חדשות היום

אינטל ויצרניות המחשבים הגדירו: כך ייראו מחשבי הדור הבא

אינטל פתחה הלילה (שלישי 7.1) את תערוכת הטכנולוגיה CES בשורה של הכרזות על מוצרים חדשים ושיתופי פעולה בתחומים שונים.

אחד משיתופי הפעולה הללו קרוי Project Athena. מדובר בשיתוף פעולה הנדסי עם שורה ארוכה של יצרניות מחשבים, שמטרתו להגדיר את הטכנולוגיות שיעצבו את המחשוב בדור הבא, ולסלול את הדרך לאקוסיסטם של מחשבים אישיים שיאיצו חדשנות בשורה של פרמטרים.

התוכנית היא תולדה של מחקר מקיף שנועד להבין כיצד אנשים משתמשים במחשבים שלהם ומהם האתגרים עימם הם מתמודדים. המחקר זיהה שש דרישות סף שלאורם יפתחו אינטל והיצרנית את המחשבים בשנים הבאות, כדי להביא לשוק סטנדרט חדש של חוויות מחשוב מתקדמות.

דרישות הסף של הפרויקט כוללות פעולה מיידית של ההתקן, כלומר מעבר מהיר בין מצב “שינה” למצב פעולה; דגש על ביצועים ותגובתיות ללא שיהוי; אפשרות טכנולוגית, ברמת החומרה, לנצל יישומים וטכנולוגיות של בינה מלאכותית; חתירה לזמן עבודה של יום שלם ללא הטענה, כדי שניתן יהיה להשאיר את המטען בבית; קישוריות אוטומטית ומאובטחת מכל מקום ובקלות; ומארז דק וקל, בעל צג המעניק חוויית שימוש מיטבית.

ב-Project Athena משתפת אינטל פעולה עם יצרניות ציוד מקורי מהשורה הראשונה כגון אייסר, אסוס, דל, HP, לנובו, מייקרוסופט, סמסונג, שארפ ועוד. המוצרים הראשונים של הפרויקט צפויים להגיע לשוק במחצית השנייה של 2019 למערכות הפעלה ווינדוז וכרום.

אינטל חושפת את מעבד 10 ננומטר החדש – Ice Lake

בתערוכה חשפה אינטל גם פלטפורמה משולבת הכוללת מעבד שיוצר בתהליך של 10 ננומטר המכונה Ice Lake. למעשה, Ice Lake הוא שם הקוד למוצרים השונים בתהליכי ייצור של 10 ננומטר שאינטל מפתחת כיום, ועושים שימוש במיקרו-ארכיטקטורה של המעבד הקרויה Sunny Cove. טכנולוגיה זו פותחה במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה, והיא צפויה לאפשר למחשבים אישיים ניידים חוויות משתמש חדשות ושיאים חדשים של ביצועים וחיסכון בחשמל, ויכולת לבצע משימות מחשוב מיוחדות כגון שימוש ביישומי בינה מלאכותית, הצפנה ורישות. המערכת כוללת כסטנדרט גם ארכיטקטורת גרפיקה חדשה Gen11 עם היא מקודד מדיה מתקדם התומך בווידיאו K4 וביצירת תוכן K8, וכן אפשרות לחיבורים מהירים מסוג 3 Thunderbolt ו-Wi-Fi 6 (בתקן .11ax) החדש. מחשבים אלה, במגוון מארזים, צפויים להגיע למדפים בסוף 2019.

בנוסף אינטל חשפה גם את Lakefield – פלטפורמה חדשה הכוללת ארכיטקטורת CPU היברידית שנוצרה עם טכנולוגיית Foveros 3D העורמת את הרכיבים השונים שבמעבד זה על גבי זה בצורה תלת-מימדית. שיטה זו מאפשרת ליצרני הציוד המקורי גמישות מירבית בפיתוח המארזים, שילוב של רכיבים מסוגים שונים, ייצור של לוחות אם קטנים משמעותית והגעה לשוק עם התקנים קטנים וקלים, בעלי תכונות ייחודיות. ארכיטקטורת ה-CPU ההיברידית הזו מאפשרת למשל שילוב של ליבת סאני קוב עתירת הביצועים עם ארבע ליבות Atom המצטיינות בצריכת חשמל נמוכה. אינטל מצפה להשיק שורת מוצרים שעושים שימוש בטכנולוגיית Foveros החל מהמחצית השנייה של 2019.

אינטל גם הכריזה שהיא תרחיב את משפחת מעבדי Intel Core מהדור התשיעי למחשבים נייחים (דסקטופ) עם מעבדים חדשים – מרמת הכניסה עד Intel Core i9. ההרחבה כוללת שלושה מעבדים המסומנים באות “K”: i5-9600K, i7-9600K ו-i9-9600K – שהוא מעבד הגיימינג הטוב בעולם, עליו הכריזה אינטל באוקטובר 2018. הראשון מבין מעבדים אלה יהיה זמין החודש והשאר יושקו בהדרגה במהלך הרבעון השני.

אינטל ועליבאבא יעקבו אחר ביצועי ספורטאים בשידורי האולימפיאדה בטוקיו

שיתוף פעולה נוסף שהוכרז הוא בין אינטל ועליבאבא לפיתוח טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית שתעקוב אחר ביצועי ספורטאים בעת האימונים ובתחרויות. שתי החברות מתכננות להשיק את הטכנולוגיה במהלך שידורי המשחקים האולימפיים טוקיו 2020 כדי לתת לצופים תוכן מרתק ועשיר יותר.

הטכנולוגיה מבוססת על שילוב של ראייה ממוחשבת עם אלגוריתם בינה מלאכותית, שמייצר מודל דיגיטלי תלת-מימדי המציג נתונים ביומכניים בזמן אמת. הנתונים הללו נאספים על-ידי מספר רב של מצלמות וידיאו סטנדרטיות, ללא צורך בחיישנים או חליפות מיוחדות, ובהתבסס עליהם ניתן לנתח את ביצועי האתלטים ואף להכניס שיפורים באימונים.

אינטרנט נערכת לאינטרנט מהיר – עד 10 ג’יגהביט

ההערכה היא שעד 2020 יהיו בכל בית כ-50 התקנים ומכשירים המחוברת לאינטרנט, והם יטפלו בכ-68 ג’יגהבייט ביום. כבר כיום ניכר ביקוש הולך וגובר לתוכן ברזולוציה גבוהה, הזרמת מדיה ותגובתיות מהירה גם במשחקים עתירי גרפיקה ובמשחקי רשת.

על רקע זה הודיעו אינטל וקומקאסט, המשווקת המובילה בארה”ב של ראוטרים, על שיתוף פעולה שיאפשר לצרכנים פס רחב של 1 גיגביט ובעתיד אף עד 10 גיגהביט. מהירויות שכאלה – הגבוהות פי 12 מהקיים כיום, יאפשרו צפייה בקובצי וידיאו K4 ללא הפרעה או שיהוי, הורדה ושיתוף של קבצים גדולים בקלות ומשחק במשחקים מורכבים ועתירי גרפיקה ברזולוציה גבוהה.

 

תגובות סגורות