חדשות היום

הטכנולוגיה הישראלית באוקראינה מגיעה גם לאינטגרטורים הגדולים: Yael Group רכשה את חברת Acceptic האוקראינית היקפה הכספי של הרכישה מוערך במיליוני שקלים

החברה החדשה “Yael Acceptic” תאפשר לגופים ישראלים כניסה פשוטה לפעילות באוקראינה והתמודדות עם המחסור הקשה במומחים, ממנו סובל ההייטק הישראלי

קבוצת יעל, קבוצת ה-IT מהמובילות בישראל, רכשה את חברת אקספטיק האוקראינית. היקף הרכישה מוערך במיליוני שקלים. החברה, שתיקרא מהיום Yael Acceptic, תמשיך את פעילותה – הענקת שירותי פיתוח תוכנה ו- R&D לחברות ישראליות המבקשות להרחיב את צוותי הפיתוח שלהן, תוך הורדת עלות הפיתוח. פעילות יעל-אקספטיק שהיקפה הכספי מוערך בעשרות מיליוני שקלים, תיעשה באמצעות 150 עובדי החברה, מספר אשר צופים כי ישלש עצמו בשנתיים הקרובות. חברת Acceptic נבחרה בתום תהליך ארוך של בחינת השוק, בזכות הניסיון הרב שנצבר בעבודה עם חברות מישראל, תהליכי עבודה מסודרים המבטיחים תפוקה גבוהה, יכולות גיוס גבוהות בשוק האוקראיני ושביעות רצון מצד הלקוחות הקיימים.

דרור הר, מנהל חטיבת פיננסים ואנליטיקה בקבוצת יעל: אנחנו צופים כי תוך כמה שנים, כל ארגון טכנולוגי ישראלי יעביר חלק מפעילותו לאוקראינה, בלית ברירה. מטרת המהלך העסקי שביצענו היא להקל על התהליך הזה עבור גופים ישראליים. מצאנו את אוקראינה אטרקטיבית במיוחד בגלל כמות גבוהה של מהנדסים. גופי האקדמיה המקומיים ‘מייצרים’ 15 אלף בוגרים איכותיים, מידי שנה. כמו כן, מצאנו את השוק הזה כנכון עבורנו בזכות פוטנציאל של תקשורת בינאישית טובה עם הציבור המקומי, לעומת מקומות אחרים”.

אקספטיק הינה שם חזק בשוק האוקראיני: לפי סקר מקומי היא אחת מ- 10 החברות האטרקטיביות לעובדים בקייב והחברה השניה האטרקטיבית לעובדים בחרקיב – שני מרכזי הפיתוח שהיא מפעילה. מהנדסים בכירים, מפתחי web, מפתחי מובייל, אנשי DevOps, אנשי BI ומספר מהנדסים שהם ד”ר ב-Machine Learning – מקצוע שבישראל לא ניתן למצוא בו עובדים – נמנים על שורות החברה הפעילה בשוק מזה 8 שנים. על עשרות לקוחותיה נמנים בעיקר גופי טכנולוגיה ישראלים, רובם חברות סטארט-אפ, אשר ימשיכו לקבל שירות מחברת יעל-אקספטיק. יעל-אקספטיק תנהל עבור גופים ישראליים את תהליך ההשתלבות באוקראינה, ההתמקמות במשרדים המקומיים, ניהול עבודת המשאב האנושי על כל היבטיה – מגיוס כוח אדם ועד אירועי רווחה, ניהול תהליכי הבירוקרטיה המקומית, המשפטית, המיסוי, הביטוח, אירוח צוותים ישראלים מחברת האם, טיפול בהעברת כספים ותשלומים ועוד.

לאחר חיפוש של שנה, מצאנו באקספטיק תשתית מצוינת לבניית שירותי offshore עבור לקוחותינו בארץ. ביכולתנו היום לפשט את התהליך עבור ארגונים ולאפשר להם להנות מהיצע עצום של אנשי טכנולוגיה באוקראינה, תוך ניהול מקצועי וטכנולוגי של עבודת הפיתוח. המעטפת הבירוקרטית, המשאב האנושי והתהליכים המשפטיים והפיננסיים, ינוהלו בידי קבוצת יעל. באמצעות זרוע offshore חדשה זו  יעל-אקספטיקנוכל להציע ללקוחותינו חיסכון משמעותי בעלויות הפיתוח, היצע אדיר של משאבי פיתוח ותשתית מבוססת של תהליכי עבודה וניהול שהוכחו לאורך שנים מול עשרות לקוחות בארץ. בנוסף, יוכלו לקוחותינו לבחור בצוותי עבודה היברידיים שישלבו אנשי פיתוח בארץ ואנשי פיתוח באוקראינה – פתרון ייעודי שלא קיים אצל מרבית החברות הקיימות בשוק היום.

 

תגובות סגורות