חדשות היום

התחזית הטכנולוגית של טושיבה ל-2019: דור 5G מתקרב, טכנולוגיות Edge ומחשוב לביש במגוון תעשיות וארגונים

בשנים האחרונות קל היה לכל מי שקצת מעורב בעסקי הטכנולוגיה והמחשוב, לראות כי הנוף הטכנולוגי משתנה מול העיניים ובקצב מהיר. אנשי עסקים, צרכנים ו׳אנשים מין השורה׳ הפיקו תועלת מתמשכת תחומי הפעילות שלהם מחיבורי ענן, IoT, רישות ומציאות וירטואלית ומדומה, אם רק להזכיר כמה מהטכנולוגיות. לקראת שנת 2019 שבפתח, נראה כי נסללו הדרכים לכמה טכנולוגיות בסיס שכבר הפגינו את תצוגת הבכורה אצלנו. להערכתו של ניב יוסיפון, סמנכ״ל ׳מפעיל׳, נציגת טושיבה, השנה הקרובה הולכת להיות שנה של שינויים מהירים ומשמעותיים שיעצבו בהדרגה את הדרך בה כולנו נעבוד בשנים הקרובות. כמה דוגמאות:

דור 5

אחת הטכנולוגיות היותר בולטות שדוהרות אלינו בקצב מאוד מהיר היא טכנולוגיית דור 5 בתקשורת. ״ההערכה כי עד שנת 2022 חצי מיליארד אנשים כבר יישמו את ההטבות הכרוכות בשימוש בטכנולוגיה ודי ברור כי התגבור המשמעות במהירות ובקצב זרימת הנתונים ברשת החדשה יביא את השימוש במכשירים ניידים לסוגיהם לרמות חדשות״, אומר יוסיפון. לדבריו, רשת הדור הבא כבר קרובה מאוד ליישום מסחרי באירופה, זאת על בסיס מספר הנסיונות שנערך כיום בתחום.

מהירות גדולה יותר, רוחב פס, כל אלה יהיו טובים בהרבה מאלה של היום והם הם שיאפשרו לארגונים לאמץ ולנצל את היתרונות של התקני ה-IoT לסוגיהם, שעל פי התחזית של חברת אריקסון, מספרם יגיע למעל 18 מיליארד עד שנת 2022 – כש-70 אחוז מהם יתקשרו באמצעות טכנולוגיה סלולרית.

מחשוב Edge

ככל שהדור החמישי יקדם את אימוץ טכנולוגיות ה-IoT כך הוא גם יקל על יציאתם המהירה לשוק של פתרונות דוגמת מערכות מחשובEdge  ניידות, כשבמקביל החברות ימצאו עצמן נאלצות להתמודד יום יום ולנהל כמויות של נתונים תוך שמירה ואבטחה על המערכות הללו. למעשה, אבטחת מידע היתה ונשארה אחת הדאגות הגדולות של ארגונים. 62 אחוז ממקבלי ההחלטות בזירת ה-IT האירופאית הודו כי שם הם ישקיעות קודם כל את כספם בשנה הקרובה. ואכן, בעידן של פשיעת סייבר, ניהול של תשתיות IT ניידות, עם מספר גדל והולך של ממשקים ונקודות השקה, אכן יהיה לאתגר לא קטן. על פי חברת המחקר SonicWall, צפוייה קפיצה של מעל 275 אחוז במספר האיומים המוצפנים וב-229 אחוז בהתקפות במטרה לבקש כופר. אין ספק – בשנת 2019 – ה-IoT הולך להיות זירת המלחמה החדשה באיומי הסייבר. פתרונות Edge  ניידים לא רק יסייעו להגן על המתחמים שבסכנה, אלא גם יסייעו ליצור סביבת עבודה ניידת יעילה ופרודוקטיבית יותר. ״במהלך שנת 2018 כבר ראינו בשוק את ניצני המהפיכה, עם הכניסה של פתרונות IoT מוכווני עסקים, דוגמת ה-dynaEdge AR של טושיבה, משקפיים חכמים המיועדים לשלל עיסוקים, ועם ההשפעה הצפויה בשנה הקרובה של כניסת ה-5G, מערכות ופתרונות IoT נוספים ומחשוב edge, ללא ספק ידחפו עוד יותר את ההתקדמות.״

משקפיים חכמים בתעשייה 4.0

סקטור התעשייה 4.0 יהיה ללא ספק הראשון שיחוש היתרונות שבטכנולוגיות החדשות, כשבתוכו, הנהנים הראשונים יהיו אותם אלה העובדים בחזית, אותם אלה שגם יכולים באמת ובתמים ליהנות מהם. כך לדוגמה, העובדים במחסנים הלוגיסטיים. משקפיים חכמים, לדוגמה, שיסרקו אוטומטית ברקודים על מוצרים, יאפשרו להם לשחרר את הידיים למשימות חדשות ומורכבות יותר בעוד נתונים על הזמנות ומפרטי מוצרים שעל מדפים יוקרנו היישר לשדה הראייה של העובדים. בדרך זו כל התהליך יועצם ויתייעל ומקבלי המשלוחים בקצה השני,

על פי סקר של טושיבה, 43 אחוז ממקבלי ההחלטות בתחומי ה-IT, נותנים קדימות לשימוש חדשני יותר בכלים דיגיטליים כדי להפוך את סביבת העבודה לפרודוקטיבית יותר, אומר יוסיפון. ״נראה ששנת 2019 בהחלט תשמש סביבה מתאימה לאימוץ פתרונות טכנולוגיים חדשים ומסעירים. נשאר רק לחכות בסבלנות״.

תגובות סגורות