חדשות היום

חברת בואינג זכתה בחוזה לפיתוח מטוס האימונים T-X  של חיל האוויר האמריקאי

 היקף הפרויקט מוערך בכ-9.2 מיליארד דולר וכולל מימון ל-351 מטוסים , 46 סימולטורים וציוד הקרקע הנלווה

יצרנית המטוסים, בואינג נבחרה על ידי חיל האוויר האמריקאי לפתח ולייצר את מטוס האימונים המתקדם הבא של החיל, מטוס ה T-X. הפרויקט יובל על ידי חברת בואינג יחד עם יצרנית המטוסים השוודית SAAB. צפו בסרטון

נשיאת בואינג הצבאית, ליאן קארט אמרה כי : ״הבחירה  של חיל האוויר האמריקאי בבואינג, כמפתחת של מטוס האימונים העתידי היא ביטוי לשנים של מאמץ בלתי מתפשר של חברות בואינג ו-SAAB. זוהי תוצאה ישירה של ההשקעה המשותפת שלנו בפיתוח מערכת מיוחדת, המותאמת לצרכים של חיל האוויר האמריקאי. אנו צופים כי T-X תהיה תכנית המפתח לאימון טייסי קרב במאה הקרובה.״

בואינג ושותפתה לפרויקט SAAB, עיצבו, פיתחו והעבירו את מבחני הטיסה לשני מטוסי הסילון החדשים שנבנו במיוחד למטרה זו – מה שמוכיח את יכולות הייצור החוזר והאמון שבעיצוב החדש ויכולות האימון שלו.

האקאן בושקה, נשיא ויו״ר SAAB אמר: ״הבחירה בנו תאפשר לשתי החברות לספק את התוצר הסופי אליו התחייבנו בחתימתנו המשותפת לפני כמעט חמש שנים. זהו הישג משמעותי לשותפות עם בואינג ולצוות המשותף שלנו ואני מצפה למשלוח מטוס האימון הראשון לחיל האוויר.”

פרויקט מטוס האימונים T-X  יכלול את בואינג וSAAB  כמובילות הפיתוח יחדיו עם שותפים נוספים לשרשרת האספקה, מעל ל90% מתהליך הפיתוח של פרויקט הT-X  של בואינג מיוצר באמריקה, ויתמוך בכ17,000 מקומות עבודה חדשים בכ34 מדינות שונות בתוך ארצות הברית.

חברת SAAB מייצרת לשוק הבין לאומי את המוצרים המובילים בעולם, שירותים ופתרונות חסרי תחרות בתחום הביטחון וההגנה האזרחית. לSAAB יש פרויקטים ועובדים ברחבי תבל, בכל אחת מהיבשות בעולם. דרך חדשנות וחשיבה פרגמטית ושיתופית, SAAB מפתחת, מאמצת ומשפרת טכנולוגיות חדשות בכדי לעמוד בדרישות וצרכי הלקוח המשתנים ללא הרף.

 

תגובות סגורות