חדשות היום

XP Power – עובדת במתח גבוה

 XP Power נמצאת במסע במהלך 3 השנים האחרונות, להפיכה מחברת ספקים סטנדרטיים במתח נמוך לחברה המתמחה בפתרונות אנרגיה במתח גבוה, מתח נמוך ו- RF Power. פיטר בליית’, סגן נשיא שיווק ב- XP Power, מעניק ל- NewTech מבט רחב על התהליך שהחברה עברה, על דרישות השוק בעולם הספקים, ולאן החזון שלה מוביל אותה.

הייתה לנו ריצה טובה ב- 3 השנים האחרונות, אנחנו במקום טוב מבחינת חברה, ואנחנו מאמינים באסטרטגיה. מחפשים להתפתח, ולהישאר לפני התחרות”, אומר לנו פיטר בליית’, סגן נשיא שיווק ב- XP Power בשיחה מארה”ב אודות אסטרטגיית הצמיחה החדשה של החברה.

היכן המיקוד האסטרטגי של XP Power?

“אנו ממוקדים כיום באספקה של פתרונות הספק קריטיים למגזרים של שירותי בריאות, תעשייה, טכנולוגיה וליצרני ציוד סמיקונדקטור, ברחבי העולם.

אנו נעים אל עבר הגשמת החזון שלנו, לשמש כבחירה הראשונה עבור פתרונות הספק – באמצעות מתן החוויה האולטימטיבית ללקוחותינו ולאנשים שלנו”.

“ב- 2015 רכשנו את חברת המודולים DC-DC למתח גבוה, EMCO, וב- 2017 רכשנו חברת RF Power בשם Comdel, והרכישה האחרונה שביצענו הייתה של Glassman High Voltage שמייצרת מוצרי מותח גבוה בהספק גבוה. כל 3 החברות ממוקמות בצפון אמריקה, והרכישות אפשרו לנו להרחיב את הפניה שלנו לשוק, ובמקביל הן מאפשרות להרחיב את מערך המוצרים שלנו לתחומים של הספק גבוה ואל עבר יישומים מורכבים יותר מבחינה טכנולוגית”.

הרכישות מאפשרות ל- XP Power להיכנס לשווקים שכניסה אורגנית אליהם הייתה קשה מאוד אחרת, בעיקר בתחומים בהם יש ביקוש כיום לפתרונות מדויקים מאוד. לדוגמא ממירי DC/DC אבל מאוד במתח גבוה של 10KV אבל בהספק של 1 וואט למארזים קטנים, כגון עבור גלאי קרינה נייד.

על בסיס טווח המוצרים הרחב שלה XP Power מספקת כיום, באמצעות מרכזי תמיכה בגרמניה ובארה”ב XP Power גם מספקת פתרונות תפורים אישית לבעיות ללקוחות.

ההתמחות החדשה של החברה באה לידי ביטוי בפריוקט עבור לקוח אמריקאי, המספק תקשורת לווינית, שנדרש להעמיד נקודות תקשורת במקומות מרוחקים עם סביבות פעולה קשות מאוד וטמפרטורות גבוהות. מקומות שלא ניתן לספק בהם שירותי תחזוקה שוטפים. צוות ההנדסה של XP Power בארה”ב סיפק פתרון Turn Key, עם  ספק CCB250 וואט עם יעילות של יותר מ- 95%, יחד עם הספק GCS350 עם 200 וואט ביעילות של 93%. על גביהם הוסיפו כיורי חום, והכל סופק ללקוח, כולל המארז.

“אפשרנו ללקוח לקבל דחיסות גבוה, אמינות גבוהה, וגם נתן עבודה במצב מצב ירוק – הפתרון צורך פחות כוח, ולאורך זמן מושך פחות כח מהרשת הראשית. פיתוח ה- Turn Key אפשר להם לצאת לשוק במהירות שיא”, מסביר בליית’.

אילו מוצרים חדשים הגיעו לשוק כתוצאה מהרכישות?

“אחת מההשקות האחרונות שלנו היא סדרת XP Glassman EY, של ספקים בעלי רעש נמוך, עם 60KV, שנועדו לסביבות דיוק גבוה, כגון מעבדות ו- OEM. הסדרה תוכננה עם גמישות רבה, כשהיא מסוגלת לספק תפוקת מתח של עד ל- 60KVDC עם הספק של עד ל- 1200W, יחד עם תגובה מהירה ורגולציה הדוקה, וכן זרם פריקה בקשת נמוכה מאוד (low arc discharge currents). פורמט ה- 2U/Bench של סדרת EY הופך אותו למתאים במעבדות מחקר על ספסל בדיקות או לשילוב עם ציוד אחר על גבי מדף סטנדרטי של 19 אינץ’.

באיזה מגזרים את מזהים את מנוע הצמיחה שלכם?

“שוק חשוב אחד נמצא בפתרונות לציוד הסמינקונדקטור  – שם, באמצעות הרכישות שביצענו אנו מסוגלים להציע פתרונות TurnKey. גם עולם שירותי הבריאות חשוב עבורנו. בשני השווקים יש לנו את היצע העדכני ביותר, צוות מכירות ייעודי ברחבי העולם, ואנו עובדים ישירות עם לקוחות שלנו, בלי צד ג’, ומעניקים  ייעוץ לתכנון המוצרים. אנחנו עובדים עם המהנדסים בשלבים מוקדמים כדי להבין את הבעיות שלהם, ולתכנן בהתאם”.

“אנו גם רואים ביקוש רב למכשור אנליטי ל- Mass Spectrum“, מוסיף בליית’, ככל שאנשים וסחורות נעים יותר על פני גבולות, יש ביקוש לסריקה מתוחכמת יותר, מבלי לפגוע בתנועה שלהם. גם רובוטיקה היא מנוע צמיחה גדול, מספיק להסתכל במחסנים של אמזון, כמה רכבים אוטונומיים פועלים שם רק כדי לאסוף מוצרים. תחום נוסף שזוכה לתשומת לב רב הוא תחום דפוס התלת מימד, או ליתר דיוק ה- additive manufacturing, כי כבר מזמן עברנו למתכות וחומרים מתקדמים”.

“בסופו של דבר, אנו עומדים לרשות הלקוח לאורך כל התהליך, עד לנקודה שהוא עומדים בדרישות הרגולציה, ומביא את המוצר לשוק.

אנחנו מספקים הנדסה טכנית ללקוחות לאורך כל התהליך. זה הדרך שלנו לבדל את עצמנו מול השוק”, מוסיף בליית’.

אתם רואים השפעה של התעצמות הרגולציה?

“אנחנו בהחלט רואים יותר רגולציה. יש מגוון רחב של רגולציות, והן מתפתחות כל הזמן. ציוד הטלקום, לדוגמא, מתפתח במהירות ואני לא יודע איך ישפיע ה- 5G על הרגולציה. יש גם דרישה ליעילות אנרגטית גבוהה יותר, ואירופה וקליפורניה הם המקדמים הגדולים ביותר של הנושא. הסחר העולמי גם משתנה, עם היחסים בין סין לארה”ב,  ויש דגש רב יותר על עמידה ברגולציה בייצוא, לדוגמא, לדאוג שהמוצרים לא עוברים למדינות מוחרמות. אני רואה את הרגולציה רק הולכת ומתרחבת”.

איך זה בא לידי ביטוי במגזר הרפואי?

“במגזר הרפואי זה מגמה חזקה. לאחרונה פרסמו גרסה רביעית של תקן IEC60601, והדבר יצר עומס רב, עם הוספת דרישות להגנה מפני Wi-Fi ומובייל. במקביל, הציוד מתכווץ ועומד ולצד המיטה בבית החולים, כאשר הדרישה היא לספקים שקטים יותר, ללא מאוורר. יש גם מעבר לשימוש בפלסטיק והסינון כבר לא כמו מה שהיה, עדיין צריך להיות מחוסנים לדברים כאלה. המטרה שלנו היא לסייע ללקוח לעמוד ברגולציה ולהגיע לשוק הכי מהר שאפשר”.

“הייתי אומר שיש לנו הבנה טובה מאוד של אופק הרגולציה שהלקוחות שלנו צריכים להתמודד איתה. בין אם מדובר בבית חולים או בבית של המטופל, צריך להבין מה הלקוח צריך כדי לספק את המוצר וכדי להקל על החיים שלו. יש לנו יכולות ייצור טובות מסוגן בויטנאם ובסין שהשקענו בהן רבות. יצרנו מדדים ובקרים רבים כדי להבטיח ללקוחות שאנו בונים את  אותו המוצר פעם אחר פעם. זה מה שהלקוחות מחפשים. כשאורך החיים של מוצר יכול להיות 10-15 שנים, היכולת שלנו לעשות זאת היא יתרון גדול”.

היכן בעולם אתם מזהים כיום אזורי צמיחה?

” ההנדסה והייצור שלנו מבוססים בארה”ב, אבל יש לנו גישה צמיחה גלובלית, והרכישות החדשות הן של חברות קטנות יחסית, כך שאפשר בקלות לקדם אותם לחו”ל. עבורנו אירופה היא יעד צמיחה, ובמיוחד נרשמה צמיחה בפעילות בגרמניה. בישראל עדיין לא ראינו את הצמיחה הזאת, אבל זה עדיין שוק אסטרטגי עבורנו. יש אצלכם פיתוחים רבים, במיוחד בסמיקונדקטור ובתחום הבריאות, עם יישומים חיוניים ל- RF Power ו- High Power. גם דרום קוריאה היא אזור מעניין עוברנו המפתח טכנולוגיה עילית, וכמובן מסין אי אפשר להתעלם, כאשר הם משקיעים כיום רבות כדי להפוך לעצמאיים בעולם הטכנולוגיה העילית”.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות