חדשות היום

ERM Advanced Telematics משיקה מוצר ייחודי לשיפור נהיגה באמצעות התראות בקול אנושי

מוצר ה-eVoice מאפשר להקליט מראש עד 100 התראות בשפת האם של הנהג המותאמות להתנהגויות בעייתיות שונות על הכביש ולהגדיר באמצעות תוכנה קלה לשימוש איזו התראה בקול אנושי תושמע לנהג עבור כל סוג אירוע

מוצר ה-eFlash SF הוא לוח התראות לנהג, הכולל 6 אייקונים ונורות LED המותקן על גבי הדשבורד ומתריע בפני הנהג באמצעות הבהובים של האייקונים על התנהגויות ותמרונים מסוכנים דוגמת האצות חזקות מידי, בלימות חזקות ופניות חדות. בנוסף לכך, ה-eFlash SF כולל כפתור שיכול לשמש ככפתור מצוקה

ERM Advanced Telematics, ספקית בינלאומית של טכנולוגיות רכב, שמוצריה מותקנים ביותר מ-5 מיליון כלי רכב ברחבי העולם, משיקה שני מוצרים חדשים המסייעים לשפר את איכות הנהיגה באמצעות התראות בקול אנושי והתראות ויזואליות לנהג. פיתוחם של שני המוצרים, eVoice ו-eFlash SF, הושלם, הם נמצאים כבר כעת בבדיקה אצל מספר לקוחות והם זמינים לשותפים וללקוחות בכל 68 המדינות בהן פועלת ERM. שווקי היעד העיקריים של המוצרים הם ציי רכב, יצרני רכב ויבואני רכב. ה-eVoice וה-eFlash SF מצטרפים למוצר ה-eSafe הוותיק של ERM לזיהוי וניתוח התנהגות נהג, המספק לנהג התראות באמצעות זמזם ו-LED בלבד. המוצרים החדשים מהווים חלק משורה של פתרונות בטיחות ותקשורת שהשיקה ERM בשנים האחרונות עבור מכוניות מקושרות.

מוצר ה-eVoice מבוסס על רמקול המותקן ברכב העושה שימוש במעבד ושבב זיכרון בכדי לספק לנהג התראות בקול אנושי במטרה לסייע לו או לה לזהות מצבים מסוכנים תוך כדי הנהיגה. שירות זה מאפשר למידה אישית של הנהג במטרה לשפר את הרגליו והתנהגותו בשימוש ברכב וכך לנהוג באופן זהיר ובטוח יותר. המערכת מאפשרת למנהל צי הרכב או למפעיל המערכת להקליט מראש עד 100 התראות בשפת האם של הנהג המותאמות להתנהגויות בעייתיות שונות על הכביש ולהגדיר באמצעות תוכנה קלה לשימוש איזו התראה בקול אנושי תושמע לנהג עבור כל סוג אירוע. כך לדוגמא, במידה והנהג ביצע תמרון לא תקין כגון פניה חדה, תושמע לו התראה קולית בשפת האם שלו שתסביר לו מה לא תקין בתמרון שביצע. במידה והנהג עבר את המהירות המותרת בקטע כביש מסוים, הוא יקבל על כך אזהרה בקול אנושי, ועוד. ה-eVoice מסוגל להתריע בקול אנושי על כל אירוע חריג אותו יכולים לזהות קשת מוצרי החברה המבוססים על טכנולוגיית StarLink כמו גם סט מוצרי ה Add-On של ERM Advanced Telematics כגון ה-eSafe לזיהוי וניתוח התנהגות נהג או eData המספק ממשק לערוצי התקשורת של הרכב דוגמת CAN Bus וערוצים אחרים. בין היתר, ה-eVoice יכול גם להתריע על אירועים הקשורים בתקינות הרכב עצמו דוגמת בעיות במנוע או טמפרטורה חריגה וכן מגוון רחב של אירועים חריגים המזוהים באמצעות ממשק זה של eData. לקוחות ה-eVoice יכולים להקליט מראש את ההתראות בקולם בכל מכשיר או לחילופין להקליד את הטקסט ולהמיר אותו להתראה בקול אנושי באמצעות יכולות text to speech אותם מציע המוצר בנוסף.

מוצר ה-eFlash SF הוא לוח התראות לנהג, הכולל 6 אייקונים עם נורות LED המותקן על גבי הדשבורד ומתריע בפני הנהג באמצעות הבהובים של אייקונים וסדרת צפצופים, על מצבים שונים הדורשים את ידיעת ותשומת לב הנהג. לדוגמה, ניתן להגדיר אייקונים עבור התנהגויות בעייתיות דוגמת תמרונים מסוכנים, האצות, בלימות חזקות ופניות חדות. בנוסף לכך, מנהל הצי, יצרן הרכב, הנהג או מפעיל המערכת יכולים להגדיר מראש אזורי עניין שלגביהם יינתנו לנהג התראות ויזואליות באמצעות הנורות והאייקונים. אזורים אלה עשויים להיות קטעי כביש עם מהירות מוגבלת, מצלמות מהירות, בורות בכביש, צמתים מסוכנים, אזורים של איסוף מטען, תחנות אוטובוס וכיו”ב. ה-eFlash SF אף כולל כפתורי לחיצה, וניתן לבצע שינויים והתאמות בכפתורי ונורות ההתראה של ה-eFlash SF על פי הצורך. כך לדוגמה, ניתן להגדיר כפתור אחד ככפתור מצוקה או חירום כך שבמידה והנהג זקוק לעזרה בדרך במקרה של תקלה ברכב או במצבים קיצוניים הדורשים עזרה דחופה (SOS) דוגמת תאונה, הלחיצה עליהם תוכל לאפשר להפנות את הנהג למוקד סיוע שהוגדר מראש או לבצע חיוג למספר חירום ולפתוח ערוץ דיבור ושמיעה עם מרכז שירות. ניתן גם להגדיר אפשרויות נוספות כגון חיוג מהיר, קוד זיהוי לנהג וכיו”ב. ניתן להשתמש בשני המוצרים, eFlash SF ו-eVoice במקביל, על מנת להדגיש את ההתראה ולקבל במקביל להבהוב אייקוני ה-LED גם התראה בקול אנושי ממוצר ה-eVoice.

“יכולתו של ה-eVoice לספק התראות בקול אנושי לצורך לימוד נהיגה נכונה היא יוצאת דופן בשוק”, אמר איתן קירשנבוים, ה-CMO של ERM Advanced Telematics. “מעבר לכך, השילוב בין ה-eVoice ל-eFlash SF מספק לנהג מערך משלים של התראות קוליות וויזואליות שממקסם את הסיכוי לנהיגה אחראית וזהירה. מטרתנו ב-ERM היא לייצר יתרונות תחרותיים לשותפינו ולקוחותינו בשווקים בהם הם פועלים, תוך ניצול טכנולוגיות שונות לטובת מטרה זו ובו בזמן לסייע במניעת תאונות, קידום נהיגה בטוחה, ושיפור מערכי התפעול של ציי הרכב והארגונים של לקוחותינו. אנו מרחיבים את סל הפתרונות שלנו ללא הרף ומספקים פתרונות חדשים וטכנולוגיות חדשות ועדכניות בכדי לענות צורכי השוק וצורכי שותפינו. השקת הפתרונות החדשים מהווה צעד חשוב קדימה בהשגת מטרה רבת חשיבות זו”.

תגובות סגורות