חדשות היום

AngioDynamics רוכשת את Eximo Medical הישראלית והטכנולוגיה שלה (B-Laser™)

אקסימו מדיקל פיתחה מכשור רפואי לטיפול בחסימות בעורקים ■ המוצר מאושר לשימוש בארה”ב, באירופה ובישראל 

AngioDynamics Inc. (ANGO, NASDAQ), ספקית מובילה של מכשירים רפואיים חדשניים וזעיר-פולשניים לגישה לכלי דם, מחלות כלי דם היקפיים ואונקולוגיה, מודיעה היום על הסכם לרכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית אקסימו מדיקל (Eximo Medical) שנמצאת בשלבי מסחור ראשוניים, תמורת 46 מיליון דולר ועוד 20 מיליון דולר נוספים המותנים בעמידה באבני דרך בהמשך. עסקה זו מרחיבה ומשלימה את תיק המוצרים והטכנולוגיה המתקדמת של אנג’יודינמיקס להתערבות וסקולרית (VIT) בטיפול בקרישי דם ואי-ספיקת ורידים, על ידי הוספת הלייזר פורץ הדרך של אקסימו מדיקל, המטפלת במחלות עורקים היקפיים (PAD).

אקסימו מדיקל הוקמה בשנת 2012 ע”י קרן אקסלמד המנוהלת על ידי ד”ר אורי גייגר, בשיתוף פעולה עם חממת אינסנטיב שבבעלות קרן הון סיכון פרגרין (אינסנטיב נתמכת ע”י רשות החדשנות), היזם אילן בן אורן, המשמש גם כסמנכ”ל טכנולוגיות באקסלמד, ד”ר יוסי מונצ’ר ויואל צבר. מלבד אקסלמד, ארקין אחזקות ופרגרין, נמנים על משקיעיה גם הקרן טל קפיטל, רמי ליפמן, AMIT והטכניון.

“רכישת אקסימו מוסיפה לסל המוצרים שלנו טכנולוגיה פורצת דרך שתשנה את האופן בו הרופאים מטפלים באנשים עם PAD,” מסר ג’ים קלמר, נשיא ומנכ”ל אנג’יודינמיקס, “השוק בשל לשינוי, והבטיחות, הדיוק והיעילות המוצעות על ידי הטכנולוגיה של של אקסימו מדיקל מאפשרת לרופאים חלופה טובה יותר ביחס למוצרים המובילים היום את השוק ומציעה למטופלים הליך בטוח יותר”.

רופאים מטפלים בעזרת אטרקטומי בנגעים בכלי דם היקפיים ביותר מ -200,000 אמריקאים בשנה. המוצר של אקסימו מדיקל מייצג פריצת דרך טכנולוגית בקרב מכשירים רפואיים המשמשים לפרוצדורות דומות כיום.

בשונה ממכשירים רפואיים אחרים המובילים היום את השוק, הטכנולוגייה פורצת הדרך של אקסימו היא היחידה המסוגלת להעביר אנרגיית לייזר גבוהה בפולסים קצרים ובאורך גל של 355 ננומטר בסיבים האופטיים שבקטטר (דבר שבעבר נחשב כבלתי אפשרי) תוך שמירה על שלמות הקטטר במהלך ההליך הרפואי. בנוסף להפחתת הסיכון לחסימת כלי דם קטנים כתוצאה מתסחיפים שמקורם בחסימה המטופלת, הטכנולוגיה של אקסימו מדיקל גם מקטינה את הסיכון לפגיעה בכלי הדם, ומאפשרת טיפול בסטנטים חסומים.

כמו כן, הטכנולוגיה של אקסימו מדיקל מרחיבה את אפשרויות הטיפול לחולים בכך שהיא מאפשרת לטפל במגוון סוגים של PAD הן מעל הברך והן מתחת לברך באופן בטוח, מהיר ויעיל, ומחקרים קליניים שערכה החברה באירופה ובארה”ב הראו הצלחה בטיפול בכל סוגי החסימות (מחסימות רכות ועד הסתיידויות קשות).

“אנו שמחים מאוד להצטרף לחברת אנג’יודינמיקס”, מסר יואל צבר, מנכ”ל אקסימו מדיקל. “אנו מאמינים כי הדבר יאפשר למספר גדול של מטופלים ליהנות מהטכנולוגייה שלנו ואנו מצפים להרחיב את השימוש במוצר לאינדיקציות נוספות לטיפול בכלי דם, ובתחומים אחרים, בהן היעילות הקלינית והבטיחות של הטכנולוגיה יהיו משמעותיות לפחות כמו ב- PAD. אנו מודים למספר הרב של הרופאים שהיו שותפים עימנו למסע עד כה, ומצפים להמשיך לעבוד איתם ועם משתמשים חדשים “

ד”ר אירית יניב, יו”ר אקסימו מדיקל, מוסיפה: “ע”י רכישת אקסימו והטכנולוגיה שלה, אנג’יודינמיקס נכנסת לשוק הולך וגדל של מעל 500 מיליון דולר בשנה (ובעל פוטנציאל של מיליארדי דולרים בשנה לאחר השלמת פיתוח אינדיקציות נוספות), עם פיתרון רפואי פורץ דרך שמציע מגוון רב יותר, טווח טיפולים רחב יותר ונתונים קליניים המוכיחים את יעילותו. במסגרת הרכישה, אקסימו תמשיך לפעול בישראל, תופעה שהולכת ומתרחבת בשנים האחרונות. באמצעות רכישות של תאגידים רפואיים זרים, נבנים מרכזי פיתוח של חדשנות בארץ, מרכזים אשר מעבר לבנייה של פעילות פיתוחית בחזית הטכנולוגיה בתחום הרפואי בישראל, מאפשרים את הבאת המוצרים לשוק במהירות, לטובת החולים.”

אופנהיימר שימשה כבנקאי ההשקעות של אקסימו מדיקל בעיסקה.

 


בתמונה: יואל צבר, מנכ”ל אקסימו

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות