חדשות היום

זוכי אות הגיוון 2019: Western Digital, בנק הפועלים וקבוצת ניסטק

ארגון מעלה והפורום הישראלי לגיוון בתעסוקה הכריזו על הזוכים באות הגיוון על שם דב לאוטמן 2019 לחברות הראויות לשבח על יוזמות לשיפור הגיוון בתעסוקה והגדלת ייצוגן של אוכלוסיות הסובלות מתת תעסוקה בשוק העבודה. השנה זכו באות חברת Western Digital, בנק הפועלים וקבוצת ניסטק.

אות הגיוון הוא יוזמה של ארגון מעלה והפורום הישראלי לגיוון בתעסוקה שמטרתה עידוד עסקים ליוזמות לגיוון בתעסוקה ותמריץ חיובי לפעילות וולונטרית בדגש על יזמות וחדשנות וסיפורים מעוררי השראה.

האות מוענק השנה בפעם השישית ומנציח את זכרו של דב לאוטמן ז”ל אשר פעל לאורך כל שנותיו בתעשייה הישראלית לקידום גיוון והכלה וערכים של צדק חברתי ושוויון. בנוסף מוענק השנה ציון לשבח לקולנוע חדש ופעמית סטור.

בראש הוועדה הבוחרת את מקבלי האות עומד נועם לאוטמן יו”ר קרן לאוטמן ויו”ר דלתא גליל תעשיות ולצדו 14 חברי ועדה ובהם: עו”ד מרים כבהא נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה, אברמי טורם נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, אמנון נויבך יו”ר הבורסה לניירות ערך, יוסי היימן מנכ”ל אשל ג’וינט ישראל, מוטי פלדשטיין מנכ״ל קרן קמ״ח, עו”ד ראני חאג’ יחיא, ברכי דלצקי מהמשרד לשוויון חברתי, טרסית לגסה בישאו מארגון עולים ביחד ואחרים.

זו השנה השישית בה מוענק אות הגיוון. בשנים קודמות זכו בו בין היתר סודהסטרים, קבוצת שטראוס, שירותי בריאות כללית, חברת החשמל, קבוצת אסם, פרוקטר אנד גמבל, גבעסול, ומלונות דן. גם השנה האות יוענק באירועים במטות ואתרי החברות בהשתתפות עובדיהן.

מומו מהדב מנכ”ל מעלה: “אות הגיוון נועד לתמרץ עשייה חשובה וחיובית במגזר העסקי ולעודד העסקה מגוונת. גם השנה ראינו מגוון גדול של עסקים המקדישים ומטפלים בנושא ועושים מעבר לתרחיש של “עסקים כרגיל”. ראינו השנה הגשות המשתמשות בכלים חדשים ומדברות ומשקפות גיוון גם במהלכים שיווקיים. אנו מקווים כי האות ימשיך ויתרום לעידוד פרקטיקה והשיתוף בה.”

מנימוקי ועדת השיפוט:

Western Digital– זוכת האות בקטגוריית סביבת עבודה רב תרבותית

Western Digital ממחישה מחויבות גבוהה להגברת הגיוון בחברה ומשקיעה מאמצים מיוחדים בקליטת עובדים חרדים וערבים להייטק, סקטור אשר הגברת הגיוון מאתגרת במיוחד. החברה יזמה Bootcamp להכשרת עובדות חרדיות לעבודה בתחום התכנות בחברה, בשיתוף ארגון קמא-טק כאשר רבות מהבוגרות השתלבו בחברה או בחברות אחרות. מודל ה- Bootcamp הותאם לקהילה החרדית. החברה מקיימת פרויקטים ארציים לקידום חינוך טכנולוגי ובהם שיתוף פעולה עם תיכון ג’לג’וליה לקידום תלמידים ותלמידות מהאוכלוסייה הערבית למסלולים טכנולוגיים ומעניקה מלגות לסטודנטיות להנדסה מהאוכלוסייה הערבית, חרדית והפריפריה החברתית וגאוגרפית בשילוב מנטורינג אישי של מהנדסות מהחברה ותמיכה קבוצתית. הוועדה התרשמה מאוד מהאתגרים שהחברה מציבה לעצמה בתחום, פיתוח הכלים החדשים ושילוב העובדים כעובדי החברה.

בנק הפועלים – זוכת האות לשילוב עובדים עם מוגבלות 

הבנק בהובלתו של המנכ”ל אריק פינטו המחיש בשנה החולפת התגייסות מקיפה ומלאה לקידום ושילוב אנשים עם מוגבלות הן בתוך הבנק והן בהרחבת המודעות והמחויבות לנושא תוך שימוש במכלול הכלים השיווקיים, הציבוריים והכספיים העומדים לראשותו. הבנק התאים תהליכי מיון, ביצע התאמות בסביבת עבודה, נמצא בקשר שוטף עם עמותות ורכזות תעסוקה וקבע העדפה להעסקה של עובדים עם מוגבלות על פני מועמדים אחרים כאשר הכישורים דומים. מתקיימות מגוון תכניות ובניהן תכנית לגיוס ושילוב אנשים עם אוטיזם בתפקוד גבוה. במסגרת פעילות קהילתית, הבנק תומך בארגונים שונים המקדמים את השילוב של אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית, כגון: נגישות ישראל, בית איזי שפירא ובית הגלגלים. לאחרונה, הושק מהלך ארצי שיווקי הכולל אמנה פומבית לשילוב אנשים עם מוגבלות בשיתוף החברה למתנ”סים ולהקת שלווה. הוועדה סבורה כי מדובר באחד המהלכים המרשימים והמשמעותיים במגזר העסקי לקידום הנושא בישראל.

קבוצת ניסטק – זוכה האות לשילוב עובדים מהגיל השלישי

החברה מעסיקה עובדים רבים מעל גילאי 45+ במפעלים השונים של החברה ברחבי הארץ ושמה דגש על גיוס עובדים מבוגרים מעל גילאי ה- 60+ למחלקות הייצור השונות. החברה מאפשרת לעובדים מבוגרים שמעל גיל הפנסיה משרה בשעות גמישות לפי יכולתם, בטווח הנע בין מספר שעות עבודה בודדות ועד מספר ימים בשבוע. ניתן דגש על שכר שווה לעובדים המבוגרים וישנם אף מקרים בהם העובדים המבוגרים משתכרים יותר ממרבית העובדים בצוות. הוועדה רואה בנושא העסקת מבוגרים כאחד התחומים החשובים לפיתוח וקידום במשק הישראלי. המודל בו עובדים מבוגרים משולבים בכוח העבודה באופן אינטגרלי וכחלק מכלל כוח העבודה משמעותי וראוי להערכה.

נועה טרון מנהלת הפורום הישראלי לגיוון בתעסוקה: ״בהענקה של אות הגיוון יש כדי לציין את פועלן של חברות עסקיות ישראליות מובילות, אשר משכילות לשלב בליבת העשייה העסקית שלהן קידום ערכים חברתיים ראשונים במעלה. שילובן בתעסוקה של אוכלוסיות מודרות מחזק את איתנותה הכלכלית של החברה העסקית ואת זו של החברה הישראלית בכלל, כמו גם את חוסנה החברתי. מבוגרים, ערבים ואנשים עם מוגבלות מיוצגים בחברות הנבחרות כחלקם באוכלוסייה ואף יותר מזה ועל כך גאוותנו.”


בתמונה: מפעל ניסטק בפתח תקווה

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות