רנו וניסאן משיקות את מתקני מעבדת החדשנות של הקבוצה בתל אביב

  • המעבדה הוקמה לפי מודל ייחודי, ראשון מסוגו בארץ, ובשיתוף פעולה בלעדי עם רשות החדשנות הישראלית.
  • המעבדה מתמקדת בטכנולוגיות סנסורים לרכב אוטונומי, סייבר וביג דאטה, ומהווה חלק מרשת מעבדות החדשנות של קבוצת הרכב, בנוסף לעמק הסיליקון ארה”ב ושנגחאי, סין.
  • מתקני המעבדה החדשה מאפשרים לקבוצה להאיץ את גישת ‘החדשנות הפתוחה’ ואת שיתוף הפעולה עם סטארטאפים ישראלים ושותפים נוספים.

 ת”א, 10 ביוני, 2019 – רנו וניסאן מכריזות היום על חנוכת מתקני מעבדת החדשנות של הקבוצה בפארק עתידים תל-אביב. המעבדה החדשה תאפשר לקבוצת הרכב להאיץ מודל ייחודי של שיתוף פעולה עם סטארטאפים ישראלים, בשותפות בלעדית עם רשות החדשנות הישראלית.

מעבדת החדשנות של הקבוצה (Alliance) בתל-אביב מתמקדת בטכנולוגיות של סנסורים לרכבים אוטונומיים, הגנת סייבר וביג דאטה. צוות המעבדה מבצע בימים אלה פרויקטים ובדיקות היתכנות  ((POCs בשלבים שונים לפיתוח יותר מעשרה אבות טיפוס יחד עם סטארטאפים ישראלים, בהם: Apollo Power, Autotalks, Argus, BrightWay Vision, Electreon, Enigmatos, IRP Systems, Karamba, Moodify, Saferide ו-Upstream.

מיקום המעבדה בפארק עתידים מאפשר לבצע בדיקות היתכנות (POCs) בתנאים אידאליים, ולפתח במשותף  אבות טיפוס בשדה הניסויים של העיר החכמה של תל-אביב. המעבדה, ששטחה 1600 מ”ר, מעמידה לרשות הסטארטאפים מרחב לניסוי הטכנולוגיות שלהם על רכבים אמיתיים, ושטחי משרד מודרניים באקוסיסטם חי ודינאמי.

“המעבדה החדשה היא הצעד הבא הטבעי ביותר עבורנו בישראל, שהיא מרכז חדשנות גלובלי, בדגש על תחום טכנולוגיות רכב. היא תאפשר לנו למנף את יתרונות האקוסיסם הישראלי” אמר צויושי ימגוצ’י (Tsuyoshi Yamaguchi), סגן נשיא בכיר להנדסה בקבוצת הרכב (Alliance).  “באמצעות שיתופי פעולה עם סטארטאפים מקומיים מבטיחים וטכנולוגיות פורצות דרך, אנו מתכוונים לפתח מגוון טכנולוגיות שיהיו חיוניות לעתיד עולם התחבורה”.

טקס הפתיחה החגיגי התקיים במעמד שותפי המעבדה בישראל: רון חולדאי, ראש העיר תל אביב-יפו, אהרון אהרון, מנכ”ל רשות החדשנות, ד”ר שי סופר, מדען ראשי במשרד התחבורה, מיטל להבי, סגנית ראש העיר ת”א-יפו הממונה על תיק התחבורה, הבינוי והתשתיות, אופיר פינס-פז, ראש המכון לחקר השלטון המקומי באוניברסיטת תל אביב, שגרירי צרפת, יפן והאיחוד האירופי בישראל, שגיא ניב, מנכ”ל פארק עתידים תל-אביב, גבי קמינסקי, מנהל CityZone -מיזם העיר החכמה של ת”א, אבי קנת, סמנכ”ל הסחר בקרסו מוטורס – היבואן המקומי של רנו וניסאן התומך במעבדה, ובכירים רבים נוספים. בין הבכירים במשלחת של רנו-ניסאן-מיצובישי היו: צויושי ימגוצ’י, סגן נשיא בכיר להנדסה בקבוצה, גספר גסקון אבלן, משנה לסגן נשיא בכיר להנדסה בקבוצה, טקאו אסאמי – סגן נשיא בכיר למחקר והנדסה מתקדמת בקבוצה, כריסטיאן נוסקה, דירקטור להשקעות ישירות בקרן ההשקעות התאגידית של הקבוצה (Alliance Ventures), סופי שמידלין, דירקטורית גלובלית להנדסה מתקדמת בקבוצה.

“פתיחת המתחם החדש היא אבן דרך מיוחדת עבורנו. זהו חלק מהמעורבות ההולכת וגדלה של הקבוצה באקוסיסטם הישראלי, בו כבר פועלת המעבדה המקומית שלנו”, אמר אנטואן באסוויל, מנהל מעבדת החדשנות של הקבוצה בתל-אביב. “אנו מאמינים שהמעבדה החדשה, השותפויות של הקבוצה עם רשות החדשנות, עם העיריה ואוניברסיטת ת”א, יתרמו ליצירת אקוסיסטם כולל של תחבורה בפארק עתידים, במגוון רחב של תחומים, מעיר חכמה ועד לתחומי הפעילות הטכנולוגיים שלנו”.

המעבדה נבחרה כמפעיל במסלול “מעבדות לחדשנות טכנולוגית” של רשות החדשנות, תוכנית המציעה לסטארטאפים סיוע במימון להוכחת היתכנות של רעיון טכנולוגי תוך התמקדות בפתרונות תחבורה עתידית.

בנוסף, המעבדה פועלת בשיתוף עם קרן ההשקעות התאגידית של קבוצת הרכב (Alliance Ventures) המתכננת להשקיע עד מיליארד דולר במשך 5 שנים בסטארטאפים, בחברות טכנולוגיה בשלבים מוקדמים וביזמים מוכשרים, וכבר השקיעה בקרן Maniv Mobility  הישראלית.

שותפות נוספת של המעבדה בישראל היא עם CityZone, שדה הניסוי החי הראשון בישראל למיזמי עיר חכמה בפארק עתידים תל-אביב, בתנאי עיר אמיתית.

תגובות סגורות