חדשות היום

חברת מארוול רוכשת את Avera Semi ומתבססת כמוקד תשתיות לשבבי ASIC

חברת מארוול המתמחה בפתרונות מוליכים למחצה ליישומי אחסון, רשת וקישוריות, חתמה על הסכם סופי לרכישת Avera Semiconductor, המרכזת את עסקי שבבי ה- ASIC של GLOBALFOUNDRIES. הרכישה מאחדת את יכולות התכנון הייעודי המובילות של Avera עם הפלטפורמה הטכנולוגית המתקדמת של מארוול, תוך יצירת ספק מוביל של שבבי ASIC לתשתיות קוויות ואלחוטיות. ההסכם כולל העברה של בסיס ההכנסות של Avera, שורת זכיות אסטרטגיות בחוזי תכנון, וקשרים עם יצרני OEM מובילים בתחומי התשתיות, יחד עם הסכם אספקה לטווח ארוך של פרוסות סיליקון.

מארוול מתמקדת בחתירה להפוך לספק המוביל בעולם של פתרונות מוליכים למחצה בתחומי התשתיות. יכולות ה- ASIC – מעגלים משולבים ליישומים ספציפיים – של Avera יאיצו את תהליך השינוי הזה בעסקי מארוול. יכולות הפיתוח הייעודי המותאם ללקוח המתקדמות של Avera משלימות את סל המוצרים הסטנדרטיים ומוצרי המוליכים למחצה של מארוול. Avera הייתה בעבר חלק מעסקי המיקרו-אלקטרוניקה שלIBM. במהלך 25 שנות ההיסטוריה של הפעילות שלה, ביצעה החברה יותר מאלפיים פרוייקטים מורכבים של תכנון שבבים, תוך שהיא נעזרת בכ- 800 אנשי טכנולוגיה המועסקים בחברה. Avera מביאה עימה יכולות תכנון מתקדמות בתחומי השבבים האנלוגיים, שבבים לעיבוד אותות מעורבים (mixed-signal) ומערכות על גבי שבב (SoC), כמו גם תיק עשיר של נכסי קניין רוחני הכולל ממירי SerDesמהירים (העברת אותות סריאליים למקביליים), זיכרון משובץ בעל יכולות גבוהות, וטכנולוגיית מארזים מתקדמת. החברה הנרכשת בנתה קשרים הדוקים עם יצרני OEM מובילים בתחומי התקשורת הקווית והאלחוטית, וסיפקה פתרונות למספר דורות של מתגי תקשורת, נתבים ותחנות בסיס. לאחרונה, החלה Averaלהתמקד בהזדמנויות עסקיות חדשות בתחום הדור הבא של מרכזי עיבוד נתוני ענן, והיא מנהלת כיום שורת פרוייקטי פיתוח כאלה.

המומחים של Avera, ויכולות התכנון שלה יאיצו את יכולותיה של Marvell למנף את ההזדמנויות האלה, ולכבוש נתח משמעותי עוד יותר בתחום התשתיות.

במסגרת ההסכם, תשלם מארוול ל- Global Foundries   סכום במזומן של 650 מיליון דולר במועד סגירת העסקה, ועוד 90 מיליון דולר במזומן ככל שיתקיימו תנאים עסקיים מסויימים. העסקה צפויה להיסגר עד סוף שנת העסקים 2020 של מארוול, בכפוף לקבלת אישורים רגולטוריים ותנאים מקובלים נוספים.

הרכישה צפויה להוסיף לרווחnon-GAAP  למניה של מארוול כבר בשנה המלאה הראשונה לאחר השלמתה.

תגובות סגורות