חדשות היום

יכולות חדשות ל-Watson Anywhere של IBM יאפשרו להביא בינה מלאכותית לכל סביבת ענן בה נמצאים הנתונים

אחת המיישמות הראשונות היא אייר פראנס-KLM שפיתחה בשיתוף IBM שירות סייען קולי המבקש מהלקוח לומר את מספר ההזמנה, ומפיק ממנו את כל המידע הקשור לנוסע. בעת הצורך, הסייען הקולי יכול להעביר את השיחה לנציג אנושי שיראה מולו את כל המידע הדרוש ויוכל למלא כל בקשה

חברת IBM הכריזה היום על חידוש נוסף בגישת Watson Anywhere להרחבת השימוש בבינה המלאכותית בכל סביבת ענן. זאת, על רקע ההבנה שארגונים אינם ממהרים לאמץ יישומי בינה מלאכותית (AI) מסיבות הקשורות למורכבות השימוש בנתונים. שורה של לקוחות כבר החלו להשתמש בגישה החדשה שמביאה את הבינה המלאכותית לנתונים בכל מקום שבו הם נמצאים.

על רקע העניין הגובר בבינה מלאכותית, דווקא מורכבות השימוש בנתונים, הצורך בהכנתם מראש ומחסור בכוח אדם מיומן מהווים חסמים שמאטים את אימוץ הטכנולוגיה החדישה. סקר CIO Agenda של גרטנר מלמד כי בין 2018 ל-2019, ארגונים שהטמיעו בינה מלאכותית גדלו בשיעור של 4%-14%.

החידושים שעליהם הכריזה IBM – איתור של “נדידה” (drift) במודלים של בינה מלאכותית וזיהוי ניואנסים בקול האנושי – נועדו לסייע לארגונים להתגבר על החסמים בדרך להטמעת בינה מלאכותית בארגונים. היכולות הללו מסוגלות לרוץ על כל ענן באמצעות פלטפורמתCloud Pak for Data של IBM, ולהתחיל לחבר את מאגרי המידע העצומים לבינה מלאכותית.

אחת הדוגמאות לצורך של ארגונים לאפשר לבינה מלאכותית לרוץ על כל ענן מוצגת על ידי חברת התעופה אייר פראנס—KLM שממנפת את יישומי ווטסון או בונה יישומי בינה מלאכותית משלה עם כלים של ווטסון במטרה לייעל את שירות הלקוחות ולשפר את חוויית הנוסעים. החברה פיתחה בשיתוף IBM שירות סייען קולי הקרוי MIA (My Interactive Assistant). השירות עושה שימוש ב-Watson Assistant עם אינטראקציה קולית.

MIA מבקש מהלקוח את מספר ההזמנה (PNR) ומפיק ממנו את כל המידע הקשור לנוסע, לרבות שם, מספר טיסה ומספר טלפון. במקרה הצורך, הסייען הקולי יכול להעביר את השיחה במהירות לנציג אנושי שיראה מולו את כל המידע הדרוש ויוכל למלא כל בקשה. מעצם הגדרתו, ככל ש-MIA מטפל ביותר שיחות, כך השירות נעשה חכם יותר עם הזמן. תרחישי שימוש נוספים נמצאים בבדיקה. מאז תחילת הפיילוט בחודש יולי, השיב שירות MIA ל-4,500 שיחות מאנשים שהיו זקוקים למידע נוסף על טיסותיהם או תכניות הנסיעה שלהם.

“מדי יום אנו משתפים פעולה עם לקוחות בכל העולם בטיפול בנתונים שלהם ובאתגרי הבינה המלאכותית שלהם”, אמר רוב תומאס, מנכ”ל IBM Data and AI. “השנה התמודדנו עם אחד הקשיים הגדולים ביותר של הרחבת הבינה המלאכותית – התלות בספק אחד. כאשר השקנו את היכולת להריץ את ווטסון בכל ענן, פתחנו את הבינה המלאכותית בפני הלקוחות בדרכים שאיש לא העלה על דעתו. היום אנו מרחיקים לכת עוד יותר ומוסיפים עוד יכולות למוצרי ווטסון שלנו שרצים על Cloud Pak for Data”.

אחד היישומים שהושקו הוא Watson Assistant for Voice Interaction – המאפשר למשתמשים להטמיע, לאמן ולשפר ברציפות את הסייענים הוירטואליים שלהם במהירות בענן שבו בחרו. הכלי החדש מיועד לסייע ללקוחות לשלב בקלות סייען המונע בבינה מלאכותית במערכות המענה האוטומטי (IVR) שלהם.

הודות ליכולת זאת, לקוחות יוכלו לשאול שאלות בשפה טבעית.Watson Assistant מסוגל לזהות ניואנסים באופן הדיבור של בני אדם ולנתב את הפונה במהירות לתשובה המתאימה. הלקוחות יכולים גם להשתמש בהודעות טקסט וצ’אט קולי במקביל וליהנות מחילופי מידע מידיים. IBM הודיעה ש-Watson Assistant משולב כעת ב-IBM Cloud Pak for data המאפשר לחברות להריץ סייען שירות לקוחות בכל סביבה שהיא – באתר הלקוח או בענן פרטי, ציבורי, היברידי או בריבוי עננים.

בנוסף, IBM הכריזה על גרסת בטא פתוחה ועל ממשק צ’אט משופר עבור Watson Assistant. בדרך כלל נדרשים חודשים ליצירת ממשק צ’אט וזמן עוד יותר ארוך לבניית מממשק שמספק ללקוחות חוויה שיחתית באמת, אך את ממשק הצ’אט החדש ומבוסס ה-web ניתן לפרוס תוך דקות.


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות