חדשות היום

פרס ביטחון ישראל לחברת רפאל על פיתוח מערכת “ברד-קל” הנמצאת בשימוש מבצעי של חיל-האוויר

מדובר בפרס ה-52 בו זוכה רפאל מאז קום המדינה

מפתחי מערכת “ברד-קל” מחברת רפאל, קיבלו אתמול (ג’) את פרס ביטחון ישראל מנשיא המדינה מר ראובן ריבלין, על פיתוח מערכת “ברד-קל” (או SPICE 1000 בשמה הלועזי), הנמצאת בשימוש מבצעי בחיל האוויר משנת 2017. הפרס הוענק לנציגי רפאל במסגרת טקס חגיגי שהתקיים היום בבית-הנשיא, בהשתתפות נשיא המדינה, ראש הממשלה, נציגים בכירים של מערכת הביטחון ונציגי התעשיות הביטחוניות. יחד עם רפאל קיבלו את הפרס היוקרתי גם חיל-האוויר, אלביט מערכות (תע”ש) ומנהל הרכש במשרד הביטחון.

הברד הקל הוא חלק ממשפחת ה”ברדים”, שהיא משפחת מערכות חימוש אוויר-קרקע מדויקות ואוטונומיות, המתקדמות מסוגן בעולם. לחימוש טווח של 100 ק”מ, ויכולת פגיעה מדויקת, גם בסביבה ללא קליטת GPS. פצצות “ברד-קל” לקחו חלק משמעותי בלחימה האווירית המורכבת ואפשרו ביצוע משימות בתנאי קרב קשים, תוך שמירה על המטוסים והטייסים בתקיפה מרחוק.

מדובר בפרס ה-52 בו זכתה רפאל מאז הקמתה ב-1948. חלק רחב מן המערכות של רפאל שזכו בפרס היוקרתי אינן ניתנות לחשיפה בשל סיווגן, אך ניתן לציין את מערכת כיפת-ברזל, מערכת שרביט-קסמים, מערכת מעיל רוח, מערכות לניהול לוחמה תת-קרקעית ועוד, אשר זיכו את רפאל ברבות השנים בפרס המכובד.

יואב הר-אבן, מנכ”ל רפאל בירך על הפרס ואמר: ” פצצות “ברד-קל” לקחו חלק באירועים מבצעיים אוויריים מורכבים אשר אפשרו את ביסוס השמירה על ביטחון מדינת ישראל. זכינו ברפאל במיטב המהנדסים והמוחות , אנשי צוות ערכיים אשר פועלים בהתמדה לשמירה על יתרונו האיכותי של צה”ל במציאות המורכבת בה כולנו חיים. אני גאה במפתחים, במנהלים ובעובדים שלקחו חלק בפרויקט “ברד-קל”, כמו גם מערכות נוספות שהן ללא ספק, נדבך חשוב ומשמעותי בשמירה על בטחונה של מדינת ישראל”.


בתמונה הראשית: מערכת ברד-קל על גבי מטוס קרב. קרדיט: דוברות רפאל.

תגובות סגורות