היעד ל 2020- : לבקר ב 10- המקומות הכי מזמינים בעולם – חלק א

אחרי נסיעה ארוכה, כולנו רוצים ליהנות מקבלת פנים חמה, לפגוש אנשים נחמדים ולקבל קצת עזרה. Booking.com, שמסייעת לנוסעים ולמטיילים לחוות את העולם על ידי חיבור בינם לבין ספקי תיירות ברחבי העולם, חושפת זו השנה השניה ברצף את רשימת המקומות המזמינים ביותר בעולם, יחד עם רשימת מקבלי פרסי ה-Traveller Review Awards לשנת 20201. בדיוק חשבתם על עיבוי הרשימה של המקומות שאתם חייבים לראות? הכניסו אליה נסיעה לאחד מ-10 היעדים החברותיים ביותר בכדור הארץ – החל מהעיירה גרמה (Goreme) בטורקיה ועד לפונג נה (Phong Nha) בוויטנאם, ועוד המון יעדים מדהימים שבהם קבלת פנים חמה היא דבר מובן מאליו.

  1. גרמה, טורקיה

האורחים מתייחסים לאורחים שלהם כמו בני מלוכה, לכן לא מפתיע שבראש רשימת המקומות המזמינים ביותר בעולם נמצאת עיירה טורקית. העיירה הטורקית היפהפיה הזו נמצאת באזור קפדוקיה (Cappadocia), וזו השנה השנייה ברציפות שבה היא זוכה לתואר המקום המזמין ביותר בעולם. אחרי שתיהנו מהאירוח המדהים בעיר, ותהיו מוכנים להתחיל לטייל – תגלו שמחכות לכם הרפתקאות מרגשות בכל פינה בעיר. תוכלו לחקור את העיר התחתית המפותלת קאימק (Kaymakh), ולהתפעל מהכדורים הפורחים שממלאים את השמיים. לאחר מכן, תוכלו גם להתרשם מ”ארובות הפיות” הטבעיות המדהימות, לטעום יין ומאכלים טורקיים מסורתיים, ואפילו לישון במערה עתיקה – כדי לחוות אירוח ייחודי באמת.

איפה כדאי להתארח: אתם יכולים לשהות במלון Charming Cave Hotel, שממוקם בלב גרמה. החדרים במלון נחצבו בסלע הוולקני, ויש בהם תקרות קמורות וריהוט טורקי מסורתי. אם תבחרו לשהות במלון, מומלץ להגיע למסעדה שבמקום, שמגישה ארוחות קפדוקיות מסורתיות מחומרי גלם אורגניים. נסו להזמין חדר עם טרסה כדי שתוכלו להשקיף על תצורות הסלע המוארות בלילות הנעימים.

  1. טטרנסקה לומניצה, סלובקיה

אנחנו מזמינים אתכם לנשום את אוויר ההרים הצח בדרך לעיירה המקסימה טטרנסקה לומניצה (Tatranska Lomnica), שנמצאת בין הרי הטטרה הגבוהים. זו החופשה המושלמת למקצוענים ומתחילים שאוהבים לעשות סקי ולטייל ברגל. בטטרנסקה לומניצה תוכלו למצוא מגוון נופי טבע מדהימים – החל מאגמי הקרחונים הנוצצים פופרדסקה פייסו טארן (Popradské Pleso Tarn) ומורסקיה אוקו (Morskie Oko) ועד לפארק הלאומי של טטרה (Tatras) ומפל אוברוסקי (Obrovsky). באתר הנופש ההררי והציורי הזה תוכלו למצוא גם את לומניצקי-סטיט.
(Lomnický štít), אחד ההרים הגבוהים ביותר באזור הרי הטטרה הגבוהים, ויעד מושלם לאוהבי הרפתקאות.

איפה כדאי להתארח: תוכלו לשהות במקום האירוח הציורי Vila Buky שנמצא בעיירה טטרנסקה לומניצה. אם תבחרו להזמין את מקום האירוח הזה, תוכלו להרגיש בבית וליהנות ממטבח מאובזר לחלוטין, חדרים מרווחים ונופים פנורמיים מדהימים של ההרים מהטרסה או המרפסת. אתם מוזמנים להביא גם את החברים הפרוותיים שלכם, כי מקום האירוח ידידותי לחיות מחמד. בנוסף, המארחים הנחמדים שלכם ישמחו לספק לכם עצות וטיפים על האזור.

  1. פונג נהא, וייטנאם

בפונג נהא שבווייטנאם תוכלו למצוא גבעות של שדות אורז, צמחייה מגוונת והמון בעלי חיים מקומיים. ועדיין, האטרקציה הכי מפורסמת בפונג נהא היא מערכת המערות התת-קרקעיות המדהימה שנמצאת בה. המערה הידועה והגדולה ביותר באזור היא מערת האנג סון דונג (Hang Son Doong). אם התקציב שלכם מוגבל, תוכלו לחקור את המערות הציבוריות – פרדייס (Paradise), פונג נהא ודארק קייב (Dark Cave) – ולהתרשם מנהרות תת-קרקעיים, מנופים פראיים ואפילו מהמקדש שנמצא בתוך אחת המערות. אחרי שתסיימו להתפעל מהמערות, תוכלו לצאת לשייט ציורי על נהר סון (Son) בדרגון בוט מסורתי, לבקר במרכז שיקום לבעלי חיים או בגנים הבוטניים, ולצאת לטרק במסלול הידוע בשם נון מוק אקו (Non Mooc Eco).

איפה כדאי להתארח: מקום האירוח הביתי Vu’s Homestay מציע מסעדה, בריכת שחייה חיצונית, בר ולאונג’ משותף, שבו תוכלו לפגוש מטיילים אחרים. במקום האירוח הזה תוכלו ליהנות גם מארוחת בוקר טעימה, לשוחח עם הצוות מסביר הפנים, או לשכור אופניים או רכב כדי לבקר באתרים שמסביב.

  1. קובאריד, סלובניה

העיירה הציורית קובאריד (Kobarid) אמנם מוקפת בהרים, אבל הצמחייה העשירה, המפלים, ערוצי הנחלים והמים הכחולים-ירוקים שזורמים בנהרות יגרמו לכם להרגיש שאתם נמצאים באזור הים התיכון – ולא בהרי האלפים. אם אתם אוהבים לנצל את הטיולים שלכם לספורט אקסטרים, בקובאריד תוכלו ליהנות ממגוון פעילויות כמו רפטינג, קיאקים, דיג, רכיבה על אופני הרים, רחיפה וטרקינג. כשתצאו לטבע תוכלו ליהנות גם מהנופים הציוריים של קובאריד – במיוחד אם תעזו לצאת לטרק במסלול ההיסטורי של קובאריד, עמק סוצ’ה (Soča) שבאלפים היוליאניים, ואז לשוט בסירה על נהר הסוצ’ה היפהפה. אם תעדיפו לנשום ולהירגע, תוכלו לבקר במוזיאון קובאריד ואז לנוח באחת מהמסעדות הרבות שבאזור כדי לטעום גבינת טולמינק (Tolminc) מסורתית.

איפה כדאי להתארח: מקום האירוח Chalets Nebesa נמצא על צלע הר קוק (Kuk), משקיף לנופים עוצרי נשימה של עמק סוצ’ה, ומציע סאונת ארומתרפיה וכרומותרפיה מפינלנד. אם תבחרו להתארח בו, תוכלו ליהנות מהנופים המרשימים דרך החלונות העצומים מהרצפה לתקרה שנמצאים בכל בקתה, או מהטרסה שבחוץ – ולקבל טיפים על האזור מהמארחים האדיבים שלכם.

  1. קוכם, גרמניה

קוכם (Cochen) בגרמניה מציעה למבקרים אדריכלות היסטורית, כרמים רחבי ידיים ונוף ציורי לעמק מוזל (Moselle). אם אתם מתכננים להגיע לאזור, תוכלו לבקר בעיר העתיקה ולהתרשם מהבתים הצבעוניים הייחודיים, הרחובות הצרים והמפותלים, חנויות הבוטיק וכיכר השוק. כדי ללמוד עוד על ההיסטוריה של העיירה, בקרו בטירת רייכסבורג (Reichsburg), טירה שנמצאת בקוכם כבר מימי הביניים. לאחר מכן, תוכלו להמשיך לאחת המסעדות שעל גדת הנהר כדי ליהנות מאוכל ויין מקומיים.

איפה כדאי להתארח: רוצים להרגיש בבית? במקום האירוח Villa Sonnenblick תוכלו לשבת בפטיו שבגינה, להירגע וליהנות מהנוף הציורי של הנהר. עוד יתרון של מקום האירוח הביתי הזה הוא המארחת, אנקה (Anke), שתשמח לקבל את פניכם עם חבילת “ברוכים הבאים” והמון טיפים מקומיים ומידע שיעזרו לכם בביקור.

 


1מתודולוגיה: המקומות המזמינים ביותר בעולם נבחרו לפי סך הזוכים ב-Traveller Review Award לשנת 2020, בהשוואה למספר מקומות האירוח הזכאים באותה עיר (מקומות אירוח בלבד). כדי להיכלל ברשימה, בכל אחת מהערים נדרש גם מספר זוכים גבוה מהממוצע (90 מקבלי פרס או יותר), תוך התחשבות במיקום הגיאוגרפי של העיר.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות