סטארטאפ האגרו-טק הישראלי פלנטארק-ביו וכיל חדשנות הודיעו על שיתוף פעולה לפיתוח משפרי יבול פורצי דרך

פלנטארק-ביו (PlantArcBio), חברת סטארטאפ ישראלית בתחום האגרו-טק, וכיל חדשנות, חברה בת של כיל, הודיעו היום כי חתמו על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח משפרי יבול חדשניים בגידולים חקלאיים. ההסכם נחתם לאחר הוכחת היתכנות שביצעו החברות בשנת 2018. במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות, פלנטארק-ביו תשתמש ביכולות הגילוי שלה לזהות מטרות ביולוגיות ובאמצעים חדשניים לגרום להעלאת שיפור יבול בגידולים שונים המתאימים לחקלאות העולמית. מטרות אשר תזוהינה בהצלחה כמשפיעות לחיוב על שיפור יבול, תשולבנה בצנרת הפיתוח של כיל להמשך פיתוח ופורמולציה. הצדדים מעריכים כי מסחור של תוצרי שיתוף הפעולה אפשרי תוך חמש שנים.

“שיתוף פעולה זה מאגד בין שתי חברות ייחודיות מאד, שלכל אחת מהן יכולות מובהקות”, אמר ד”ר דרור שליטין, מייסד ומנכ”ל פלנטארק-ביו. “כיל, בנוסף על היותה יצרנית מובילה של מינרלים וכימיקלים, מביאה עמה יכולות וידע אגרונומי נרחבים. אנו מאמינים כי בשילוב עם יכולות הגילוי והחשיבה החדשניות של פלנטארק-ביו, נוכל להציג משפרי יבול חדשים מבוססי ביולוגיה, אותם נוכל להציע לשוק, וכן לשלב עם המוצרים של כיל. אנו שמחים מאוד משיתוף הפעולה עם כיל ועם הפוטנציאל לשיפור יבול בגידולים חשובים כגון תירס. פוטנציאל השימוש בטכנולוגיה שנפתח הוא עצום ויכול להיות מותאם בעתיד לכלל הגידולים החקלאיים”.

ד”ר עדי קופמן, מנכ”ל כיל חדשנות: “אנו שמחים להיכנס לפרויקט ייחודי זה עם פלנטארק-ביו, שהרשימה אותנו ביכולותיה הייחודיות בתחום גילוי מטרות לשיפור יבול ובדיקת ההשפעה שלהן על צמחים. לכיל מגוון ייחודי של מוצרי דישון, הבנת שוק וידע ארגונומי נרחב. המוצרים שלנו מגבירים את היעילות שבהזנת הצמח, מקטינים השימוש בדשנים כימיים, משפרים איכות הסביבה, מגדילים התפוקה ומשפרים איכות היבולים. בנוסף לכך, אנו שואפים לשפר יבול באמצעות טכנולוגיות חדישות. אנו מצפים מאוד לשיתוף הפעולה עם פלנטארק-ביו, אשר יספק לנו גישה למשפרי יבולים חדשניים שיגדילו את היצע המוצרים שלנו”.

תגובות סגורות