חדשות היום

הסטארטאפ הישראלי SigmaDots ישתף פעולה עם Telit בפיתוח פתרונות הגנת סייבר ל-IoT

סיגמאדוטס (Sigmadots), סטארטאפ אבטחת הסייבר, תשתף פעולה עם חברת טליט (Telit), מובילה עולמית בתחומי הטמעת מערכות IoT (האינטרנט של הדברים). השת״פ יאפשר להרחיב משמעותית את יכולות הגנת הסייבר על מגוון התקני ומערכות IoT ולשמור על המשכיות עסקית, תוך שימוש בפתרון הגנת הסייבר מבוסס טכנולוגיית הבלוקצ׳יין של החברה הישראלית. סיגמאדוטס היא חברת בת של קבוצת אסנס (Essence Group), מובילת השוק העולמי בפיתוח מערכות מקושרות על בסיס LTE ופלטפורמות IoT.

סיגמאדוטס פיתחה את פתרון אבטחת הסייבר מבוסס הבלוקצ׳יין הראשון מסוגו בעולם, המיועד למערכות IoT ו- IIoT . טליט עובדת בצמוד לסיגמאדוטס, לאחר שזיהתה את הצורך בשוק בפתרונות מתוגברים לשפר את עמידות המערכות בפני התקפות סייבר. החברות משתפות פעולה בשימוש בטכנולוגיית הבלוקצ׳יין, עבור יישומים ומערכות דוגמת ראוטרים, פאנלי בקרה ומגוון מערכות והתקני IoT, כדי לצמצם משמעותית את פגיעותם של הללו מפני איומי סייבר.

״התפוצה של התקני ה-IoT בכל מקום הופכת אותם ליעד מועדף להתקפות סייבר״, אומר אלון סגל, סגן נשיא בכיר מחברת טליט. ״שיתוף הפעולה עם סיגמאדוטס מוסיף עוד רובד של אבטחה ואמינות בתקשורת, על ידי שימוש בטכנולוגיות מבוזרות כדי להציע ללקוחות שלנו  פתרונות מתקדמים ומאובטחים״.

הפתרונות מבוססי התוכנה של סיגמאדוטס, רותמים את הכוח של הארכיטקטורה נטולת השרתים, כדי לצמצם את נזקי הכשלים שהתקפות סייבר יכולות לגרום למערכות IoT. הפלטפורמה המאובטחת שפיתחה החברה על בסיס טכנולוגיית בלוקצ׳יין, מותאמת במיוחד להתקני ה-IoT, בעלי המשאבים המוגבלים והיא מחזקת את עמידותן של המערכות המקושרות ותאיץ את כלכלת ה-M2M (מכונה למכונה).

״ה-IoT סוף סוף מתחיל לקיים את שהבטיח כל השנים בקישוריות מלאה בתחומי המחשוב הלביש, אפליקציות מובייל, בית חכם, מכוניות, ערים חכמות ועד הרבה תחומים אחרים בתעשייה – ולמעשה בכל מקום״, אומר איציק הרפז, מנהל  סיגמאדוטס. ״הקישוריות הזו גם מביאה עמה סיכוני אבטחה שכן התקפה על התקן מקושר אחד יכולה למוטט את כל הרשת אליה הוא מחובר…״. לדברי הרפז, מערכות IoT ללא הגנת סייבר חזקה יכולים בקלות להפוך לחלק מהתקפות DDoS, או לשמש לגניבות זהות ושאר פשעי רשת.

לדברי ד״ר חיים אמיר, מייסד ומנכ״ל קבוצת אסנס, הטכנולוגיה של סיגמאדוטס נולדה למעשה מהצורך לחזק את אבטחת מוצרי ה-IoT שמפתחת ומייצרת הקבוצה מזה שנים. ״אנו יוצרים פתרונות מכשירים, מערכות והתקנים מקושרים מזה למעלה מ- 25 שנים, כך שאנו מבינים היטב את האתגרים ואת ההכרח ביצירת מעטפת הגנה בלתי חדירה״.

הצוות של סיגמאדוטס שמאחוריו מעל 30 שנות נסיון משותף במערכות אבטחת סייבר צבאיות, מתגבר את החדשנות שהביאה עימה לשוק קבוצת אסנס, תוך חיזוק ניהול המערכות המקושרות – עם גישה חדשה לחלוטין לתחום. הפתרון יכול להשתלב בשלבי הייצור הראשונים (systems on chips) או לשלבו במוצרים לאחר שלב הייצור, כך שניתן להוסיפו כפתרון המעניק ערך מוסף ללקוחות הקצה.

סיגמאדוטס, תדגים את היכולות הטכנולוגיות שלה בתערוכת InfoSec Europe שתיערך בין 4-6 ביוני בלונדון (ביתן C240).

תגובות סגורות