חדשות היום

אינטל פותחת מרכז סטארט-אפים בתל אביב

התכנית, שתיקרא Ignite תפעל להאצת חברות סטרטאפ ישראליות בשלבים מוקדמים. למנהל התוכנית מונה צחי וייספלד, לשעבר מנהל תוכנית הסטארט-אפים הגלובלית של מיקרוסופט.

התכנית תפעל בחסות המנכ”ל העולמי בוב סוואן, שהגיע לביקור ראשון בישראל בתפקידו החדש; “בישראל יש בסיס כישורים חזק בבינה מלאכותית, מערכות אוטונומיות וטכנולוגיות יסודיות שהנן קריטיות לנקודות המפנה המתרחשות כיום. לכן ישראל היא הבחירה הטבעית להשיק בה את תכנית Ignite שלנו”

תל אביב, 16 ביוני 2019 – חברת אינטל העולמית הכריזה היום על תכנית להאצת חברות סטרטאפ ישראליות המתמקדות בהתפתחויות המשפיעות ביותר על התעשייה כיום, לרבות בינה מלאכותית (AI), מערכות אוטונומיות וטכנולוגיות ממוקדות נתונים ומודלים עסקיים אחרים.

התכנית, הקרויה Ignite, תפעל מתל אביב ותמנף את הגישה הגלובלית שיש לאינטל לשוק, כמו גם את מנהיגותה העסקית והטכנולוגית בכדי להעניק לחברות סטרטאפ בשלבים מוקדמים יתרון ייחודי במסען לשנות את העתיד. בעקבות תהליך מיון קפדני תארח החברה 15-10 חברות סטרטאפ בשלב הפרה-סיד עד סיד בתכנית של 20 שבועות שבה יקבלו מנטורינג מעשי ממומחים של אינטל והתעשייה במגוון תחומי מוצרים, עסקים, ניהול וטכנולוגיה. אינטל מחויבת להאיץ את צמיחתן של החברות המשתתפות בתכנית ולהרחיב את מעגל ההשפעה של הרעיונות שלהן.

“מאז ומתמיד עבדה אינטל בשיתוף פעולה עם האקוסיסטם כדי להאיץ פיתוחן של טכנולוגיות חדשות על מנת  שיוכלו לחולל שינוי עבור לקוחותינו, עבור בתי עסק והחברה. תהליך זה מושתת על חדשנות ועל הלהט של קהילת הסטרטאפ,” אמר מנכ”ל אינטל העולמית, בוב סוואן. “בישראל יש בסיס כישורים חזק בבינה מלאכותית, מערכות אוטונומיות והטכנולוגיות היסודיות שהנן קריטיות לחדשות שקורית כיום. לכן ישראל היא הבחירה הטבעית להשיק בה את תכנית Ignite שלנו.”

תכנית Ignite תתחיל לפעול בישראל בשלב מאוחר יותר השנה ותורחב למדינות נספות עם הזמן. דייברסיטי יהווה עיקרון מנחה מרכזי של Ignite והסטרטאפים המשתתפים יבחרו ממגוון מייסדים, בעלים ונציגים של התמהיל החברתי המגוון של ישראל. אינטל אינה מתכוונת להיות בעלת אחזקות בחברות המשתתפות או בקניין הרוחני שהן מפתחות.

צחי וויספלד, לשעבר מנהל גלובלי של Microsoft for Startups, ישמש כמנכ”ל Ignite וידווח ליניב גרטי, מנכ”ל אינטל ישראל. לצדו של צחי יעבוד אבנר גורן, סגן נשיא בקבוצת הארכיטקטורה, הגרפיקה והתכנה של אינטל, אשר יהיה אחראי לקשר בין תכנית Ignite לקהילה הטכנית בתוך אינטל.

יניב גרטי, מנכ”ל אינטל ישראל אמר על תכנית Ignite: “כחברת ההי-טק הגדולה ביותר בישראל, אנו רוצים לתמוך בשינויים הטכנולוגיים העיקריים המתחוללים בקהילת הסטרטאפ שלנו. Ignite היא צעד חשוב בכיוון זה משום שהיא ממקדת את מאמצינו ביצירת שינוי בעולם באמצעות חדשנות בבינה מלאכותית, מערכות אוטונומיות, סייבר ומחשוב של הדור הבא. ההתקדמות שלנו בתחומים אלה מציבה את אינטל בעמדת מצוינת לסייע לחברות להתקדם. אני בטוח שמומחיותה הייחודית של אינטל בחומרה, תכנה וייצור תסייע לחברות הסטרטאפ המשתתפות לצמוח ולהצליח. גודלה של אינטל, והעובדה שהיא מעסיקה יותר מ-100 אלף איש בעולם והינה בעלת נוכחות משמעותית מאוד בישראל (12,000 עובדים לרבות בחברת הבת מובילאיי) תסייע מאוד לחברות המשתתפות בתכנית Ignite.”


בתמונה מימין לשמאל: מימין יניב גרטי מנכ”ל אינטל ישראל, בוב סוואן מנכ”ל אינטל, אבנר גורן סגן נשיא לארכיטקטורות ואחראי לשילוב תוצרי התכנית לאינטל, וצחי וייספלד מנכ”ל Ignite צילום עזרא לוי.

תגובות סגורות