חדשות היום

ברנמילר אנרג’י חתמה על מזכר עקרונות עם בנק ההשקעות האירופי (EIB) למימון בהיקף של 13 מיליון אירו

ברנמילר אנרג’י (סימול: ברנמ), המפתחת מערכות מתקדמות לאגירת אנרגיה, דיווחה היום על חתימת מזכר עקרונות עם בנק ההשקעות האירופי (EIB) למימון בהיקף של 13 מיליון אירו, להרחבת פעילות ופיתוח מתקני הייצור של החברה בדימונה.

המימון הוא לתקופה של 5 שנים, ללא החזרי קרן עד למועד הפירעון הסופי (בולט), בריבית ממוצעת של 5%. מתווה העסקה כולל גם תמלוגים של 2% ממכירות החברה, עד לסכום מרבי של 26 מיליון אירו.

המימון מבנק ההשקעות האירופי ניתן במסגרת תוכנית Horizon2020 של האיחוד האירופי, שנועדה לסייע במימון פרויקטי מו”פ חדשניים ופורצי דרך. הכספים מיועדים להרחבת פעילות ופיתוח מתקני ייצור מתקדמים לרכיבי אגירה, בנוסף למענק שאישרה הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה במשרד הכלכלה.

החברה צופה, כי הסכם המימון ייחתם במהלך הרבעון השלישי של 2019.

מערכת האגירה שפיתחה ברנמילר נטענת ממספר מקורות אנרגיה, בהם שמש ורוח, גז טבעי וחום שיורי – ומייצרת קיטור יציב המתאים לייצור חשמל או ליישומים תעשייתיים. טכנולוגיה זו מתאימה לתחנות מסוגים וגדלים שונים, ותומכת במערכות הולכת וחלוקת חשמל באמצעות הסטת אנרגיה משעות השפל לשעות שיא הצריכה.

מנכ”ל ומייסד ברנמילר אנרג’י, אבי ברנמילר, אמר: “EIB הוא מהבנקים הגדולים והחשובים בעולם בתחום התשתיות, והחלטתו לתמוך בטכנולוגיה הייחודית שלנו, לאחר תהליך ממושך של בדיקות היתכנות, מהווה הצבעת אמון חשובה בנו. מימון זה יסייע בהרחבת פיתוח מערך הייצור שלנו בדימונה, שיענה על הצורך הגובר בפתרונות אגירה מתקדמים שיאפשרו אספקת חשמל וחום יעילים, חכמים ונקיים”.

תגובות סגורות