חדשות היום

אינטל משיקה את מעבד הדור התשיעיIntel Core i9-9900K  – מעבד הגיימינג הטוב בעולם

עיקר החדשות:

  • בנוסף השיקה אינטל עוד מעבדים מהדור התשיעי: Intel Core i5-9600K ו-Intel Core i7-9700K
  • את פיתוח המעבדים הובילו  צוותים ממרכז הפיתוח של אינטל בחיפה
  • המעבדים החדשים מציעים עד 11% יותר פריימים לשנייה לעומת הדור הקודם
  • בנוסף אינטל הציגה שבעה מעבדים עוצמתיים חדשים מסדרהX  המיועדים ליוצרי תוכן
  • פרטים טכניים מלאים על המעבדים – בסוף ההודעה

 

אינטל השיקה היום (שני) את הדור התשיעי של מעבדי Intel Core לדסקטופ, ובראשם את Intel Core i9-9900K – מעבדי הגיימינג הטוב בעולם. לצידו הושקו שני מעבדים חדשים מהדור התשיעי: Intel Core i5-9600K  ו-Intel Core i7-9700K. את פיתוח המעבדים החדשים הובילו צוותים ממרכז הפיתוח של אינטל בחיפה. בנוסף אליהם אינטל הציגה גם את המעבדים החדשים מסדרת X (Intel Core X-series) המיועדים בעיקר ליוצרי תוכן הזקוקים לעוצמת מחשוב גבוהה.

 

המעבדים החדשים כוללים עד 8 ליבות, 16 נימים ואת יישום Intel Turbo Boost 2.0 המאפשר העלאת התדר עד 5.0 GHz. המשמעות היא שגיימרים יכולים לשחק במשחקים הפופולריים כיום וליהנות מ-11% יותר פריימים לשנייה (FPS) בהשוואה למעבד מהדור הקודם ועד 45% יותר FPS בהשוואה למחשב אישי בן שלוש שנים. המעבדים נבדקו על ידי חברת Principled Technologies, עומתו עם מעבדים אחרים והציגו ביצועים טובים בהרבה.

 

מעבדי הדור התשיעי מציעים ביצועים מתקדמים, כולל בסדרת “K” שמייצגת מעבדים שאינם נעולים (unblocked) בכל אחת מהרמות, לרבות עד 40 אפיקי PCIe 3.0 המאפשרים הרחבת מערכת לצורכי גיימינג ויצירת תוכן כמו למשל יכולת להקליט את המשחק ולשדר אותו במקביל – פעולה הדורשת עוצמת מחשוב גבוהה במיוחד.

 

כדי לממש את מלוא הפוטנציאל של המעבדים החדשים, אינטל משיקה גם את ערכת השבבים החדשה Z390. לוחות אם המבוססים על ערכת שבבים זאת יאפשרו העברת חשמל משופרת לטיוב הביצועים של מעבדי שמונה ליבות ואוברקלוקינג נוסף. הערכה כוללת USB 3.1 Gen 2 ו-Wireless-AC משולבים עם תמיכה במהירויות של Wi-Fi מהיר. המעבדים גם תואמים ללוחות אם עם ערכת שבבים Intel 300 ולזיכרון Intel Optane ובכך מגדילים את מגוון האפשרויות לצרכנים. .

 

מעבדי הדור התשיעי צפויים להגיע לשוק עוד החודש באמצעות יצרניות המחשבים המובילות.

 

Core-X: מעבד עוצמתי ליוצרים

 

בנוסף הציגה אינטל שבעה מעבדים חדשים בסדרה X (Intel Core X-series)לדסקטופ שיהיו זמינים ברבעון הרביעי השנה. הם מגיעים במספר משתנה של ליבות ויכולות קלט/פלט – עד 18 ליבות, 36 נימים , מטמון של 24.75 מגהבייט ו-68 אפיקי PCIe. המעבדים הללו מאפשרים ליוצרי תוכן להקליט, לקודד, לערוך, ולבצע רנדרינג וטרנסקודינג במהירות ובאופן סימולטני. הם בנויים על ארכיטקטורת Mesh המגדילה את הזיכרון ואת רוחב הפס של ה-I/O תוך הקטנת השיהוי – צורך קריטי בעומסי העבודה התובעניים של יוצרי תוכן ואנשי מקצוע מתחום העיצוב למשל.

 

כמו כן פרסמה אינטל מידע עדכני אודות מעבד Xeon W-3175X, עם 28 ליבות שיושק בדצמבר ומיועד לשימוש בתחנות עבודה.

 

באירוע ההשקה בניו יורק התייחסה אינטל לנושא זמינות השבבים שעלה לאחרונה ומסרה: “הביקוש מצד הלקוחות ממשיך להשתפר במהלך השנה ומחזק את הצמיחה בכל המגזרים שבהם אינטל פועלת. כתוצאה מכך, העלינו את תחזית ההכנסות שלנו ב-4.5 מיליארד דולר בהשוואה לתחזית שמסרנו בינואר. אנו מייצרים כמויות מספקות כדי לעמוד בתחזית ההכנסות השנתית שעליה הכרזנו ופועלים יחד עם לקוחותינו ומפעלינו להגדלת הייצור”.

 

למידע נוסף, אנא ראו את מכתבו של מנהל הכספים הראשי של אינטל והמנכ”ל הזמני של החברה, בוב סוואן,: https://newsroom.intel.com/news-releases/supply-update/

 

תגובות סגורות