הייתה הלקוח הכי גדול שלו. “אחרי שנתיים, כבר עברו בישראל לטכנולוגיה אחרת, וביתר העולם רק התחילו לרכוש את  אותו מוצר בהיקפים נרחבים יותר. בשנתיים האלה ישראל היוותה מרכיב חשוב בפיתוח המוצר וישומו מכאן הגיע משוב חיובי לקידום מוצר זה בכל העולם, רואים את זה בדרישות שיש כאן, התחכום, הדינאמיות – ישראל היא מעצמת פיתוח וטכנולוגיה שמספקת ערך מוסף ל- Molex”

איך ההתרחבות השפיעה על הפעילות שלכם?

“Molex נרכשה לפני 5 שנים על ידי האחים Koch, החברה הפרטית השניה בגודלה בארה”ב. מובן הזה קיבלנו קודי התנהגות חדשים ומבט אחר על השוק. מחברה המוכרת רכיבים –, מחברים, כבלים, Copper flex, – הפכנו לחברה המספקת פתרונות מלאים ללקוח. לשם כך נדרש שילוב בין מחלקות שונות שלנו ושילוב של מוצרים שונים. אם בעבר מכרנו רק קונקטור וכבל, כיום אנחנו יכולים לתת פתרון שמכיל תת הרכבה  בדיקה  אריזה  ולעיתים גם פתרון  כמעט מלא”.

“הדבר שהכי השתנה במולקס בשנים האחרונות, זה שהפכנו מחברה שמכרה רכיבים לחברה שמציעה פתרונות הכוללים תכנון וביצוע . זה משהו שלוקח זמן להטמיע בשוק, זה שינוי דרסטי וזה מאתגר לבצע אותו. Molex היא חברה בת 80 שנים ו- 75 היא ידועה כחברת רכיבים”, אומר אייל.

כדי לתמוך באסטרטגיה של מתן פתרון מלא, Molex ביצעה בשנים האחרונות מספר רכישות. לפני 5 שנים נרכשה חברת Affinity, יצרנית של כבלים רפואיים, נרכשה גם חברת ISI, שמפתחת מארזים לשבבים, ולפני שנה וחצי נרכשה חברת Phillips Medisize, המתמחה בהזרקות פלסטיק, ומספקת ל- Molex את היכולת לספק תכן אלקטרו מכני עם פתרון של הזרקה.

“יש דרישה גדולה לכך בשוק עבור בהרבה מוצרים”, אומר אייל. “למשל במוצרי כבילה,הלקוחות רוצים לשלב אלקטרוניקה ,מיזעור ,הגנה , פלסטיקה, ומכניקה, מולקס מפתחת מוצרים חכמים  אלו העונים על הדרישות הלקוחות

“אני מאמין שיעשו עוד רכישות גדולות כדי להשלים את הפורטפוליו”, מוסיף אייל.

מה הבידול שלכם כיום מהמתחרים בשוק?

” אנחנו יכולים לקחת רעיון לתרגם אותו לדרישות, ומשם לאב טיפוס ולייצור, והכל נעשה בבית. זה ערך מוסף  חשוב. בהרבה מקרים אנחנו לא מסתכלים על הלקוח רק כלקוח, אלא כשותף. לקחת רעיון ולהוביל אותו למוצר זה תהליך ארוך, ויש לנו את העוצמה, את היכולות הטכניות  ההתמדה והרצון לעשות את זה”.

“מבחינת ביצועים אנחנו ממש בקדמת הבמה. בזכות הרכישות והיכולת ליישם טכנולוגיות, אנחנו מתחרים מובילים בכל התחומים”, מוסיף אייל.

איך היתרונות שלכם באים לידי ביטוי במדיקל? 

“אנחנו מציבים את עצמנו במרכז הבמה בכך שאנחנו מספקים פתרון ולא רכיבים. יותר ויותר חברות, גם בחברות גדולות, רוצות לקבל פתרון מלא, בלי פיצול בין ספקים. בנוסף, המגוון שאנו מציעים הוא רחב ביותר תחת קורת גג אחת והלקוח יכול לקבל כמעט כל מה שהוא מחפש. הזכרתי כבלים יצוקים לשימוש רב פעמי, אבל יש מגוון מוצרי Disposable, פאצ’ים, וכבלים חד פעמיים, מעגלים גמישים לשימוש חד פעמי, והוספה של ג’ל וסנסורים – לכל אלה אנחנו יכולים לתת פתרון בבית ועוד”.

אייל מדגיש את היתרון הגדול שיש ל- Molex ולצוות המקומי מבחינת הבנת הרגולציה: “כמעט כל חוזה שאנחנו עוברים עליו, יש בו נושא של רגולציה מאוד קפדנית. כל המפעלים המדיקלים שלנו עומדים ב- 13485ISO-, ומסוגלים לענות על הבקשות של לקוחות, בין אם מדובר ב- Autoclave, סטריליזציה, ותקניםים בהתאם לדרישות  FDA. העמידה ברגולציה דורשת תהליכים שיכולים לקחת חודשים לצורך בדיקות והגשה ל- FDA, אנחנו נותנים את הסיוע והכלים כדי  שהלקוח שלנו יוכל לגשת ל- FDA. ברור לנו שבכל פרויקט מדיקלי, אנחנו מתחילים מבדיקה של נושא הרגולציה, ושואלים את כל השאלות בנושא כבר בתהליך בניית ההצעה”.

מדוע חברות מעדיפות כיום לעבוד עם ספק אחד, ולא לפצל?

״בעבר חברה היית מנסה לחסוך עלויות בכך שהיא היית פורטת הצרכים שלה לרכיבים נפרדים ומזמינה כל רכיב בנפרד, כל רכיב עבר תהליך של מיקוח ובסוף הספק הזול ביותר זכה. אבל כשהיו תקלות החברה היית נכנסת לבעיה, כל ספק היה בטוח שהפתרון שלו עובד, והבעיה בחלק אחר. חלקים הגיעו מספק אחד אבל התעכבו אצל אחר. חלקים שעל הנייר היו אמורים לעבוד ביחד לא עבדו כי אף אחד לא בדק את החיבור בניהם. ברגע שיש ספק אחד לחברה יש פחות עיסוק, ישנה כתובת אחת לכל התקלות. הספק מחוייב כי מדובר בשבילו בפרוייקט כולל ולא סתם עוד כבל מהמדף.״

מה נמצא ב- Road Map שלכם?

” אנחנו ממשיכים לפתח את  core business שלנו כולל המחברים המהירים בהתאם לצרכים בשוק. מעבר לכך, ביצענו רכישות כדי להגיע ליותר יותר מוצרים ושווקים שבהם עדיין לא נגענו, ולתת יותר פתרונות שלמים משלנו ובעיקר להגיע לחברות ,לפרויקטים הגדולים שם אנו יכולים לספק פתרון כמעט מלא. בשוק התקשורת, לדוגמא, סיפקו עד היום ב- Molex פתרונות חיבור ל- Backplane, והיום רוצים לתת פתרון לבניית מתגים על פי תכנון של מולקס המכיל תכן רב של מוצרי מולקס בתתי הרכבה.  מעבר לכך מסתכלים על סטרטאפים, על חברות שיש להם פתרונות מעניינים בשוק, לא רק במדיקל אלא בכל השוק. אם היה טרנד מאוד גדול של סטרטאפים במדיקל בשנים האחרונות, אנחנו רואים היום פריחה גם בתחומים האחרים למשל  בתחום הרכב יש הרבה סטרטאפים מאוד מעניינים, במיוחד אחרי ההצלחה של מובילאיי, ששם אנחנו רוצים להיות, לתמוך ולהיות פרטנרים”.

אנו רואים במפיצים שלנו שותפים לדרך בסיוע ותמיכה בהשקת ובהטמעת המוצרים שלנו ,סיוע ללקוחות קטנים כגדולים למתן שירות מצוין ללקוחות.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות