חדשות היום

מוטורולה סולושנס הכריזה על מכשיר נייד חכם עם “ויקי” – העוזרת הדיגיטלית של אנשי כוחות הבטחון

מוטורולה סולושנס הכריזה על השקת APX NEXT, מכשיר קשר חכם המשלב תקשורת רדיו ותקשורת סלולר בפס רחב המיועד לכוחות הביטחון. כמו כן החברה הודיעה גם על ViQi עוזרת דיגיטלית ייעודית לכוחות משטרה המאפשרת שימוש בפקודות קוליות לביצוע פעולות נפוצות בעבודת השיטור היומיומית. ViQi מספקת מידע חיוני לאנשי הביטחון שבשטח ומאפשרת למשתמשים לתפעל את מכשיר ה- APX NEXT באמצעות קול בלבד.

APX NEXT הוא מכשיר בתקן P25, תקן רדיו דיגיטלי עבור כוחות ביטחון ציבור הנמצא בשימושם של כוחות משטרה רבים בעולם לרבות ארה”ב, אוסטרליה, ישראל ומדינות נוספות. המכשיר החדש משלב גם טכנולוגיית LTE, המאפשרת העברת מידע עשיר וקריטי לכוחות המגיעים לזירה.

למעשה זהו המכשיר הראשון של מוטורולה סולושנס המשלב תקשורת סלולרית (פס רחב) עם רשת רדיו  (פס צר). המכשיר מופעל גם על ידי מסך מגע עם ממשק משתמש שתוכנן במיוחד לאופי הפעילות היומיומית של כוחות הביטחון במצבי שגרה וחירום.

מסך המגע של המכשיר פועל גם בתנאים גשומים וכן מותאם לעבודה עם כפפות. הוא מציע גישה מהירה בנגיעה אחת לתפעול מכשיר הקשר וממשק משתמש אופטימלי לניווט מהיר.

העוזרת הדיגיטלית ViQi מאפשרת למשתמשים לנהל במהירות את האירוע באמצעות פקודות קוליות פשוטות ואינטואיטיביות.

“המכשיר החדש פותח לאחר זמן רב של מחקר שטח נרחב והתנסות של גורמי אכיפת חוק רבים” ציין סקוט מוטונן, סגן נשיא למוצרים במוטורולה סולושנס. “אנו יודעים כי הכוחות הראשונים בזירה זקוקים לאמצעים טכנולוגיים אינטואיטיביים וחכמים, כאלו שמאפשרים להם להישאר ממוקדים בכל מצב, עם הידיים פנויות והעיניים קדימה”

APX NEXT – אפליקציות ושירותים

המכשיר החדש משתמש בטכנולוגיית רדיו לתקשורת קולית  ובפס רחב (LTE) לאפליקציות ושירותים חדשים, לרבות:

ViQi – העוזרת הדיגיטלית הייעודית מאפשרת לכוחות הראשונים בזירה לשלוף מידע ממאגרי נתונים מרוחקים באמצעות פקודות קוליות, למשל “ויקי, אתרי לוחית רישוי מספר…”

SmartConnect: APX NEXT מזהה מתי אות הרדיו חלש ועובר באופן אוטומטי לתקשורת  LTE לטובת תקשורת קולית רציפה. לאחר מכן המכשיר חוזר לתקשורת רדיו כאשר האות חזק, ללא צורך בהתערבות משתמש.

SmartLocate -נתוני המיקום של השוטר/ת נשלחים אוטומטית בפס רחב למרכז הבקרה, ומספקים מידע על מיקום עדכני במהירות בכל שלוש שניות. השימוש ברשת פס רחב לשליחת עדכוני מיקום תכופים מפנה רוחב פס מרשת הרדיו המשטרתית, ומשחרר אותה להעברת תקשורת קריטית בזמן אירוע.

Smart Programming -מאפשר עדכוני תוכנה והגדרות מרחוק על גבי רשת הסלולר, גם כאשר המכשיר בשימוש. המשמעות היא ש-APX NEXT יבלה יותר זמן בשטח ופחות זמן במעבדה.

עוד על ViQi

כיום, ViQi מאפשרת לקצינים לאחזר מידע קריטי במהירות ובדיסקרטיות ממאגרי מידע מרוחקים באמצעות שאילתות קוליות פשוטות, כולל:

  • מספרי לוחיות רישוי
  • פרטי רישיון נהיגה
  • מספרי זיהוי רכב (VIN)

מוטורולה סולושנס עובדת בימים אלו על פונקציות עתידיות של ViQi, כמו קריאה לסיוע ברכב, גביית עדויות ותרגום דיבור בשפה זרה.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות