חדשות היום

טכנולוגיה בשירות הטבע פיתוח טכנולוגי יצירתי של SAP ו- EPI-USE המשלב כלי טיס בלתי מאוישים, יכולות ענן, אפליקציה ייעודית וביג דאטה על פלטפורמת SAP HANA , מגן על חיות הבר באפריקה

כשלושה קרנפים ניצודים כל יום, כארבעה פילים בכל שעה. מספרים אלו חושפים את כמות האיומים והסכנות עמן צריכות להתמודד חיות הבר של אפריקה, ובמיוחד פילים וקרנפים, הממשיכות לגדול ולהתעצם. במאה השנים האחרונות מספרי הקרנפים והפילים היו בירידה מתמדת. ב-1900, חיו בעולם כ-10 מיליון פילים וכחצי מיליון קרנפים. כיום, נשארו בטבע רק 470,000 פילים ו-25,000 אלף קרנפים. מחקר עכשווי של נשיונל ג׳יאוגרפיק חושף כי הציד הבלתי-חוקי נמצא בשיא של כל הזמנים. האמצעים המסורתיים שנועדו לתמוך במאמצי השימור וההגנה על חיות אלו כבר אינם מספיקים יותר. האיום ההולך וגובר, יחד עם המחסור בכוח אדם והיכולת למצוא מימון ראוי, הולידו את הצורך בפתרון יצירתי. על אחד מן הפתרונות היצירתיים הללו אחראית ענקית התוכנה הבינלאומית SAP אשר יחד עם חברת EPI-USE האוסטרלית פיתחו את ERP Airforce, פתרון חדש ומהותי אשר נועד לשנות את חוקי המשחק במאמצי ההגנה על חיות הבר.

חברת EPI-USE משתתפת בפרויקט כחלק מתכנית מעורבות חברתית הנקראת  Groupelephant.comהאני מאמין של החברה הוא שהשימוש בטכנולוגיה הכרחי לשיפור תהליך השימור וההגנה על החיות הבר באפריקה שנמצאות בסכנת הכחדה. מטרת הפתרון של SAP ו- EPI-USE היא להבטיח את הישארותם של הפילים במתחם השמורה, שם הם מוגנים מצייד וסכנות אחרות. במסגרתו, הפילים עונדים קולרי GPS למטרות מעקב, המנוטרים בחדרי בקרה ייעודיים, בהם שולחים התראות אל מנהלי השמורה המקומיים כאשר הפילים מתקרבים אל גבולותיה. הכטמ”מים משמשים למעקב אחר הפילים מהרגע בו ההנהלה מקבלת את ההודעה על התקרבותם לגבול המתחם והשומרים יכולים לעקוב אחריהם בזמן אמת באמצעות אפליקציה ייעודית הנקראת Find my Elephants. במידה והציידים הם אלו שחודרים לשטח השמורה, אותו פתרון ERP Airforce משמש כגורם הרתעה העוקב אחר פעילות הציידים על מנת לתפוס אותם ולמנוע מהם לפגוע בחיות.

כיום, המתודה היעילה ביותר לשמירה מרחוק על חיות אלו היא באמצעות שימוש בכטמ”מים שעוקבים אחרי הפילים בתוך השמורות, במקומות בהם לא ניתן לבצע את המעקב על ידי גורם אנושי. מעבר למעקב לצורך בקרה והשגחה על הפילים, כטמ”מים אלו מסוגלים לשמש גם כגורם מרתיע שיסייע להילחם בתופעת הצייד הלא חוקי של חיות הבר. הכטמ”מים, בשילוב טכנולוגיות של SAP בתחום המובייל, הענן והביג דאטה, ומפתחי SAP מנוסים בשלוחת EPI-USE באפריקה, מגדילים את הסיכויים של הפילים לשרוד בגבולות השמורה, ומקטינים את הסיכויים לקונפליקט בין החיות לבני האדם.

“בעזרת SAP Cloud Platform אנחנו יכולים לבנות פתרון מהפכני במגזר השוק המאוד לא שגרתי הזה של SAP, המשנה את הדרך בה פעילי שימור עוקבים אחרי חיות הבר שנמצאות בסכנה”, אומר דיוויד אלן, מנהל שותף בשירותי ה-ERP הטכנולוגיים של EPI-USE. אשלי טולי, מנהלת תקשורת עסקים קטנים ובינוניים ושותפים גלובליים ב-SAP אומרת: ” פתרון זה הוכח כמגן על חיי הפילים, וזאת מטרה שראוי להתחייב אליה. פתרון ה-ERP Airforce משנה באופן דיגיטלי לא רק את ה-ERP של מאמצי השימור שמבצעת EPI-USE, אלא גם את כל הגופים המסורתיים העוסקים בשמירה על חיי הבר והטבע בכל רחבי העולם. בעתיד הקרוב צפוי הפתרון להכיל מאפיינים חדישים נוספים שיאפשרו להרחיב את יכולותיו במאמצים לשמירה והגנה על חיות הבר. SAP ושותפיה פועלים על מנת לשפר את איכות החיים של כולנו, זו המטרה שלנו”.

השלב הבא של הפרויקט יציג כלים טכנולוגים חדשים ללחימה בצייד בלתי-חוקי. מצלמות כטמ”מים, שיתחברו לפלטפורמת הענן של SAP, יזהו חיות וציידים אוטומטית באמצעות טכנולוגיות חדישות של machine vision ו- machine learning. פתרון בשם SAP HANA Spatial Services שהושק לאחרונה ומאפשר לעבד תמונות מורכבות ולנתח את הנתונים, יספק לצוותים על הקרקע מידע גיאו-מרחבי משופר. המידע החדש יעזור לזהות אזורים שאליהן החיות ככל הנראה ינדדו בחיפושיהן אחר מזון ומים, ובהמשך גם להרחיק ציידים פוטנציאלים.

פיתוח נוסף עליו שוקדות החברות הוא הקטנת המשדרים הקיימים השוקלים עד 10 קילוגרמים. בעוד שפילים וחיות בר גדולות יכולות לשאת אותם בקלות יחסית, הדבר בלתי אפשרי כשזה נוגע לבעלי חיים קטנים. בזכות הרכישה האחרונה של EPI-USE בתחום היצור האלקטרוני ואינטגרציה שלה עם SAP Cloud Platform ועם טכנולוגיות הדור הבא של SAP לאונרדו, החברות מקוות להקטין משמעותית את גודלם ומשקלם של החיישנים מה שיאפשר לעקוב אחר מגוון רב יותר של בעלי חיים, באופן מדויק יותר ועם יכולות חיזוי מותאמות.

המטרה הבאה ברשימת החברות היא לעבד את כל המידע שנלמד מהשלב הנוכחי כדי לשחזר את ההצלחה בעתיד גם במקומות אחרים בהם יש חיות בסכנת הכחדה. לצוות המקומי יש את התמיכה של צוות אפריקה של SAP שיחד עם מעבדה ייעודית ביוהנסבורג הם עובדים כיום על מחקר שמשלב יכולות IoT (אנטרנט של הדברים), machine learning, תמונות גיאו-מרחביות ואנליטיקות של חיזוי ככלים במאבק בצייד, כולם עתידים לעבוד על פלטפורמת לאונרדו של SAP.  בינתיים, החדשות הטובות הן שמאז הטמעת היוזמה אף פיל או אדם לא נפגעו בשטח, ואף פיל לא ניצוד באזורים שנוטרו על ידי הטכנולוגיה.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות