חדשות היום

צפיפות כוח גבוהה בגורם צורה קטן

רקע

ניתן למצוא מעגלים משולבים דיגיטליים בעלי צפיפות כוח גבוה (ICs), כגון יחידות מעבד גרפי (GPUs) ומערכי שער לתכנות בשדה (FPGAs), במגוון רחב של סביבות אלקטרוניות עשירות בתכונות, כולל:

  • רכבים
  • רפואה
  • טלקום
  • דתקום
  • תעשייה
  • תקשורת
  • משחקים
  • אודיו / ווידאו לצרכן

עם רמת חדירה כזאת בשוק, אין זה הפתעה שהביקוש העולמי למספקי ICs דיגיטליים בעלי זרם גבוה ומתח נמוך מתפוצץ. השוק העולמי הנוכחי מוערך ביותר מ-1.8 מיליארד דולר, וזה צפוי לעלות מדי שנה בכ-10.87% כדי להגיע ל-3.7 מיליארד דולר במהלך תקופת 2018-2025. כארת הפרוסות הגדולות ביותר בשוק זה, FPGAs מהווים סכום של 1.53 מיליארד דולר ארה”ב עד סוף 2025. שאר שוק ה-IC הדיגיטלי מיוצג על ידי GPUs, בקרי מיקרו ומעבדי מיקרו, התקני לוגיקה ניתנים לתכנות (PLDs), מעבדי אותות דיגיטליים (DSPs) ומעגלים משולבים ספציפיים ליישום (ASICs)

מכשירי IC דיגיטליים בעלי צפיפות הספק גבוהה חדרו כמעט לכל מערכת משובצת. FPGAs מאפשרים יישומים מתקדמים בפלחי השוק המפורטים לעיל. לדוגמה, ביישומי רכב, מערכות מתקדמות לסיוע נהגים (ADAS) ומערכות למניעת התנגשות מונעות אסון כתוצאה מטעות אנוש. כמו כן, תכונות בטיחות הדרושות על ידי הממשלה כמו מערכות בלמים נגד נעילה, בקרת יציבות ומערכות מתלים עצמאיות בשליטה אלקטרונית מחייבות FPGA לתפקוד.

בתחום האלקטרוניקה הצרכנית, הביקוש לפונקציונליות של “האינטרנט של הדברים” (IoT), פונקציונליות מנועים גרפים מתוחכמים ופונקציונליות של מכונה למכונה (M2M) דורש מכשירי IC דיגיטליים מתקדמים. אחסון נתונים מסיבי ומרכזי מחשוב ענן ורשתות נרחבות של מודולי רשת אופטית מניעים את הצורך ב-FPGA וב-IC דיגיטלים.

ה- ICדיגיטליים אלה הם עוצמתיים ועם זאת טמפרמנטליים, במיוחד ביחס לדרישות החשמל. באופן מסורתי, בקרי ויסות מיתוג יעילים המניעים MOSFETs בעלי עוצמה גבוהה שימשו להפעלת FPGA ו-ASIC, אך לתוכניות כוח מבוססות בקר אלה יש בעיות הפרעות רעש פוטנציאליות, תגובה חולפת איטית יחסית ומגבלות פריסה. בשנים האחרונות רגולטורים לנשירה נמוכה ושקטה (LDO) שממזערים את החום שימשו כחלופה, אך לא בלי מערכת המגבלות שלהם. חידושים בהמרת כוח אחרונים הציגו ווסת מיתוג מונוליטי בעלת עוצמה גבוהה המסוגלת להעביר כוח ביעילות ל-IC דיגיטליים עם רעש נמוך ויעילות גבוהה תוך צמצום דרישות שטח.

רגולטורים מיתוג מול משאבות טעינה מול רגולטורים     LDO

מתח נמוך, המרת זרם גבוה לנמוך וויסות ניתנים להשגה באמצעות מגוון שיטות, כל אחת מהן עם ביצועים ועיצוב משלהן. לבקרי מווסת מיתוג יש יעילות גבוהה בזרמי עומס גבוה על פני מגוון רחב של מתחים, אך הם דורשים כמה רכיבים חיצוניים כמו משרנים, קבלים ו-FET לתפעול;  והם יכולים להוות מקור לרעש בתדר גבוה ונמוך. ניתן להשתמש גם במשאבות טעינה ללא משרן (או ממירי מתח קבלים מנותקים) כדי לייצר מתחים נמוכים, אך מוגבלות ביכולת זרם פלט, סובלות מביצועים ארעיים חלשים ודורשות מספר רכיבים חיצוניים. מסיבות אלה, משאבות טעינה אינן נפוצות ביישומי כוח דיגיטליים מסוג IC . רגולטורים ליניאריים – במיוחד רגולטורים מסוג LDO – פשטוים בכך שהם מצריכים רק שני קבלים חיצוניים להפעלה. עם זאת, יתכן שהם מוגבלים בהספק, תלוי בגודל הפרש המתח בין הכניסה לפלט על פני ה- IC וכמה הזרם נדרש מהעומס, וגם מאפייני ההתנגדות התרמית של החבילה. זה בהחלט מגביל את יכולתם להפעיל IC דיגיטליים.

אתגרי עיצוב ממיר מונוליטי באק

חוק מור הוכח כחזון ובתוקף מאז העברתו בשנת 1965. רוחבי קו הטכנולוגיה לייצור רקיק מצטמצמים ללא הרף, ומורידים את מתח ה- IC הדיגיטלי לנמוך יותר. תהליכי גיאומטריה קטנים יותר מאפשרים שילוב גבוה יותר של יותר תכונות רעבות כוח במוצר הסופי. למשל, שרתי מחשבים מודרניים ומערכות ניתוב תקשורת אופטית דורשים רוחב פס גבוה יותר לעבד יותר נתוני מחשוב ותנועה באינטרנט. מערכות אלה גם מפיקות חום רב, ולכן נדרשים IC מאוד יעילות. למכוניות יש יותר אלקטרוניקה על הלוח לבידור, ניווט, תכונות לנהיגה עצמית ואפילו שליטת מנוע. כתוצאה מכך, יש עלייה הן בצריכה הנוכחית של המערכת והן בכל הכוח הקשור הנדרש. לפיכך אריזה עדכנית ועיצוב פנימי חדשני ושלב כוח חדשני נדרשים להוצאת החום מהחשמל IC תוך אספקת כוח חסר תקדים.

יחס דחיית אספקת חשמל גבוהה (PSRR) ורעש מתח יציאה נמוך, או אדווה, הם שיקולים חשובים. מכשיר עם דחיית אספקה גבוהה יכול לסנן ולדחות רעש בכניסה, וכתוצאה מכך פלט נקי ויציב. יתר על כך, פתרונות חשמל עם רעש מתח פלט נמוך על רוחב פס רחב או אדווה פלט נמוכה רצויות – מערכות דיגיטליות מודרניות כוללות מספר מסילות בהן רגישות לרעש היא שיקול עיצובי עיקרי. ככל שדרישות המהירות של ה-FPGAs מתקדמות גדלות, סובלנות רעשי האספקה פוחתת כדי למזער שגיאות סיביות. תקלות דיגיטליות הנגרמות על יד רעש מטקינות באופן דרסטי את מהירויות תפוקת הנתונים היעילות עבור ה-PLDs במהירות גבוהה אלה. רעשי אספקת קלט בזרם גבוהה הם אחד המפרטים התובעניים יותר המוצבים על ספקי הכוח.

מהירויות משדר גבוהות יותר – למשל ב-FPGAs – מכתיבות רמות זרם גבוהות בגלל צריכת חשמל גבוהה ממיתוג מעגלי גיאומטריה עדינה. ה-ICs האלה מהירים. הם עשויים למחזר זרם עומס מכמעט אפס למספר אמפר בתוך עשרות למאות ננו-שניות, המחייבים רגולטור עם תגובה חולפת מהירה במיוחד.

כאשר שטח הלוח שמור לווסת הכוח הולך ומתמעט, מעצבי מערכות רבים פונים לווסת מיתוג מונוליטי הפועלים בתדרי מיתוג מהירים כדי להפחית את גודל הרכיבים החיצוניים ואת גודל הפיתרון הכולל – מקבלים את ההחלפה של אובדן יעילות מסוים בגלל הפסדי מעבר בתדרים גבוהים יותר. אובדן זה נמחק על ידי דור חדש של רגולטורים מיתוג מונוליטים. לרגולטורים חדשים אלה יש פעולה סינכרונית עם מתגים משולבים בצד גבוה ונמוך, המאפשרים שליטה הדוקה על מתחים של מתגי שער, מש שמקטין מאוד את הזמן המת, ומביאים ליעילות גבוהה יותר אפילו בתדרים גבוהים.

אחד האתגרים הגדולים ביותר עם מתגים מונוליטיים בעלי זרם גבוה הוא היכולת שלהם לפזר חום שנובע מאובדן חשמל ב-IC. ניתן לעמוד באתגר זה על ידי שימוש במספר סיכות כוח וקרקע, ואריזות מבוססות למינציה משופרת תרמית עם עמודי נחושת (Cu) שבהם ניתן להעביר את החום בקלות מה-IC ללוח. עמודי הנחושת הגדולים על הלוח המחוברים לסיכות הכוח הללו מאפשרים לחום להתפשט באופן שווה יותר.

משפחה חדשה של ממירי מתג באק שקטים

ברור שלפתרונות ממירי באק עבור IC דיגיטליים בעלי ביצועים גבוהים חייבים להיות בעלי התכונות הבאות:

  • תדר מיתוג מהיר למזעור גודל הרכיבים החיצוניים
  • עיצוב אפס זמן מת כדי למקסם את היעילות בתדר גבוה
  • מכשיר כוח עם שבב מונוליטי בלוח לפיתרון בגודל קטן יותר
  • פעולת ריבוי שלבים מאפשרת הפעלה מקבילה לזרמי פלט גבוהים ואדווה מופחתת
  • EMI נמוך כדי לעמוד בדרישות רעש מערכת נמוך
  • פעולה סינכרונית ליעילות גבוהה והפסד מינימלי של חשמל
  • עיצוב קל מפשט את מחזור העיצוב, ההסמכה והבדיקה
  • אדווה פלט נמוכה מאוד
  • זמן תגובה חולף מהיר
  • פעולה על פני מתח כניסה/יציאה רחב
  • יכולת זרם פלט גבוהה
  • ביצועים תרמיים מצוינים
  • שטח קופמקטי

ניתן למצוא תכונות אלה במשפחת המכשירים האנלוגיים “Power by Linear” LTC33xx של רגולטורים מוניליטיים באק של זרם גבוה, בינוני ונמוך. החבר עם זרם גבוה ביותר הוא LTC3310S, ממיר 5 וולט, 10 אמפר, צפיפות הספק גבוהה, EMI נמוך, Silent Switcher® 2, ממיר מונוליטי, סינכרוני באריזה של 9 mm2 (צפיפות הספק = 1.11 אמפר/mm2). הארכיטרקורה שלו עם מצב זרם שא בתדר קבוע אידיאלית ליישומים הדורשים תגובה חולפת מהירה. LTC3310S משתמש בארכיטקטורת ה-Silent Switcher 2 עם קבלים עוקפים לולאה חמה משולבים כדי לספק פתרון יעיל וקטן בגודל בתדרים של עד 5 מגהרץ עם ביצועים מעולים של EMI . פעולה מרובת שלבים מאפשרת הקבלה ישירה של עד ארבעה מכשירים לזרם גבוה יותר עד 40 אמפר.

טווח הקלט של LTC3310S’ 2.25-5.5 וולט תומך במגוון רחב של יישומים, כולל רוב מתחי bus הביניים. MOSFETs משולבים בעלי התנגדות נמוכה מספקים זרמי עומס רציפים גבוהים כ-10 אמפר עם גרירה תרמית מינימלית. מתחי יציאה הנעים בין 0.5 וולט ל-VIN הם אידיאליים ליישומי נקודת עומס כגון עיצובים DSP/FPGA/GPU/ASIC בעלי זרם גבוה ומתח נמוך. יישומי מפתח אחרים כוללים רשת אופטית, טלקום / דאטקום, מערכות רכב, ארכיטקטורות כוח מופץ או כל מערכות צפיפות כוח בינוני עד גבוה. איור 1 מראה את הפשטות של עיצוב טיפוסי, ואילו איור 2 מראה כמה קל לייצר תצורה בת 4 פאזות, 40 אמפר.

 

איור 2: ארבעה רגולטורים מונוליטיים LTC3310S במקביל, ויוצרים רגולטור מוריד
-4 פאזי, 40 אמפר

המינימום בזמן הנמוך של 35 ns של ה- LTC3310S’מאפשר יחס הורדה גדול בתדירות גבוהה, ופעולת מחזור חובה של 100% מספקת ביצועי נשירה נמוכים כאשר מתחי הכניסה והיציאה קרובים בערכם. ניתן לסנכרן את תדר ההפעלה לשעון חיצוני. הדיוק הכולל במתח ייחוס של LTC3310S טוב יותר מ- ±1% בטווח טמפרטורת מצמת ההפעלה של –40°C עד +125°C.

תכונות נוספות כוללות איתות כוח טוב כאשר הפלט בוויסות, סף מאפשר דיוק, הגנה מפני מתח יתר בפלט, כיבוי תרמי, מוניטור טמפרטורה, התחלה רכה לתכנות, מעקב, סנכרון שעון, בחירת מצב והגנה מפני קצר חשמלי בפלט.

LTC3310S זמין באריזה מורחבת עם 18-עופרת, 3 mm × 3 mm × 0.94 mm LQFN. סוגי E ו-I מוגדרים לטווח טמפרטורת מצמת ההפעלה –40°Cעד +125°C, ואילו סוגי J ו-H מוגדרים לטווח מטפרטורות מצמת ההפעלה –40°C עד +150°C.

יעילות גבוהה, EMI נמוך ותגובה חולפת מהירה

העיצובים של ווסת מתגים שקט באק מציעים יעילות גבוהה בתדרי מיתוג גבוהים (>2 MHz) עם פליטות הפרעה אלקטרומגנטית (EMI) אולטרה-נמוכות, ומציעים פתרונות מורידים מאוד קומפקטיים ושקטים. משפחת Silent Switcher משתמשת בטכניקות תכנון ואריזה מיוחדות כדי לאפשר יעילות של >92% במהירות 2 מגהרץ תוך מעבר קל של מגבלות ה-EMI הגבוהות ב-CISPR 25 Class 5. הבנייה הפנימית של הדור הבא של הטכנולוגיה Silent Switcher 2 משתמשת בעמודי נחושת במקום חוטי חיבור, מוסיפה קבלים עוקפים פנימיים ומישור קרקעי מצע משולב כדי לשפר עוד יותר את ה-EMI, שאינו רגיש לפריסת PCB, כך מפשט עיצובים ומצמצם סיכוני ביצועים.

ה- “S” במספר LTC3310Sמציין את טכנולוגיית ה-Silent Switcher מהדור השני. ה- ICשילב קבלים קרמיים של VIN כדי לשמור על כל לולאות זרם ac קטנות, עם שיפור ביצועי ה-EMI. טכנולוגיה זו מאפשרת קצוות מיתוג מהיר ליעילות גבוהה בתדרי מיתוג גבוהים, ובמקביל להשיג ביצועים טובים של EMI (ראה איור 3, איור 4 ואיור 5). יתר על כן, מאפשר קצוות מיתוג מהירים יותר, נקיים יותר, נמוכים יותר, ומשפר מאוד את היעילות בתדרי מיתוג גבוהים. התרשים באיור 6 מציג את ביצועי יעילות גבוהה של LTC3310S.

 

 

הארכיטקטורה של מצב זרם שיא קבוע בתדר של LTC3310Sמקלה על המאזן ומאפשרת ל-IC להגיב במהירות לצעדים חולפים. רכיבי מאזן חיצוניים מאפשרים לבצע אופטימיזציה של לולאת הבקרה לרוחב הפס הגבוה ביותר ולתגובה חולפת המהירה ביותר.

Silent Switcher באק 6 A, 4 A ו-3 A באריזה  2 mm × 2 mm

לקבלת צפיפות כוח מוגברת, ארכיטקטורת ה-Silent Switcher מהדור הראשון היא פיתרון טוב. טופולוגיית ה-Silent Switcher דומה לטופולוגיה של Silent Switcher 2 למעט קלבי העקיפה של ה-VIN הם חיצוניים במקום בתוך האריזת הפלסטיק בסגנון למינציהעם שבב. ב-Silent Switcher מלא, קבלים עוקפים חיצוניים VIN עם ביצועים נמוכים של EMI, ממוקמים בצורה סימטרית, חיצונית לאריזה. מכסה מפוצל וסימטרי זה, ממזער את שטח הלולאה החמה האפקטיבי, ובכך מצמצם את ה-EMI ומאפשר גודל מבנה אריזה קטן יותר.

LTC3309A, LTC3308A ו-LTC3307A הם רגולטורים כניסה של 5 וולט שיכולים לתמוך ב-6 A, 4 A ו-3 A (בהתאמה), לצפיפות הספק גבוהה, ולהמרת באק סינכרוני מונוליטי של EMI נמוכה. כולם פועלים במהירות של עד 3 מגהרץ בחבילה של גודל 4 מ”מ מרובע (צפיפות כוח LTC3309A = 1.5 A/mm).

איור 7 מציג יישום LTC3309A טיפוסי. הארכיטקטורה של מצב זרם שיא בתדר קבוע אידיאלית לתגובה חולפת מהירה, כולל תגובה חולפת מהירה במהלך פעולת Burst Mode® (ראה איור 8). ה-LTC3309A כולל ארכיטקטורת Silent Switcher , תוך שימוש בקבלים עוקפים לולאה חמה חיצונים. עיצוב זה מאפשר פתרונות יעילות וקטנות בתדרי פעולה גבוהים עם ביצועים מעולים של EMI.

טווח מתח הכניסה של 2.25 וולט עד 5.5 וולט של המשפחה תומך במגוון רחב של יישומים, כולל רוב מתחי ביניים של bus, ותואם לסוגי סוללות מבוססי ליתיום וניקל. MOSFETs משולבים עם התנגדות נמוכה מספקים זרמי עומס רציפים גבוהים כ-6 אמפר. מתחי יציאה, הנעים בין 0.5 וולט ל-VIN, הם אידיאליים ליישומי נקודת-עומס כגון עיצובים לעיון DSP/FPGA/GPU/ASIC זרם גבוה/מתח נמוך. יישומי מפתח אחרים כוללים מערכות טלקום / דאטקום ומכוניות, ארכיטקטורות כוח מבוזרות ומערכות כוח לשימוש כללי. LTC3309A, LTC3308A ו-LTC3307A פועלים במצבים של רציפות מעולצת או דילוג על דופק עבור רעש נמוך, או אדווה נמוכה, פעילות Burst Mode של IQ נמוכה ליעילות גבוהה בעומסים קלים, אידיאלי למערכות המופעלות באמצעות סוללה. זמן מינימלי נמוך של 22 ns מאפשר יחסי הורדה גבוהים, גם כאשר ספק הכוח פועל בתדר גבוה, פעולת מחזור חובה מספקת ביצועי נשירה נמוכים כאשר מתחי כניסה ויציה זהים. ניתן לסנכרן את תדר ההפעלה לשעון חיצוני. דיוק מתח היחס הכולל טוב מ-±1% בטווח הטמפרטורות מצמת הפעלה –55°C עד +150°C. המכשיר סובל בבטחה רוויה משרן בעומס יתר. תכונות נוספות כוללות איתות טוב לכוח כאשר הפלט בוויסות, התחלה רכה פנימית, סף הפעלה מדויקת, הגנה מפני מתח יתר ביציאה ומפני קצר, כיבוי תרמי וסנכרון שעון.

LTC3309A, LTC3308A ו-LTC3307A הם מכשירים תואמי פינים זמינים בחבילה משופרת תרמית, קומפקטית ובעלת פרופיל נמוך 12-עופרת, 2mm × 2 mm × 0.74 mm LQFN. דרגות   E ו- I הם ספציפים לטווח טמפרטורת מצמת הפעלה של –40°C עד +125°C. דרגות J ו- H ספציפים לטווח טמפרטורת מצמת הפעלה של –40°Cעד +150°C, ודרגת MP ספציפית לטווח טמפרטורט מצמת הפעלה של –55°Cעד +150°C.

טבלה 1 משווה את התכונות של חברי משפחת LTC33xx Silent Switcher ו-Silent Switcher 2.

טבלה 1. מצב תקלה וטווח נתמך

ספק ADI ADI ADI ADI
#חלק LTC3307A LTC3308A LTC3309A LTC3310S
טופולוגיה Single synchronous monolithic,
Silent Switcher
Single synchronous monolithic,
Silent Switcher
Single synchronous monolithic,
Silent Switcher
Single synchronous monolithic,
Silent Switcher 2
VIN טווח 2.25 V to 5.5 V 2.25 V to 5.5 V 2.25 V to 5.5 V 2.25 V to 5.5 V
VOUT טווח 0.5 V to VIN 0.5 V to VIN 0.5 V to VIN 0.5 V to VIN
זרם יציאה 3 A 4 A 6 A 10 A
יעילות 92%

(3.3 VIN/1.2 VOUT/2 A)

92%

(3.3 VIN/1.2 VOUT/2 A)

92%

(3.3 VIN/1.2 VOUT/2 A)

92%

(3.3 VIN/1.2 VOUT/3 A)

תדר מיתוג 1 MHz to 3 MHz 1 MHz to 3 MHz 1 MHz to 3 MHz 500 kHz to 5 MHz
מצב בקרה Constant-frequency,
peak current mode
Constant-frequency,
peak current mode
Constant-frequency,
peak current mode
Constant-frequency,
peak current mode
בטמפ’ חדרVREF דיוק ±0.2%/±1% ±0.2%/±1% ±0.2%/±1% ±1%
דיוק עדכני ±15% ±15% ±15% ±9%
מינימום בזמן 22 ns 22 ns 22 ns 35 ns
פזה מקבילה ישירות? No No No כן, 4 פזות
IQ הספקת

Burst Mode/Non-Burst

40 µA BM/1.3 mA 40 µA BM/1.3 mA 40 µA BM/1.3 mA 1.3 mA
Theta JAאריזה 51°C/W 51°C/W 51°C/W 40°C/W
גודל הפיתרון ~20 mm2 ~20 mm2 ~20 mm2 47 mm2
אריזה 2 mm × 2 mm × 0.74 mm, 12-lead LQFN 2 mm × 2 mm × 0.74 mm, 12-lead LQFN 2 mm × 2 mm × 0.74 mm, 12-lead LQFN 3 mm × 3 mm × 0.94 mm, 18-lead LQFN

סיכום

המגמה של מעגלים דיגיטליים IC בעלי ביצועים גבוהים – כמו GPU, FPGA ומעבדים מיקרו – מעלה במהירות את הדרישות הנוכחיות יחד עם ירידת מתחי הפעלה, תוצאה של כיווץ של טכנולוגיות ייצור רקיק רוחב קו. דרישות זרם ומתח הם רק חלק מתמונת ספק הכוח. קידומי IC דיגיטליים באים עם שורה של דרישות אחרות, כולל תגובה ארעית מהירה, EMI נמוך, רעש/אדווה נמוך, ותפעול יעיל למזעור החום.

באופן מסורתי, ה- IC הדיגיטלי מופעל על ידי רגולטורים של LDO או בקרי מווסת מיתוג מבוססי משרנים עם התקני חשמל מחוץ ללוח. עם ביצועי אספקת חשמל ודרישות שטח מוגברים, במקרים רבים גישות מסורתיות אלה אינן עומדות במשימה. הדור החדש של ADI של ספקי כוח מונוליטיים עומד במשימה, כולל LTC3310S, LTC3309A, LTC3308A ו-LTC3307A, התומכים ב-10 A, 6 A, 4 A ו-3 A בהתאמה. הרגולטורים באק עם צפיפות הספק גבוהה Silent Switcher ו-Silent Switcher 2 נמצאים באריזות עם למינציה מסוג flip-chipקומפקטית ויעילות תרמית, ויש להם מגוון ערכות תכונה העונות על הדרישות של מגוון רחב של בעיות חשמל   IC דיגיטלי.

אודות המחבר

סטיב קנוט הוא מנהל שיווק מוצרים בכיר ב-Analog Devices’ Power Group. הוא אחראי על כל מוצרי מעגל משולב בניהול צריכת חשמל (PMIC), רגולטורים למפל נמוך (LDO), מטענים לסוללה, משאבות טעינה, מנהלי התקן LED מבוססי משאבות טעינה, מטעני supercapacitor ורגולטורי מיתוג מונוליטיים מתח נמוך. לפני שהצטרף שוב ל- Analog Devicesבשנת 2004, סטיב מילא תפקידים שונים בתחום השיווק וההנדסה במוצר מאז 1990 במערכות מיקרו-כוח, מכשירים אנלוגיים ו-Micrel Semiconductor. הוא השלים תואר ראשון בהנדסת חשמל בשנת 1988 ותואר שני בפיזיקה בשנת 1995, שניהם מאוניברסיטת סן חוזה סטייט. סטיב קיבל גם תואר שני במנהל עסקים בניהול טכנולוגיה מאוניברסיטת פיניקס בשנת 2000. בנוסף ליהנות מהזמן עם ילדיו, סטיב הוא חובב מוסיקה נלהב וניתן למצוא אותו מתעסק עם משחקי פינבול וארקייד או מכוניות שרירים, וקונה, מוכר, אוסף צעצועים וניטג’, סרטים, ספורט ומזכרות רכב. ניתן להגיע אליו בכתובת steve.knoth@analog.com.


סטיב קנוט, Analog Deviced

תגובות סגורות