ERM Advanced Telematics נכנסת לתחום ה-IoT וחושפת מוצרים חדשים שיאפשרו מעקב אחרי נכסים

ERM Advanced Telematics, ספקית בינלאומית של טכנולוגיות רכב, שמוצריה מותקנים ביותר מ-5 מיליון כלי רכב ברחבי העולם, מרחיבה את פעילותה מעבד לפתרונות הטלמטיקה לניטור ולמעקב אחרי כלי רכב, נהגים ונוסעים, לתחום המשלים של ה-IoT (Internet of Things), וחושפת את משפחת המוצרים IoTLink.

משפחת IoTLink מבוססת על טכנולוגיה שפותחה במיוחד ב ERM המשתמשת בחיישנים ו-gateways שמאפשרים ניטור שוטף על פי פרמטרים מוגדרים מראש, של מצבם של נכסים ומוצרים שונים, תוך כדי שידור רציף של מצבם, והתראות על חריגות מפרמטרים אלו. כמו כן, מוצרי משפחת IoTLink משתמשים לתקשורת ביניהם בטכנולוגיית BLE (Bluetooth low energy), מצוידים בסוללה פנימית ומאפשרים התקנה פשוטה ומהירה.

משפחת מוצרי IoTLink תאפשר מעקב, ניטור ובקרה על מוצרים ונכסים שאינם נמצאים בהכרח על כלי רכב, דוגמת מוצרים ונכסים המובלים בארגזים או נמצאים במחסנים, במעברים, בשדות, במכולות, לצד מכונות, מקררים ומכשירים תעשייתיים הדורשים פיקוח מרחוק. המהלך החדש יאפשר ל-ERM, שפעלה עד כה רק בענף הרכב, לספק פתרונות למגזרים חדשים דוגמת חקלאות ולוגיסטיקה. פתרונות ה-IoT החדשים של ERM יאפשרו שילוב והתממשקות מלאים עם קו פתרונות הטלמטיקה הקיים והעתידי של החברה, המבוסס כיום על סדרת מוצרי StarLink.

במסגרת השקת ה-IoTLink, הכריזה ERM על המוצר e2Sens, רב-חיישן (comprehensive sensor), שיוצע במחירי שוק תחרותיים ויאפשר ניטור בזמן אמת ודיווח מחזורי ומבוסס אירועים של שורת פרמטרים – לחות, טמפרטורה, אור, תנועה, זווית, שוק, נפילה, פתיחה או סגירה של דלתות. כמוצר משלים ל-e2Sens מוצע e2Gate המהווה Gateway לחיישנים מדגם e2Sens וכן מהווה חיישן בפני עצמו. e2Gate, שמשלב יחידת איתור ניידת ומערכת חישה מתוחכמת, מגיע עם GPS, מודם סלולרי, סוללה פנימית ויכולות ניטור בזמן אמת של טמפרטורה, תאונה, זוית, שוק, תזוזה ומיקום. טכנולוגית IoTLink שפותחה במיוחד ב ERM, מתמקדת במדידה רציפה של מספר טווחים שיוגדרו מראש על ידי המשתמש ומאתרת חריגות מהם. כל זמן שהחיישנים אינם מזהים חריגות מהטווחים שהוגדרו, הדיווח יבוצע במחזורים קבועים. ברגע שתזוהה חריגה מאחד הטווחים שהוגדרו, החיישן ישדר התראה במטרה לאפשר טיפול הולם בנכס בזמן אמת.

הן e2Sens והן e2Gate מגיעים עם סוללה פנימית חזקה המאפשרת שידור רציף של המידע לתקופה של מספר שנים ללא טעינה וללא חוטים. כך, הפתרונות מבוססי IoTLink יוכלו להיפרס בכל סביבה – נייחת או ניידת, ועל ידי כל משתמש ללא ידע קודם, באופן פשוט, מהיר וקל.

מכיוון שמוצרי IoTLink יוצעו גם לעולם הרכב כהרחבת ההיצע של ERM, החיישנים יוכלו לדווח דרך כל gateway הנמצא בסביבתם כגון יחידות האיתור המסורתיות של החברה המתבססים על טכנולוגית StarLink, והמאפשרים תקשורת (BLE (Bluetooth low energy. גם טלפונים סלולריים או טאבלטים יוכלו לשמש gateways באמצעות אפליקציה ייעודית שפותחה גם כן ב-ERM. כל gateway יספק את התקשורת לענן לצורך העברת המידע מהחיישנים. באופן זה ניתן ליישם מעקב וניטור מלא ולאורך זמן ובכל מקום – על כלי רכב, בתוך מחסנים, בשדות, בבתי הלקוחות או במרחבים אחרים. ERM מתכננת מהלך שימקסם את מנועי הצמיחה החדשים של החברה ומתכוונת לפנות עם משפחת IoTLink החדשה לכל מגזר ויישום שמוצריה יכולים לשרת, החל מלוגיסטיקה ושרשרת האספקה, דרך תובלה יבשתית, אווירית וימית ועד חקלאות.

איתן קירשנבוים, מנהל השיווק הראשי  ומנהל פיתוח עסקי ב-ERM Advanced Telematics, אמר: “לצורך המהלך, גיבשנו חזון של שילוב העולם הטכנולוגי של כלי רכב מקושרים ועולם הנכסים המנוטרים, תוך מתן אפשרות לממשק טבעי ביניהם. מטרת החזון לאפשר לשותפינו העסקיים להרחיב את שירותי הטלמטיקה וניהול ציי הרכב שלהם, ולאפשר להם להוסיף שירותי ניהול וניטור נכסים ללקוחות העוסקים בלוגיסטיקה ואחרים הממוקדים בנכסים. כך לדוגמא, שותפי ERM יוכלו לנטר נכסים מסיום הייצור דרך תקופת אחזקתם, ההובלה ליעדם ועד לאחר שהותקנו בבית הלקוח או באתר, ולהמשיך את ניטורם השוטף, וכך לספק פתרון מלא לאורך כל שרשרת האספקה ובכל רגע נתון בחיי המוצר והנכס”.

קירשנבוים המשיך: “בשלב הראשון נפנה לשוק ה-IoT דרך שותפינו העסקיים הקיימים, הפרוסים על פני 68 מדינות. בהמשך נפנה לכל גוף המעוניין ביישומי IoT מסוג זה שמציעה משפחת המוצרים החדשה ובכלל זה לחברות המתמחות ב-IoT, להם תוכל ERM לסייע להרחיב את פעילותם לתחום ניהול ציי הרכב והטלמטיקה. אנו נדגיש את יכולתנו לעקוב אחרי מוצר ונכס באופן מלא, הן בזמן שהוא נייד על רכב – באמצעות משפחת מוצרי StarLink שלנו או סוגי gateways אחרים – והן לאחר שהגיע ליעדו, הורד מהרכב, אוחסן וסופק ללקוח סופי. הניטור השוטף באמצעות מוצרי IoTLink יוכל גם להתבצע לאורך זמן לאחר שהנכס הוצב במקום בו הוא אמור לפעול”.

תגובות סגורות