חדשות היום

אינטל חושפת מוצר ראשון לבינה מלאכותית שפותח בישראל

לאחר שהשקיעה במספר חברות סטארט-אפ ישראליות מתחום ה-AI, בהן חברת השבבים Habana Labs שגייסה 75 מיליון דולר, נוירובלייד שגייסה 23 מיליון דולר, אינטל חושפת בעצמה מוצר ראשון לתחום הבינה המלאכותית, פרי פיתוח של המרכז החיפאי ובשיתוף פעולה עם עם קבוצת C2DG  הישראלית שאחראית לפיתוח ליבות במעבדי אינטל.

המוצר הראשון, המכונה Intel Nervana NNP-T או בשמו האינטלי Springhill, מיועד עבור מרכזי מחשוב גדולים, להסקת מסקנות של מחשבים. פייסבוק כבר הודיעה כי החלה להשתמש במוצר. תחום החומרה בבינה המלאכותית מערב כיום את השחקניות הגדולות ביותר בזירת הטכנולוגיה, בהן אינטל, אנבידיה, קוואלקום, גוגל, וכמובן חברות סטארט-אפ, בהן כמה ישראליות בולטות.

החברות שמפתחות מעבדים ייעודיים עושים זאת עבור שני שימושים עיקריים: אימון (Training), ללמד מחשב דבר חדש, והסקת מסקנות (Inference ) , ללמד מחשב להגיע לתובנות בעלות ערך. המוצר הראשון הוא צ’יפ, כרטיס האצה לחומרה, שאינטל פיתחה במרכז הפיתוח בחיפה, שמיועד לטפל בעומסי עבודה גדולים וישומי AI מורכבים, עבור תחום ה- Inference

“על מנת להגיע למצב עתידי של ‘AI בכל מקום’, אנו חייבים להתמודד עם כמויות הנתונים העצומות שנוצרות ולוודא שארגונים מצוידים במה שצריך כדי לעשות שימוש יעיל בנתונים, לעבד אותם במקום שבו הם נאספים, במועד ההגיוני לעיבוד ולנצל את התובנות באופן חכם. המחשבים של הם זקוקים להאצה עבור יישומי AI מורכבים”, אמר נייבין ראו, סגן נשיא של אינטל ומנהל כללי של קבוצת מוצרי הבינה המלאכותית.

הצ’יפ החדש של אינטל  מבוסס על ליבות Ice Lake מבוססות טכנולוגיית 10 ננומטר. הייחודיות שלו הוא להתמודד עם עומסי עבודה גבוהים תוך שימוש מועט באנרגיה (הספק חשמל). הוא מסוגל לטפל בלא פחות מאשר 3,600 תמונות בשניה והכל בהספק של 10 ואט.  חשיפת המוצר נעשתה אתמול (ג’) בכנס Hot Chips בסיליקון ואלי.

אינטל מציינת כי צ’יפ החומרה החדשה יסייע למעבדי Intel Xeon שנמצאים בארגונים גדולים. “עבור חברות רבות, מעבדי Intel Xeon מסוגלים לבצע חישובים מסובכים. כככל שעולה הצורך בחישובים מסובכים בתחום ה-AI, כך יש צורך בפתרונות נוספים שיצטרפו ל- Intel Xeon ויסייעו האצת החישובים”, מסבירים באינטל.

בתמונה: צוות הפיתוח של אינטל ישראל לבינה

קרדיט: דוברות אינטל

תגובות סגורות