חדשות היום

הדור הבא של שעוני רובידיום אטומים מזעריים לשיפור הביצועים והוספת תכונות ללא הגדלת הגודל

הדור הבא של שעוני רובידיום אטומים מזעריים לשיפור הביצועים והוספת תכונות ללא הגדלת הגודל

ההישענות על תדירות ותזמון מדויקים גוברת בשל שילוב של מערכת ניווט לווייני גלובלית (Global Navigation Satellite System – GNSS) המאפשרת רשתות תקשורת G5, מרכזי נתונים ותשתיות משימה קריטית אחרות, הפכה את טכנולוגיית השעון האטומי בגודל קטן יותר וביצועים גבוהים לחיונית על מנת לתמוך ביישומים צבאיים ומסחריים כאחד. על מנת לתת מענה לביקוש לשעון אטומי קטן עם טביעת רגל, חברת Microchip Technology Inc. (שסימנה בנאסד”ק: MCHP) הכריזה היום על השעון האטומי בעל הביצועים הגבוהים ביותר המשופר הן מבחינת גודלו והן מבחינת השימוש בחשמל שלו. המכשיר החדש מספק גם טווח תרמי רחב יותר, שיפורי ביצועים קריטיים ושיפורים אחרים מאלו שהיו זמינים בטכנולוגיה שהיתה קיימת עד כה.

הדור הבא של שעון הרובידיום האטומי הממוזער מבית Microchip, MAC-SA5X miniaturized rubidium atomic clock, מפיק זמן התייחסות ותדר יציבים השומרים על מידת סנכרון גבוהה לשעון היחס, כגון אות הנגזר ממערכת GNSS. היכולת שלו לשלב שיעורי סחיפה חודשיים נמוכים, יציבות לטווח קצר ויציבות במהלך שינויי טמפרטורה, מאפשרים למכשיר לשמור על דרישות דיוק בתדרים ובתזמון במהלך תקופות השהייה ממושכות במהלך הפסקות GNSS או עבור יישומים שבהם אין אפשרות להתייחס לשעונים מורכבים גדולים. ה- MAC-SA5X פועל על טווח טמפרטורות רחב יותר של 40- 75+ מעלות צלזיוס, והוא עוצב כך שישיג במהירות ביצועים אטומיים יציבים על ידי לקיחת פחות זמן נעילה בהשוואה לכמה מטכנולוגיות השעון האחרות הקיימות כיום בשוק. ביישום של מטוסים, למשל, תכונות אלה מאפשרות הפעלה מהירה יותר של מערכות תקשורת וניווט קריטיות כאשר נמצאים בתנאי אקלים קיצוני.

ה- MAC-SA5X מאפשר למפתחי מערכות להימנע מהצורך להשתמש במעגלים נוספים על ידי שילוב פין קלט של דופק אחד לשנייה (1PPS) לביצוע כיול תדר מהיר, תוך חיסכון בזמן ועלות פיתוח. בנוסף, MAC-SA5X מעוצב באותה טביעת רגל כמו זו של הדור הקודם של טכנולוגיית שעון אטומי מזערי ומפחית את זמן הפיתוח של מעבר למכשיר החדש המאפשר ביצועים טובים יותר.

רנדי ברודזינסקי (Randy Brudzinski), סמנכ”ל ומנהל היחידה העסקית של frequency and time בחברת Microchip אמר כי, “כמובילה בתעשייה, חברת Microchip ממשיכה להשקיע בדור הבא של טכנולוגיית שעון אטומי עבור תכניות של משרד ההגנה, תשתיות למשימות קריטיות ועבור רשתות, הדורשות מידה גבוהה של דיוק בזמן ובסנכרון. ה- MAC-SA5X מוסיף מספר תכונות ומשפר את הביצועים תוך שמירה על אותה טביעת רגל כמו מוצרי ה- MAC – SA.3X של הדור הקודם, מה שמאפשר ללקוחות לעבור בקלות לטכנולוגיה החדשה”.

ה- MAC-SA5X, שתוכנן ויוצר בארה”ב, פועל בהתאם למפרטים הנוספים הבאים: <5.0E-11 יציבות תדרים על פני טמפרטורת ההפעלה; <5.0E-11 שיעור התיישנות לחודש; 6.3 ואט; 47 סמ”ק בנפח. ה- MAC-SA5X מספק תאימות לאחור עם המוצרים הקודמים במשפחת מוצרים MAC-SA.3Xm והוא מגיע במארז לגודל ovenized crystal oscillator (OCXO) בגודל 50.8 מ”מ x 50.8 מ”מ.

כמובילה עולמית בתחום המחקר, הפיתוח והייצור של שעוני אטום, חברת Microchip סיפקה יותר מ- 275,000 שעוני רובידיום, 120,000 שעוני אטום ב- chip-scale (CSACs), 12,500 שעוני Cesium, ו- 200 hydrogen masers פעילים ללקוחות בכל רחבי העולם.

כלי פיתוח

משפחת MAC-SA5x של שעונים אטומיים נתמכת על ידי ערכת ההערכה evaluation kit 090-44500-000.

זמינות

השעון האטומי החדש MAC-SA5x מבית Microchip זמין כעת לדגימה ראשונית. החל מפברואר 2020, המוצר החדש MAC-SA5x יהיה זמין למשלוחים. חברת Microchip מעניקה תמיכה ל- MAC-SA5X באמצעות שירותי תמיכה טכניים, כמו גם אחריות מורחבת.

למידע נוסף אנא צרו קשר עם נציג מכירות של חברת Microchip, או למפיץ מורשה ברחבי העולם, או היכנסו לאתר האינטרנט של חברת Microchip. לרכישת מוצרים המוזכרים כאן, אנא צרו קשר עם מפיץ מורשה של חברת Microchip.

Microchip Technology Israel

Phone- 972-9-744-7705

Mobile- 972-54-775-5762

Michael.goldstein@microchip.com


 

 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות