חדשות היום

הסטארט-אפ Vicarius מגייס 5 מיליון דולר עבור טכנולוגיית חיזוי איומי הסייבר שפיתח

את ההשקעה הובילה קרן JVP בהשתתפות הקרנות Innogy וGoldbell-

חברת הסטארט-אפ Vicarius, שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית המסייעת לתאגידים לזהות ולהתמודד עם איומי וחולשות תוכנה, השלימה סבב גיוס Seedבהיקף של 5 מיליון דולר. ההון שגוייס יאיץ את צמיחתה הבינלאומית של החברה והרחבת פעולותיה בזירה הבינלאומית. את ההשקעה הובילה קרן Jerusalem Venture Partners (JVP), בהשתתפות הקרנות Innogy Innovation Hub ו-Goldbell Investments.

Vicarius, שהוקמה ב-2016 על-ידי מיכאל אסרף, רועי כהן ויוסי זאבי, שמה לעצמה למטרה לשנות את הדרך בה ארגונים מנהלים ומאבטחים תוכנות. החברה פיתחה פלטפורמה כוללת לאבטחת יישומים, המציעה ללקוחות אסטרטגיות פרואקטיביות לצמצום מתקפות מבוססות תוכנה בזמן אמת. הטכנולוגיה של Vicarius חוקרת התקפות סייבר באופן תדיר, ובאמצעות שימוש בלמידת מכונה ובחקר קבצים בינאריים (Binary Analysis) מצליחה לאתר בהן חולשות עוד לפני שהן מתגלות ככאלה והופכות לכלי התקפי.

תמונת מייסדים – סדר התמונה : מיכאל אסרף, יוסי זאבי ורועי כהן

המחלקה לביטחון פנים בארה”ב מעריכה כי 90 אחוז מאירועי האבטחה המדווחים, נגרמים על ידי ניצול של ליקויים בקוד או בתהליך הפיתוח של התוכנה. בשנת 2019 בלבד התגלו מעל 17,000 מתקפות מבוססות תוכנה שהסתכמו בעלייה של כמעט 300% לעומת העשור הקודם.

מיכאל אסרף, CEO ומייסד שותף של Vicarius, ציין: ” Vicariusמאתרת סיכונים בהתבסס על תרחישי התקפה חיים. האלגוריתם שלנו לומד תקיפות חדשות כל הזמן כדי לאתר ולאפיין טכניקות זדוניות בצורה עצמאית. המנוע שפיתחנו ממפה חולשות אבטחה בתוכנות מכל סוג ומציע דרכי פתרון פשוטות. אנו מספקים מענה הגנתי כולל אם באמצעות התקנת טלאי אבטחה (Security Patch), ולראשונה גם ללא באמצעות טכנולגיית הגנת התוכנה שפיתחנו (Patchless App Protection) שמאפשרת לארגונים לאבטח תוכנות גם מבלי לבצע בהן כל שינוי או שדרוג. באופן זה אנו חוסכים מלקוחותינו את הסיכונים הטמונים בהפעלה מחדש של העמדה או בשינוי אפליקטיבי וכן מקצרים את משך הזמן הנדרש לסגירת חורי האבטחה. שמנו לעצמנו למטרה לשנות את שוק המוצרים הקיים בתחום זה, אשר ממפה חולשות ידועות (CVE) בצורה ריאקטיבית. במציאות שבה כל חודש מתגלות למעלה מ-1,000 פגיעויות חדשות, תהליך זה הופך ללא יעיל”.

על אף התחכום הגובר של איומי הסייבר, רק מעט השתנה בשנים האחרונות מבחינת איתור חולשות, התקנת טלאי אבטחה ושדרוג מערכות בהן הארגון עושה שימוש. כעת, הטכנולוגיה של Vicarius מעניקה לארגונים פתרון מקצה לקצה לזיהוי, תעדוף והגנה על תוכנות אם או בלי התערבות היצרן. הכסף שגייסה החברה יאפשר לה להיכנס לשווקים חדשים במספר גדול יותר של סקטורים. כמו כן, נוסף על המשרד שלה בירושלים החברה תפתח משרדים בתל אביב ובניו יורק . הצוות של Vicarius יפעל במרכז הסייבר הבינלאומי שהקימהJVP לאחרונה בסוהו, מנהטן, בשת”פ עם עיריית ניו יורק, כחלק מהפיכתה של העיר למעצמה בינלאומית בתחום אבטחת סייבר.

לדברי גדי פורת, שותף בJerusalem Venture Partners, שהצטרף לדירקטוריון של Vicarius בסיבוב גיוס זה. אמר: “הפלטפורמה של Vicarius, המבוססת על למידת מכונה, יוצרת מגן מפני חולשות תוכנה שטרם נתגלו באמצעות פתרון רב-שלבי המגלה פרצות אבטחה, מתעדף איומים ומגן על מערכות. הגישה החדשה מגינה על כל תוכנה מבלי לערב את היצרן או את צוותי המחשוב. אחרי עשור של פריצות דרך מועטות בתחום זה, Vicarius מציעה פתרון חלוצי לזיהוי וכן ניהול וחיזוי חולשות תוכנה בדרך מהירה, יעילה וחסכונית. אנחנו שמחים להיות חלק מההשקעה בפתרון זה.”

מיקי שטיינר שמנהל את פעילותה של Innogy Innovation Hub בישראל, אמר, כי “אנו שמחים להכריז על השקעתנו ב-Vicarius. התרשמנו מחברי הצוות ומרמת התחכום של הטכנולוגיה שמציעה החברה. לטכנולוגיה המדוברת יש פוטנציאל להגן על שלמות הנתונים במספר רב של תעשיות והיא בעלת חשיבות אסטרטגית גוברת בייחוד למגזר האנרגיה. ככל שפעולתן של מערכות נעשית תלויה יותר ויותר בתוכנה, ופרדיגמות אנרגיה מורכבות ומבוזרות המחוברות באמצעות האינטרנט של הדברים, מערכות אבטחה כגון אלו של Vicarius, המסוגלות להתרחב בתשתיות מגוונות ורשתות מתרחבות יוצרות את הדור הבא של אבטחת סייבר”.


תמונת כותרת קבוצתית עובדי החברה ברובע המדיה JVP בירושלים

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות