מערכות ניטור ביומטריות לנהג, אבטחה מוגברת, מראות וסייען לנוסעים ופלטפורמת אודיו מותאמת אישית שאינה תלויית חומרה

חברת האוטומוטיב HARMAN המתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, הדגימה וחשפה במסגרת תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES 2019, פתרונות וטכנולוגיות חדשות בתחומי הרכב והחיים המקושרים.

ההכרזות החמות:

טכנולוגיות חישה להגברת בטיחות

במהלך תערוכת CES 2019 הכריזה HARMAN על סט חדש של טכנולוגיות חישה שיסייעו ליצרני המכוניות לצייד אותן במערכות מתקדמות לסיוע לנהג – advanced driver assistance systems (ADAS) – שיאפשרו לנהגים לראות את התמונה הגדולה בכל זמן נתון.

HARMAN מניחה כבר כיום את הבסיס לרכבים האוטונומיים של המחר. כבסיס לכך, פיתחה החברה טכנולוגיות חיישנים שנותנות לרכב ׳תצפית׳ של 360 מעלות על הסובב אותו. החיישנים שמוצגים בתערוכה השנה מנטרים, מקליטים ומעריכים את סביבת הרכב וממזגים מידע מהענן כדי ליצור חוויית נהיגה בטוחה יותר. פלטפורמת המציאות הרבודה של HARMAN (שפותחה בישראל) משמשת לויזואליזציה של מידע בדרך חדשה. כך, ניתן לקבל מידע על אזורים ׳מתים׳, שינויי מסלול, התרעות על התנגשות מאחור ושמירת מרחק בטוח מכלי רכב מקדימה. חידוש נוסף שחושפת HARMAN מתייחס לרכבים האוטונומיים שלב 3 שיכולים לנהל את מרבית הנסיעה לבדם אך רק בתנאים מסויימים ואם אלו אינם קיימים יש צורך להעביר את ההגה לנהג האנושי. כדי להבטיח מעבר חלק, HARMAN פיתחה מערכת ניטור חכמה לתא הנהג שהחיישנים שלה בוחנים את הנתונים הביומטריים של הנהג (כולל מצב הראש, התרחבות אישונים ואפילו קצב נשימה).

כהכנה למצבי אוטונומיה מתקדמים יותר, חברה HARMAN לחברת אינוביז, כדי להביא את את בשורת טכנולוגיית ה-LiDAR ליותר יצרני רכב. הפתרונות המשולבים יאפשרו למכוניות האוטונומיות ׳לראות׳ לאן הן נוסעות ולהבחין במכשולים בדרך בצורה מדוייקת יותר.

חשיפה שלIgnite 3.0  – ליהנות מנהיגה חכמה

פלטפורמת הענן המתקדמת של הרמן, HARMAN Ignite, מושקת בגרסה 3.0 בתערוכה ומאפשרת לנהגים ליהנות מתכונות חכמות להם התרגלו כבר בתחומי חיים אחרים. הגרסה החדשה אף מגיעה משולבת ב-Samsung SmartThings עם יכולת לשלוט על מגוון מערכות ומכשירים חכמים. התוצאה: חוויית השהייה בתוך המכונית יכולה להתחרות עם הפרסונליזציה של הסמארטפון או מכשיר אלקטרוניקה צרכנית אחר.

בין הטכנולוגיות והשירותים החדשים:

״זירת השוק״ – ספקי שירותים יכולים להציע ללקוחות זירת מסחר בה ניתן להוריד יישומים חשובים ושירותים מבוססי ענן. כך, יוכלו הצרכנים ליהנות ממגוון פתרונות ושירותים להעשרת חוויית הנהיגה ואף לרכשם במהלך הנסיעה.

סייען אישי –  HARMAN השיקה סייען קולי וויזואלי העונה על צרכי הנהג ואו הנוסעים. החיבור למגוון תכני ענן ושירותים, מאפשר לנוסעים לבקש שירותים שנענים מיידית. כך לדוגמה, אם לקוח מעוניין לרכוש פריט מאמזון במהלך הנסיעה, הסייען יעביר את הבקשה לאלקסה (העוזרת הקולית של אמזון) שממתינה בבית. אם הנהג רוצה לכבות את האורות בבית הסייען יבקש מהעוזר הקולי של גוגל לבצע זאת.

ניווט מקושר – HARMAN Ignite 3.0 מציע למשתמשים ניווט מבוסס נקודות עניין שיסייע למשתמשים למצוא את מבוקשם לאורך המסלול. מערכת הניווט המקושרת מספקת את החוויה לה רגילים המשתמשים בשימוש בסמארטפון מחוץ לרכב בתוספת הקישוריות המהירה שמספקת מטה-מידע דוגמת חוות דעת וציונים.

HARMAN Ignite מאפשרת לנהג לנהל מגוון פתרונות בתוך המכונית, מאבחון תקלות ועד ניהול פרופיל נהג בענן, והכל במסגרת יחידת בקרה אחת. מצב זה מאפשר לשלב גם יישומי ADAS ויכולות IoT כדי לקבל, לדוגמה, התרעות על מצב הדרך והנחיות נסיעה ואף שילוב עם היומן האישי. במערכת משולבת גם ה- HARMAN SHIELD – פתרון מקיף לאיתור איומי אבטחה וניסיונות התקפה מקרב גורמים ׳עויינים׳ למערכת הרכב שגם מספק יכולות מניעה של התקפות סייבר. הפתרון משמש כמעטפת אבטחה כוללת לרכב, שהיא, כאמור, מאתרת, מנהלת, מסננת ומגיבה להתקפות חיצוניות בכלי רכב מקושרים ואוטונומיים.

כדי לשמור על כל רכיבי הטכנולוגיה עדכניים, יש צורך ברשת יציבה ועמידה להעברת נתונים. HARMAN עובדת כיום כדי לצייד יותר ויותר כלי רכב ב- 5G Telematics לטובת תקשורת vehicle to everything (V2X) המאפשרת חילופי מידע מהירים יותר, עבור הנחיות דרך, התרעות, תשתיות אודיו והתרעות בטיחות.

Premium Communication – פתרון אודיו בתוך הרכב

פקודות קוליות בתא הנהג הופכות כיום לסטנדרט בכל הכרוך בניהול חוויית השהייה במכונית.

פתרונות ה- Premium Communication עושים שימוש במיקרופון המוביל בעולם, בעיבוד קול ובטכנולוגיות ביטול רעשים והם עושים שימוש בחידושים המתקדמים ביותר בתחום ה׳קול החכם׳ ועיבוד אותות אקוסטיים כדי לייצר חווייה אישית ולספק לנהג תקשורת חסרת הפרעות עם סייען קולי. פלטפורמת ה- Premium Communications שמשיקה החברה על בסיס AudioworX, מאפשרת: תקשורת בתוך הרכב, אופציית ביטול רעשי רקע לשיחות טלפון נטולות הפרעה, אזורי תקשורת אישיים לכל נוסע נקיים מרעשי רקע ושימוש חופשי בסייען קולי.

תא הנהג הדיגיטלי (Digital Cockpit)

אחת הטכנולוגיות היותר חשובות ובולטות כיום ברכב היא מערכת האינפוטיינמנט והבקרה על מערכות הרכב, שלעתים יוצרות עומס חושי על המשתמשים. כפתרון השיקה HARMAN את ה- Digital Cockpit-  שמתאים לשילוב הן בדגמי יוקרה והן בדגמי המכוניות הפחות יקרים. המערכת מפשטת את התצוגה ומציגה את המידע הדרוש לנהג בממשק אינטואיטיבי וברור. בין הפונקציות הנכללות: מידע ADAS, ניווט שוטף, ניגון מולטימדיה ומגוון תפריטי הפעלה נוספים. המערכת מתחברת ומשתלבת בסמארטפון של הנהג לטובת חיבור לעוזרים האישיים, דוגמת אלקסה וביקסבי. פתרון נוסף, ה- Premium Digital Cockpit מספק תוך שימוש בטכנולוגיית תצוגה QLED ו-OLED (שאינה מושפעות מהתאורה בחוץ) את כל יתרונות האינפוטיינמנט, האבטחה והבטיחות, בשילוב זיהוי פני הנהג. הפתרון מאפשר לחוש מגוון אותות ביומטריים וליצור חיבור אדם-מכונה הדוק יותר. שימוש ביכולות מציאות רבודה במראה דיגיטלית, נותן ראייה היקפית וניווט בטוח יותר. החיבור לפרופיל נהג (שנמצא באחסון ענן) מספק חוויית נהיגה מותאמת אישית.

מגוון פתרונות תא הנהג הדיגיטלי של הרמן כוללים באופן מובנה שתי טכנולוגיות ישראליות המפותחות ונמכרות ללקוחות בכל העולם ממשרדי החברה בהוד השרון – HARMAN SHIELD (פתרון מקיף להגנת סייבר) ושירות לעדכוני תוכנה מרחוק (Over-the-Air Software Updates).

Personi-Fi – אודיו מותאם אישית

Personi-Fi היא פלטפורמת האודיו האישית הראשונה בעולם שאינה תלויית חומרה. מדובר במערכת בידור מבוססת ענן שמתוכננת לספק למשתמשים חוויית אודיו פשוטה, שקופה ואישית, בכל מקום בו הם נמצאים. זהו שילוב בין אפליקציה חכמה לשירות ענן, שמביא חוויית האזנה אישית לכל מכשיר בכל סביבה, בין אם במכונית, בבית או בדרכים.

איך זה עובד? Personi-Fi משתמשת באפליקציה ייעודית, כדי להבין את העדפות המשתמשים: איך, מתי ומה הם מעדיפים לשמוע והיכן. ההעדפות האישיות נשמרות בענן. בשלב הבא, עיבוד אותות חכם יוצר ״סביבות קול״, שניתן להתאימן למכשיר המשתמש ולסביבה שלו (באמצעות בלוטות׳ מסמארטפון, או

WiFi/LTE לרמקולים חכמים, או מכוניות מקושרות).

ההעדפות האישיות עבור כל משתמש והסמארטפון שלו “יורדות” מהענן היישר לאפליקציה הייעודית, אשר משמשת כמנוע עיבוד לאלגוריתמים של  Personi-Fi. התוכן המעובד זורם באמצעות בלוטות׳ היישר לסמארטפון של המאזין ומשם למכשיר הקצה. היות והעיבוד לא מתבצע על מכשיר הקצה, ניתן לעשות שימוש כמעט בכל מוצר תומך בלוטות’ – אוזניות, רמקולים חכמים בבית, רכבים או כל מוצר בלוטות׳ אחר). במערכות שמחוברות לרשתות WiFi, ההעדפות יורדות ישירות למכשיר הקצה והאפליקציה משמשת רק כשלט רחוק ומיקרופון עבור עיבוד אותות EQ.

״לא חלף זמן כה רב מאז ערכו של רכב נמדד בביצועים המכניים שלו ובדינמיקת הנהיגה״, אמר דינש פאליוואל, נשיא ומנכ״ל HARMAN. ״כיום, עם הפופולריות הגוברת של הנהיגה השיתופית ושילוב טכנולוגיות חדשות בתוך המכונית, הערך נמדד בחוויית הנהיגה. הטכנולוגיות שאנו מציגים בתערוכה מסייעות ליצרני המכוניות לספק לנהג ולנוסעים חוויות מקושרות יותר במגוון תחומים״.

HARMAN מתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, ביניהם: מערכות מכוניות מקושרות (חכמות), מוצרי אודיו ווידאו, פתרונות אוטומציה ארגוניים ושירותים התומכים באינטרנט של הדברים (IoT). שרותי התוכנה של HARMAN מניעים מיליארדי מערכות ומכשירים ניידים, כשהם מקושרים  ומאובטחים על פני כל הפלטפורמות בהן הם פועלים, מהעבודה, דרך הבית ועד למכונית ולמובייל. החברה מעסיקה מעל 30,000 עובדים ברחבי העולם. בשנת 2017 נרכשה החברה על ידי חברת סמסונג אלקטרוניקס תמורת 8 מיליארד דולר.

תגובות סגורות