חדשות היום

שדה התעופה הבינלאומי של בייג’ינג בחר בטכנולוגיה של Xsight Systems הישראלית לגילוי עצמים זרים על מסלול הטיסה

שדה התעופה הבינלאומי של בייג’ינג Beijing Capital International Airport, אחד משדות התעופה העמוסים בעולם עם יותר מ-100 מליון נוסעים ב-2018, בחר בפתרון טכנולוגי לגילוי עצמים זרים (בשמם המקצועי FOD) של חברת Xsight Systems הישראלית. החברה זכתה במכרז בינלאומי שערך שדה התעופה להתקנת מערכת גילוי FOD במסלול הטיסה המזרחי בשדה. המערכת תסייע לשפר את בטיחות המסלול ואת הקיבולת שלו באמצעות ניטור רציף וגילוי כל עצם זר או סכנה אחרת שעלולה לפגוע בהפעלת המסלול.

מפגעים על מסלול הטיסה כגון עצמים זרים (חלקי מתכת, חלקי צמיג ועוד), ציפורים או משקעים המצטברים על המסלול (שלג, קרח ומים) פוגעים בבטיחות ההמראות והנחיתות ועשויים לסכן את בטיחות הנוסעים והמטוס. מפגעים אלו עלולים לגרום לירידה ממסלול הטיסה (runway excursion), פגיעה במנוע או בגוף המטוס.

עקב מפגעים אלה ענף התעופה סופג נזקים כלכליים עצומים המוערכים בקרוב ל-12 מיליארד דולר בשנה. נזקים אלה כוללים פגיעה במטוסים עצמם וכן עלויות נלוות כגון עיכובים בטיסות והשבתת מטוסים ומסלולי טיסה.

RunWize™, מערכת ניהול מסלול הטיסה שפיתחה Xsight Systems מתריעה על מפגעי מסלול הטיסה ובכך שומרת על מסלולים בטוחים ועל קיבולת ויעילות המסלול, לבו של שדה התעופה.

שדה התעופה של בייג’ינג מצטרף לשדות תעופה בינלאומיים מובילים שכבר אימצו את הטכנולוגיה של החברה, בהם שדות התעופה בבוסטון, סיאטל, נתב”ג ובנגקוק. גם חיל האויר הישראלי בחר לאחרונה בטכנולוגיה.

“אנו גאים להביא טכנולוגיה ישראלית מובילה לשדה התעופה הבינלאומי של בייג’ינג”, אמר אלכס קורן, מנכ”ל Xsight Systems. הישג  חשוב זה מהווה עדות למוניטין של Xsight כמובילה בתחום התעופה ברחבי העולם. אנו מברכים על כך ששדה התעופה הגדול ביותר בסין מציב את הבטיחות בעדיפות עליונה. “

הפתרון המובא באמצעות המערכת משפר בצורה משמעותית את הבטיחות בזמן המראה ונחיתה על ידי שימוש באלגוריתמים של עיבוד תמונה ומכ”מ המבוססים על בינה מלאכותית (AI) כדי לגלות ולהעריך איומים על מסלול הטיסה.

המערכת עומדת (ואף עולה) בדרישות הרגולציה השונות בתחום התעופה ברחבי העולם  ,ICAO, FAA, CAAC) EASA) ונותנת מענה לפורמט הדיווח הגלובלי (GRF) החדש שקובע הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO).

 

תגובות סגורות