חדשות היום

יקב טפרברג בן 150

עוד מסיבה, מאוד חגיגית, נערכה בעולם היין הישראלי. יקב טפרברג חוגג 150 שנות פעילות ולכבוד האירוע הוא משיק יין דגל חדש – PROVIDENCE 2016 – יין אדום שעל תוויתו מופיעה תמונת מרדכי שמעון טפרברג, דור שלישי למשפחה, רבת הימים מלאי היין.
בשנת 1870 הוקם היקב בידי משפחת טפרברג, ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים.
ב-1925 יצא היקב מבין החומות של העיר העתיקה והוקם בשכונה בתחום ירושלים (החדשה). ב-1964 נדד היקב שוב מערבה והוקם, סמוך לעיקול הכביש בדרך העולה לירושלים, בשטח חוות שמואל ברוזה שבמוצא וניקרא אז “יקבי אפרת”.
עד לשנות התשעים יוצרו ביקב אפרת יינות קידוש (פשוטים) ומאז שנות התשעים החל לייצר שם יינות שולחנים גם במחירים השווים לכל כיס.
ב-2002 שונה שם היקב ל”טפרברג 1870″, כדי לשנות, חיובית, את תדמית יינות היקב, והוא החל לייצר יינות איכותיים, ממשפחות שונות ומזני ענבים מגוונים, בפיקוח היינן שיקי ראוכברגר, המשמש עד היום כיינן הראשי של היקב.
ב2006 הועברה פעילות היקב למתחם החדש והגדול, הסמוך לקיבוץ צרעה ליד בית שמש, תחת השם יקב טפרברג. כיום, 14 שנים לאחר מכן, כשפעילות היקב הולכת ומתעצמת, מתחיל המקום הנוכחי להיות קטן, ונרקמות כבר תכניות להגדלת היקב.

בראש שולחן החוגגים ב”הבית ביפו” ישבו מנכ”ל היקב מוטי טפרברג ואישתו, שרה, המלווה באדיקות ובאהבה (וגם בחיוכים) את פעילות היקב, מאז שמוטי החל לנהלו, לפני 36 שנים.
מוטי החל את פעילותו ביקב ב1984. הוא דור חמישי של המשפחה העוסק בניהול היקב. מוטי סיפר, בהתרגשות, שכמו חלק מקודמיו הוא מאמין שיש להם מסורת להקשיב, ללמוד וליישם דברים חשובים ומועילים לפעילות יקבם. מוטי לא שוכח את פעילותם של הדורות הקודמים ומוקיר גם את ההון האנושי ביקב, בו הוא מבורך. לדבריו הוא והם הגיעו להכל כממשיכי החזון של הדורות הקודמים.

מוטי הביע תקווה שמשפחתו תמשיך בדרכו, המתעצמת.
“היין חייב להשתבח כל שנה ולא נוותר על איכות בגלל כמות. מדי בוקר כשאני נכנס בשערי היקב אני מנגב דמעת אושר מעיניי.”
שיקי, היינן, אישר את דברי מנכ”לו בקשר לדמעות ובקשר לחזון המשפחתי הנשמר ומבוצע בהתאם.

יינני היקב שיקי ראוכברגר, אולביה פרתי ודניאל פרידנברג, סיפרו בפירוט על תהליכי בחירת הענבים וייצור היינות תוך הדגשה על ייצור יין הדגל החדש, שהושק במסיבה ב”הבית ביפו”.

“חייבים למצוא כרם שייתן את האיכות הרצויה ליין” .”לייצור יין דגל לא קל לבחור ולייצר יין שיהיה בעל אישיות מיוחדת.”
שיקי סיפר בהתרגשות: “אנחנו בוחרים חבית חבית ודנים בין הייננים מהן הטובות ביותר שמהן ילקחו היינות לבלנד הסופי. ביין הדגל הם היו חופשים בהחלטות היינניות, ללא כל התייחסות לחוקים ולהגדרות.”
היין מיוצר מענבי כרמים בגליל העליון מהזנים קברנה סוביניון, פטיט ורדו וסירה.


הכרמים האיכותיים נמצאים בעמק קדש ובדישון, שבגליל העליון.

“אנחנו בונים תכנית איכות מתאימה לכל יין, החל מגידול הענבים בכרם.”

גם הטיפול בענבים מאוד רגיש. היין התיישן בחביות מובחרות, שנבחרו בקפידה, במשך 18 חדשים.

אוליביה סיפר על הכרמים ותהליך בחירת החביות השונות, תוך השוואה בין כל היינות שהתיישנו בהן. הוא גם חילק שפע ברכות ושבחים לרועי הראל , סמנכ”ל השיווק, שעשה ועושה הרבה מאוד לקידום שיווק ומכירת היינות של יקב טפרברג.
מחיר בקבוק יין הדגל PROVIDENCE 2016 יהיה 250 ש”ח ויוצרה כמות מוגבלת של כ5,000 בקבוקים בלבד.
אהבתי את איזונו המובהק של היין. חמיצות לא בולטת מדי וגם הטאניות. הריח הראשוני הוא פירותי ונעים ובפה נשאר טעם שיורי נעים. היין צפוי להתיישנות טובה של מספר שנים באחסון נכון, בבקבוקים.

סיימנו את האירוע החגיגי בטעימת מספר מנות צבעוניות וטעימות, שהכינו מורן אהרון ואלישבע אנגלברג, בבית שלהם “הבית ביפו”, הנמצא במרומי המדרגות, ברחוב יפת

שביפו – 054-3009503
לחיים, ובהצלחה.


ישראל פרקר,
היוזם והעורך הראשי של אתר היין
www.winesisrael.com
האתר מתעדכן מדי יום בנושאי יינות
ישראל, יקבים, אלכוהול, בירה, אירועי יין,
קולינריה ומסעדות

ישראל פרקר www.winesisrael.com

תגובות סגורות