חדשות היום

גם השוודים רוצים סטארטאפ ניישן

משלחת עסקית משוודיה הגיע השבוע לביקור ייחודי בישראל בו נפגשה עם בכירי ההייטק של התעשייה, במפגש שנערך בתל אביב ע”י איגוד ההיי-טק של התאחדות התעשיינים.

מדובר במשלחת השוודית הגדולה ביותר שאי פעם התארחה בישראל. בביקור שנערך שלושה ימים, נפגשה המשלחת עם חברות שונות ובכירים בתעשייה הישראלית, במטרה ללמוד על תעשיית ההייטק הישראלי, להבין את האקו סיסטם בישראל, לבחון אפשרויות שת”פ במו”פ יישומי ומסחור של טכנולוגיות, תוך דגש על השקעות ויישום (technology transfer). בדומה לישראל, גם שוודיה היא מדינה מוטת מחקר ופיתוח, ומכאן הפוטנציאל לעבודה המשותפת עבור השוק האירופאי הגלובלי.

מנתוני הסחר עם שוודיה לשנת 2018 עולה כי סך הייצוא מישראל (ללא יהלומים) הסתכם ב- 171 מיליון דולר, עליה של כ- 8.4% משנת 2017, כשמרבית הייצוא הינו של מכונות וציוד חשמלי (56%), מכשירים וכלים אופטיים (10%), פלסטיק וגומי (8%). זאת לעומת סך הייבוא משוודיה (ללא יהלומים) שהסתכם ב- 714 מיליון דולר, ירידה של 11% משנת 2017, כשמרבית הייבוא הינו של כלי רכב וציוד הקשור להובלה (41%), מכונות וציוד חשמלי (21%) ומוצרי טקסטיל (9%).

לאירוע הגיעו בכירים בתעשייה הישראלית, שרואים במפגש מסוג זה פוטנציאל לקידום שיתופי פעולה של חברות ישראליות, בניהם: ד”ר צבי מרום, מנכ”ל באטמ ויו”ר איגוד ההיי-טק, מירב קינן, מנכ”לית איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים; דן וילנסקי, יזם, מנהל פורום האופטרוניקה באיגוד ההיי-טק, ויו”ר INNI  האיגוד הישראלי לננוטכנולוגיה.

ד”ר מרום, יו”ר איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים מסר: “מבין המשלחות הרבות שאנחנו מארחים מחוץ לארץ במסגרת התכנית “עם הפנים החוצה”, היה לנו הזכות לארח משלחת בת עשרות משתתפים משוודיה, בראשות אוניברסיטת LUND. אוניברסיטה מהראשונות בעולם ומהטובות שבהן. שיתוף הפעולה עם שוודיה הוא ברוך ומהווה פריצת דרך בשיתוף פעולה עם מדינות שהיה איתן שיתוף פעולה מועט יחסית. מעטים יודעים, אך כמות “חדי הקרן” לנפש הגבוהה בעולם היא לא בתל אביב, אלא בשטוקהולם דווקא. האורחים היו מאוד שבעי רצון מהביקור שבמרכזו אירוח על ידי האוניברסיטאות ואיגוד ההייטק ואנו מצפים לשיתוף פעולה פורה עם מדינות ושותפים פוטנציאלים נוספים חדשים”.

תגובות סגורות