“חיבור מנצח” – ראיון עם סטיבן פישר, מנכ״ל ונשיא חברת PEI-Genesis

108,950,659, זה המספר שמקדם את הנכנסים לאתר pei genesis, העולמית. מהו המספר הזה? מספר הרכיבים שנמצאים באותה שעה במחסני החברה בעולם ונגישים ללקוחות, יש שיראו בזה מהלך שיווקי, יש שיראו בזה עוצמה, לפי סטיבן פישר, מנכ״ל ונשיא החברה מדובר בהרבה יותר מזה.

״המוטו שלנו בחברה הוא I care….״ ,  מספר פישר  בראיון מיוחד לניו טק. ״מעבר למשמעות הישירה של המילה אלה הם ראשי תיבות של מה שאני מכנה מוסר עיסקי :

I   –   integrity & innovation

c – continues measurable improvement,

a – a team approach

r –respect to the individuals,

e – excellent to our customers

מוריי פישר וברנרד בירנבאום, מייסדי חברת PEI-Genesis

פישר מרבה לדבר על משפחתו כשהוא נשאל על עסקיו. ״אמא שלי אומרת שיושרה זה לעשות את הדברים הנכונים גם כשאף אחד לא מביט בך״, במקרה או לא, זה המושג הראשון בסלוגן של pei genesis. אין ספק שסטיבן פישר הוא דמות אחרת בעולם הרכיבים האלקטרונים, ממש לא המנכ״ל הממוצע של חברת ענק. אחד ההסברים לכך טמון כנראה בהיסטוריה העסקית/משפחתית של החברה, שללא ספק יכולה לספק חומר מצויין לסרט הוליוודי.

״אבי, מוריי,  נולד ב 1911 בארצות הברית למשפחה יהודית ממוצא רוסי״, מספר פישר. ״הוא חווה את תקופת השפל הגדול  של 1929 – (Great Depression) ונאלץ לעזוב את בית הספר כדי לעבוד. באחת השיחות שלנו שאלתי אותו , ״למה יצאת לעבוד, ועזבת את בית הספר?״ . התשובה שלו הייתה קצרה, פשוטה ומצמררת. ״הייתי צריך מעיל, כי היה לי קר״. למזלו של מוריי הצעיר,  הוא קיבל צו גיוס לצבא האמריקני ושירת כטכנאי רדיו.

״כאן למעשה הכול החל. אבי השתתף בפלישה לנורמנדי. למזלו הרע או הטוב, הוא נפצע לקראת סיום המלחמה  בתאונת דרכים קשה, והוטס להחלמה בארצות הברית״. במהלך ההחלמה פגש מוריי פישר חבר ילדות בשם ברנרד בירנבאום. השניים הכירו כילדים למשפחות יהודיות ממוצא מזרח אירופאי , ברובע ברונקס בניו יורק. בירנבאום  שירת באותה תקופה כמהנדס אלקטרוניקה במספנות הצי האמריקני בפילדלפיה. השניים החליטו להקים יחד חברה ולרכוש ציוד אלקטרוניקה שנותר אחרי המלחמה במחסני הצבא האמריקני. השילוב של פישר ובירנבאום  התגלה כמנצח, לפישר האב הייתה זכות ראשונים לרכישת הציוד בשל היותו בוגר מלחמת העולם השנייה, בירנבאום הביא את הידע. כך  למעשה החלה מה שלימים תהיה אחת מיצרניות המחברים הגדולה בעולם.

״היום, בראיה של יותר מ 70 שנה לאחור,  אני יכול לומר שלשני החברים הצעירים הללו היה מזל גדול״, מספר פישר הבן בחיוך. ״בפילדלפיה מוקם מרכז המחקר והפיתוח של חברת rca, שבנתה את מקלט הטלוויזיה הראשון ולימים הפכה אותו למוצר צריכה. Rca היו צריכים ציוד בדיקה ומדידה ואבא שלי וברני הפכו לספקים שלהם.  כאן למעשה החלה ההמראה  של pei genesis״.

סטיבן פישר, מנכ״ל ונשיא PEI-Genesis

שני החברים שהחלו את צעדיהם העסקיים באמריקה שאחרי המלחמה, מעולם לא נפרדו עוד. מאז 1946,  הם ניהלו יחד את החברה, התגוררו בבתים סמוכים בפילדלפיה ואחר כך בפלורידה, ואפילו נקברו האחד לצד השני. פישר האב נפטר בגיל 101 , בירנבאום נפטר בגיל 103…

״אני מקפיד לספר את הסיפור הזה משום שהוא מסמל את ה dna, של החברה״, אומר פישר הבן. ״זו חברה משפחתית, למרות גודלה. הם לא הסכימו לעיתים, היו מתחים , אבל תמיד ידעו להתגבר עליהם ולהמשיך הלאה בעסקים ותמיד בחברות. אני כמנכ״ל ונשיא אימצתי את זה ומכאן הגיע המושג I care. אם תנתח כל אחד מהמושגים תבין שיש בהם הכול: עבודת צוות, חוכמת המונים, סבלנות וסובלנות, תודעת שירות וצניעות. השורה התחתונה  של כל זה בעיני הוא שילוב של ערכים ועסקים״.

ל pei genesis לקח הרבה זמן להגיע לישראל. רק יוני 2017, היא פתחה נציגות בתל אביב שבראשה עומד  שמחה פרימר. סטיבן פישר מבין היטב את האירוניה שמתלווה לשאלה שלי, מדוע זה לא קרה קודם…?

״זו שאלה מצוינת שגם אני שואל את עצמי״, הוא עונה. ״לפני ההגעה לישראל, הייתי חייב לדעת שאנחנו מוכנים מבחינה לוגיסטית וארגונית. יש לנו אחריות  כחברה לרמת שירות ולכן, עד שלא היינו בטוחים במאת האחוזים שנוכל לעמוד בסטנדרט גבוה, לא עשינו את הצעד הזה. האם אני חושב שזה היה נכון? בהחלט. אני אפילו חושב שהייתי צריך לעשות את זה לפני עשר שנים, אז ישראל הייתה הרבה יותר זולה ובוסרית מבחינה עסקית. כיום השוק כאן מאד מפותח, ומתקדם. אני חושב שעשיתי טעות, כשלא הבנתי אז את גודל ההזדמנות העסקית״.

הכנות של סטיבן פישר מפתיעה מאד, בניגוד לשפה המחושבת והמאופקת בדרך כלל  של מקבילים לו. המבט שלו על השוק הישראלי מפוקח מאד ואופטימי.

״אני חושב שישראל ייחודית מאד ולו רק בשל המספר הגבוה של חברות סטארט אפ. זה מספר ואיכות שלא קיים בשום מקום בעולם. קראתי על זה הרבה, אבל רק כאשר סיירתי פיסית בישראל, הבנתי את העוצמה. אני חייב לציין שבעיני אחד הזרזים לבום הטכנולוגי של ישראל הוא העלייה הרוסית. ישראל,  עם כל הבעיות והביקורת, הצליחה למנף את העלייה הזו לממדים אדירים. כיהודי אני יכול לאפיין את זה בתבונה ואינטלקט  שהוסוו ליכולת עסקית, כפי שקרה לנו כעם לאורך ההיסטוריה״.

פישר כפי שהבנתם, לא ממש מסתיר את היותו ציוני, גם אם החיבור בין ציונות ועסקים מבחינתו הגיע באיחור. הוא מודה שאחת הסיבות להגיע לישראל היא יהדותו, אבל לא רק זה…

״לפני עשור כשהתחלתי לחשוב על ישראל כיעד השקעה, תעשיית ההי טק התמקדה בעיקר בטלקומוניקציה ואפליקציות צבאיות. היום התמונה שונה לגמרי והגיוון הטכנולוגי עצום : מים, חשמל, גז, רפואה, תעשיית הרכב , תעשיות ביטחוניות, ביוטק וחקלאות. בעיני זה שוק הרבה יותר בוגר, מגוון ומתקדם ולכן ההזדמנות העסקית שאני רואה כאן, גדולה מאד. יש בישראל  חברות קטנות ובינוניות עם מוצרים נהדרים, אבל בלי טביעת רגל בשוק האמריקני. חברות כאלה חייבות שותף גדול כדי לפרוץ לשווקים גלובאליים. בדיוק בנקודה הזו אני רואה את החיבור בין pei genesis לישראל. המטרה שלנו היא לא רק להתרחב בישראל כיצרני מחברים, אלא גם לבצע רכישה של חברות ולייצא את הטכנולוגיה הישראלית לאירופה, ארצות הברית והמזרח הרחוק. בהיבט הזה אני חייב להדגיש שאנחנו לא מגבילים את עצמנו לרכישה בלבד. אנחנו בהחלט פתוחים להסכמי ייצוג והפצה שיכולים לשרת את שני הצדדים״.

פישר חגג לא מכבר 70. ״יש לי גנים טובים״, הוא אומר בקריצה ואחרי שסיים להסביר עד כמה ישראל היא כר פעולה אטרקטיבי מבחינה עיסקית הוא מוסיף:

״כאשר החלטתי להיכנס לישראל, עשיתי את זה אחרת. ממש לא בזהירות ואיטיות כפי שאנחנו רגילים. גייסנו צוות גדול והשקענו הרבה ומהר. ועוד משהו,אישי,  הבנתי שאני לא נהיה צעיר יותר, ולכן דברים גדולים צריך לעשות כאן ועכשיו״.

Amphenol Terrapin® Series Connectors

Amphenol Terrapin / SCE2 – הינה סדרה של מחברי Push-Pull קטנים. המחברים הללו הם בעלי מעטפת קשיחה הנותנים ביצועי EMC משופרים ואטימות ברמת IP68.

הסדרה קיימת גם עם מנגנון נעילה אופציונלי, בגדלים שונים, מ 7 ועד 37 מגעים ועם התאמה ל- overmoulding. מחברי ה Terrapin היא הבחירה המועדפת עבור מחברים מיניאטוריים ביישומים צבאיים ויישומים אחרים המצריכים עמידות בתנאי סביבה קשה.

Terrapin היא סדרת מוצרים ותיקה אשר נמצאת בשימוש במשך שנים רבות בפרויקטים צבאיים גדולים ברחבי העולם: בציוד לחייל העתידי כגון מכשירי רדיו, אוזניות, מתגים, נתבים ומחשבים ניידים מוקשחים.

התכונות העיקריות של המחבר הן רמה גבוהה של אטימה ועמידות בטבילה בעומק של כ20 מטרים. תכונה נוספת היא היכולת להחליף בין סגנונות החיבור, Push-Pull  ו Locking וזאת מבלי לשנות את המחבר הנגדי.

מחברי Terrapin מסופקים עם backshell אינטגרלי, דבר היוצר ביצועי EMI-RFI מצוינים ואופטימיזציה עבור overmoulding או סיום מהיר וקל עם heatshrink.

פתרונות EMI/RFI Backshells של חברת Filco

Filconn EMI/RFI Spring Band Backshells

Spring Band Backshells תוכננו ופותחו במיוחד כדי לספק ביצועים מכניים וחשמליים טובים יותר עבור כבלים ורתמות הנדרשים להגנת EMI / RFI HIRF   וברקים. הן חוטי הסיכוך האינדיבידואליים בכבלים משולבים והן רשת הסיכוך העליונה מתחברים ל Backshell עם Spring Band אחד. טכנולוגיית ה Spring Band מאפשרת התקנה והסרה של אלפי פעמים ללא אף כלי תחזוקה.  בנוסף זה מאפשר יכולות הרכבה, שמישות ותיקונים ע”י פירוק קל וביצוע העבודה בכבל הנדרש לתיקון ולאחר מכן, הצמדה מחדש לא כל השפעה על כוח הצימוד של ה Spring Band.

טכנולוגיית ה Spring Band נמצאת בשימוש מזה עשרות שנים וניתן לראות אותה ביישומי קרקע, ים, אוויר, פלטפורמות חלל או כל אפליקציה אחרת המחייבת ביצועים גבוהים כגון: אפליקציות רדיו, SATCOM, מל”טים ומנועים. כל זאת בזכות האפשרות לתפעול קל ומהיר עם איכות גבוהה. בנוסף פתרונות ה “Integrated Banding Platform” של   Filconn  עונים על הצורך הגובר בתעשיות התעופה ובכלל,  עבור רכיבים קטנים וקלים יותר.

  • חסכון של כ 30% בממוצע במשקל המחבר המשולב בהשוואה מול מחבר + Backshell.
  • גודל המחבר המשולב קטן בכ 40% בממוצע.
  • מספר הרכיבים קטן ב 50%
  • אין צורך בכלים להרכבה או להסרה של ה Spring Band
  • משפר את הגנות EMI/RFI ומקטין את ההתנגדות החשמלית של המחבר.
  • מקטין את זמן ההרכבה ובעיות האיכות ומאפשר גישה נוחה יותר למגעים לצורך הרכבה, שמישות ותחזוקה.

שמחה פרימר,
מנכ”ל PEI-Genesis ישראל

PEI Genesis  ישראל

חברת PEI  הבינלאומית פתחה את משרדיה בארץ ביוני 2017. החברה מתמחה בתחום Interconnect , בעיקר בסקטור הצבאי והתעשייתי. PEI היא  נציגה הרשמית של מספר חברות חשובות בתחום כגון:  Amphenol ,  ITT Cannon,  Souriau , TE-Deutsch, Ultimate,Cinch, Harting, Lemo, Anderson Power ו Filconn שמתמחה ב Backshell סטנדרטיים בתחום ה EMI-RFI וכאלה המייוצרים לפי מפרט מיוחד נוסף לכך,  ל PEI  ישראל  מחלקה מיוחדת המתמחה בFiber Optics. . מפעלי החברה בעולם מוסמכים ומאושרים להרכבות קונקטורים, כולל QPL, ונחשבים למפיץ הגדול בעולם בענף המחברים.

PEI Genesis   מאושרת כספק בתעשיות הביטחוניות בישראל בהן : אלביט, תעשייה האווירית – אלתא, רפאל ובמספר רב של לקוחות וקבלני משנה של התעשיות הביטחוניות. בנוסף לכך מחזיקה  PEI  בתקן  ISO תעופתי.

אמיר בר-שלום

תגובות סגורות